Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Luxe motors.

Bericht door Arie »

klipper schreef: 07 jul 2019 12:07 het was een hele belevenis, als vd Wal de motor van de kleine Allegonda aan het draaien probeerde te krijgen. Dan verdween het scheepje en een deel van de omgeving in een rook gordijn!. Hr vd wal had daar geen moeite mee, was een bijzondere man. Gr
Dit bevestigd mijn vermoeden dat het een 2D25 "bakjeknapper" Brons was, want die produceerden een aardig pufje! als ze verdieseld waren dan rookten ze amper nog.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Luxe motors.

Bericht door karelzijpe »

Ik dacht dat het klein scheepje buitenop de Maria Petronella van Zuiderwijk uit Poeldijk was. De L1558 N 19.77 x 3.22 hij lag begin jaren 2000 nog in de Gantel in Poeldijk. BHS nummer 14371 ( alleen voor leden).

Karel
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Gert Schouwstra »

De grote Allegonda lag eind mei nog in Jutrijp, was daar klaar met repareren en moest nog door de eigenaar opgehaald worden.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaart
Berichten: 28405
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart »

Fata Morgana , 38,11 x 6,29 x 2,44 , 291 ton , Bouwjaar 1930 , Werf Gebr.Boot in Leiderdorp ( Nederland ) , 240 pk Mercedes Benz , ex Fata Morgana , eigenaar van Loon & Zn in Hardinxveld , ENI 03030922

Foto's gemaakt op 11-04-2019 in Oosterhout aan de Waal.

https://binnenvaartlog.nl/fata-morgana-4/

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Gerben
Berichten: 545
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:44

Re: Luxe motors.

Bericht door Gerben »

Viod II weer bijna klaar met de werfbeurt: stralen, wat nieuwe plaatjes, spuiten en nieuwe anodes. Is een hoop geld tegenaan gesmeten!
Bijlagen
IMG-20190717-WA0012.jpg
IMG-20190717-WA0012.jpg (104.12 KiB) 1495 keer bekeken
IMG-20190717-WA0014.jpg
IMG-20190717-WA0014.jpg (122.82 KiB) 1495 keer bekeken
IMG-20190717-WA0015.jpg
IMG-20190717-WA0015.jpg (143.57 KiB) 1495 keer bekeken
Live to sail, sail to live
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer »

De keggen zitten verkeerd, die moeten van voren vandaan aangeslagen worden: De zee slaat ze vast. Dat zal bij Smedeman wel niet zo geweest zijn.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Gerben
Berichten: 545
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:44

Re: Luxe motors.

Bericht door Gerben »

Helemaal waar Kees!
Ik ken het ook niet anders. De huidige eigenaar heeft eerder meerdere thames barges gerestaureerd en moet dat eigenlijk ook wel beter weten...
Live to sail, sail to live
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

Het zijn natuurlijk wel Engelse hè nou staan de spalkijzers ook recht is ook al vreemd natuurlijk bij ons kon je eigenlijk de spieën of keggen al wat je gewend ben of geleerd was niet eens verkeerd doen of je moet wel erg het padje kwijt zijn op de dekjes met lossen spalkhaken wel maar dat werd dan wel uit gelegd 🤔
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Gerben
Berichten: 545
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:44

Re: Luxe motors.

Bericht door Gerben »

Ik heb zelf ook een tijdje in Engeland op een Thames barge gevaren, daar werd er ook altijd penibel opgelet dat de keggen van voor naar achter gestoken werden. Dat ze daar links rijden is een keuze, maar de golven komen daardoor niet opeens van achteren naar voren door het gangboord 8)
Live to sail, sail to live
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

Gerben het laatste wat je zeg is zeker wel vaak als je voor het zeetje uitvaart lopen ze zeker van achter naar voren door het gangboord of over de luiken en krijg je vaak veel meer water aan dek en of op de luiken er zit niet zoveel geweld achter, als je in de wind vaart tegengestelde krachten vandaar dat de spieën van voren naar achteren vast geslagen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie