mastodont schreef: ↑13 jul 2019 13:21
zo lust ik er ook nog wel eentje
ik heb in tegen stelling met onze vliegende keep wel tijd en bij mij behoef je niet te lassen
alleen maar roest verwijderen
om kort te gaan daar kun je mij ook wel voor vragen
een taartje van de Hema en ik sta weer in de verf
gr
leo
Leo ik dacht dat je binnen kort met pensioen ging ? en dus wil ik niet voorstellen om werk uit je mond te stoten want dan loop jij straks rond Terneuzen ,had ik maar wat te doen ,ik voel mij zo nutteloos.
Dus het lijkt mij juist verkeerd, wat in die richting voor te stellen,want straks weet je niet wat je met je vrije tijd aan moet
gr. gerrit
Eemspoort schreef: ↑13 jul 2019 14:32
Euh, als we dan toch zo bezig zijn... Binnenkort hoop ik te vertrekken uit Haren-Ems. Buitenboord is al weer netjes zwart, maar bovendeks is nog wel wat werk.
Die putten zijn rond de geladen waterlijn neem ik aan.
Ligt de ookzaak daarvan misschien mede aan de turbulentie van het schroefwater?
Want normaal zie je toch niet zoveel putroest rond de geladen waterlijn, dacht ik.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Denk dat het gewoon een paar slechte stukken plaat zijn geweest. Op de Alioth (uit 1952) zat zo'n plaat in de roef. Kwam dus nooit onder water en toch altijd onrustig. Aangezien je er goed bij kon en er continue zicht op had werd het snel aangepakt. Het leek net of de plaat op die plekken een sponsachtige structuur had. Er bleven altijd zwarte pitjes in zitten, hoe goed je ook bikte. Hoe zoiets ontstaat tijdens het walsen zal wel een verklaring voor zijn, maar daartoe ontbreekt het mij aan kennis. Gr. Klaas.