Foto's en informatie gezocht.

Alles over de zeevisserij
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Ik zoek foto's van de volgende schepen:
In 1913 gebouwd als Cornelis IJM 172 bij Figee, in 1925 werd zij Geertruida Parlevliet KW 29, 1928 Jacoba KW 172, 1936 Maria Jacoba KW 172, in 1939 naar Denemarken als Lis en verbouwd tot vrachtschip, 1982 Engelse Sine S en 29-12-1982 gezonken op reis Singapore - Sarawak.

In 1911 gebouwd als Wouter Verheij SCH 142 bij A. de Jong, 1917 Hendrika IJM 302, 1927 naar Denemarken als vrachtschip als Etna, later Else, Freddy, Meonia, Boringia, 1977 gezonken in het Kattegat.
Bij voorbaat dank.
Rinus

Bericht door Rinus »

kan je niet helpen
ben zelf ook al een tijd opzoek naar een foto van de SCH 142
gr.rinus
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Op de site van het kustvaart forum wordt in het item Naam bekend ,historie niet over een duitse kuster de Baltic geschreven.Ik kwam erachter dat hij bij Figee 's Landswelvaren in Vlaardingen was gebouwd als motorlogger Nelly bouwnr.137.
Als ik in het boek Vlaardingse scheepswerven kijk zie ik een Nelly die in 16 is gebouwd Sch 201,zie ook kustvaartforum.
Als noot staat er vermeld dat het schip in de laatste jaren van de 1e wereldoorlog in gebruik was als vrachtlogger.
Als ik op de site van Scheveningen bij de Sch 201 kijk blijkt dat schip nooit gevaren te hebben als Baltic.Is dit Nr. dan eerder gebruikt of zo?
Kan Rinus of uiteraard ook iemand anders,helderheid geven.
De afmetingen van het duitse schip op zijn oorspronkelijke maat zijn 26,71 X 6,62 X 2,70 dat stemt aardig overeen met die in het boek van Vlaardingen 27 X 6.6. x 2,74.
Rinus

Bericht door Rinus »

Jan er zijn er 2 geweest
SCH 201 Nelly 1917-18
Sch201 ex VL220 Martina 1918 later naamwijzeging
SCH 201 Sigurda 1919-64
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Bedankt voor de informatie.
an is het bouwjaar 1919 foutief en 1916 goed.Figee heeft in 19 dit type ook niet gebouwd( Er lagen er zat voor de kant )
Nogmaals Rinus bedankt.
Groet Jan
Jock

Bericht door Jock »

Hallo Jan.
Dat is wel erg kort door de bocht, de afmetingen en jaartallen komen niet overeen , ik denk toch dat het 2 verschillende schepen zijn maar we zoeken zachtjes aan verder. aan die hr Kooster heb je ook niet veel die zegt alleen maar waar je moet kijken ( een of ander Duits boek) maar als je dat boek wat hij bedoelt niet hebt dan ben je gauw uitgepiest.
Gr.
Jock

Bericht door Jock »

Sorry Jan maar ik had op de andere site niet gelezen dat Jaap de Roode het gevonden had,dus was ik een beetje voorbarig.
Gr.
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Dat geeft niks ,ik ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn met conclusies.Aan de andere kant moet je ook weer wantrouwend zijn met maten.Van deze maat zijn er diverse gebouwd en er treden dan zeker maat verschillen op.Maar ik ben er wel zeker van dat we de goeie hebben.Leuk om zoiets uit te spitten,dan sta je voor de boekekast en maar denken ik heb het zien staan maar waar ook al weer.
Groet Jan
Douwe J.
Berichten: 1782
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Bericht door Douwe J. »

Gezocht, een foto van de VL 70 de Astrid en de Dirk Dirk.
Afbeelding
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Rinus

Bericht door Rinus »

hier de VL 70
Afbeelding
Plaats reactie