Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Af en toe vraag ik me af als ik dat daar ziet hoe is het mogelijk , bijvoorbeeld dee foto met zeer zeeker een kust tankertje half afgeborreld. Zo te zien een geklonken schip met een fraaie boeg en wat ook is er is veel voor nodig een tanker tot zinken te brengen. Foto is 1 week geleeden genomen daar in de Bush. Misschien dat iemand wat meer over deze Endurance kan vertellen.
Bijlagen
Endurance.jpg
Endurance.jpg (127.27 KiB) 1910 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En kijk ook de voorgaande zijde met een paar foto s : viewtopic.php?f=3&t=6756&start=3600#p473445

Want morgen knijp ik er 14 daagen tussen uit en word dan rustig
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

Even lekker vakantie vieren? Zal wel even wennen zijn, die rust hier, maar we zullen het wel overleven! ;)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Binnenvaarder »

Martin,
Ga je naar Nigeria om te checken of er werkelijk zoveel wrakken liggen? :D
Prettige vakantie en bedankt voor je bijdragen, zal rustig worden zoals Eemspoort zegt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Binnenvaarder schreef: 08 mar 2019 22:38 Martin,
Ga je naar Nigeria om te checken of er werkelijk zoveel wrakken liggen? :D
Prettige vakantie en bedankt voor je bijdragen, zal rustig worden zoals Eemspoort zegt.
mvg
Geert
Ik had er graag naar toe gegaan want ik weet dat ik me er de oogen uitgekeken had en zeeker meer te zien als op de rijn , want die ellende met scheepen boeit- Maar ik heb geen zin om in een kist terug te komen :D

Groetjes Martin
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Jos Telleman »

Prettige dagen Martin, en ja daar moet je echt uitkijken!! :D :)
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door zoetwatermatroos »

De bunkertanker schelde die voorheen in Antwerpen actief was. Is nog steeds actief in Valletta Malta. Afgelopen januari nog gezien daar in de haven in prima staat.
Schipper MTS Vosta
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Vandaag 26 graaden en ik denk day de mashienist van de Sailfish gisteren stond uti te rekenen hoe Veel kg met roest er op het dek zit
Bijlagen
FB_IMG_1552637977199.jpg
FB_IMG_1552637977199.jpg (75.3 KiB) 1354 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door degraaf »

op een gegeven moment hoeft de roest niet meer weg gebikt te worden het valt dan van zelf in de tanks
Fransoo1975
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 mar 2016 14:22
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Fransoo1975 »

Afbeelding[/img][/img]
maarpol schreef: 13 jul 2018 23:18
Jos Telleman schreef: 13 jul 2018 22:19 Hallo Martin,

De Shell 14 heeft geen voorroef en het schip op jou foto wel, het volgens mij zo goed als zeker de Drechtstad 1 want naast de roef zie het
je het begin van de beun wat afloopt en achterop zie je naast de stuurhut een windhapper staan net als op de foto van de Drechtstad 2.
En volgens mij staat de lading ook gedeeltelijk in de beun en het waren zusterschepen de 1 en de 2.
Maar ja het ziet er zo slecht uit dus kan ik het fout hebben, en vergroten gaat ook haast niet.
Bedankt Heeren ik kwam de foto tegen en is wel zonder twijfel een binnenvaart schip , en het is jammer dat er geen fot s zijn van die Drechtstad 1 - Kan ook vertellen dat ik een paar leuke foto s gevonden heb van binnenvaart tankers daar die als wrackken op het strand liggen daar. Een vvorbeeld was wel de Rp Rheinfelden.
Bijlagen
De Drechtstad 3 had 4 raampjes en als ik me het goed herriner zijn de Drechtstad 1&amp;3 in Nigeria achter gebleven en is de Drechtstad 2 terug gekomen.<br />De Drechtstad 3 had 2 beunen bij de Drechtstad 2 is het altijd 1 beun geweest ik ben daarop gegroeid
De Drechtstad 3 had 4 raampjes en als ik me het goed herriner zijn de Drechtstad 1&3 in Nigeria achter gebleven en is de Drechtstad 2 terug gekomen.
De Drechtstad 3 had 2 beunen bij de Drechtstad 2 is het altijd 1 beun geweest ik ben daarop gegroeid
C9E2E9FA-9D05-4843-A392-37D1A64D5EE4.jpeg (53.86 KiB) 1119 keer bekeken
De Drechtstad 2 had/heeft er 3.
De Drechtstad 2 had/heeft er 3.
E3104B07-0B3E-49E9-882B-246DB59FF222.jpeg (100.95 KiB) 1119 keer bekeken
Een hak op ut dek maakt elke schipper gek
Plaats reactie