Hallo Hein,
Bedankt voor je heldere uitleg.
Heel interessant dat nu specifieke ladingen kan vervoeren en nu kan ballasten met water op 8 verschillende plekken in het ruim, in plaats van ballasten met zand.
Zand is niet altijd voorhanden, water altijd !
Hierdoor he je nu wel een "Uniek" schip. wat voor veel doeleinden geschikt is.
Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.
Op dit moment geen last van "Hoog" water !
Laden en lossen
Re: Laden en lossen
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
ruim
>> Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.<<
Wat denken jullie juist met laag water en weinig tonnen geladen. Veel schepen zijn nu juist te hoog, om op waterstand 130 dpg. vanaf de bovenrijn, in de afvaart langs Münster te kunnen varen richting Magdeburg. Ik pomp water in de achterzijbeunen en zet mijn schot ergens achter neer, Zodat ik zomaar extra water in ruim 2 kan pompen,
En bv ook met vleugels vanaf Magdeburg naar een Rijn bestemming. Dat zijn maar een paar geladen tonnen, met mijn eigen achterruim pomp ik hem onder Münster bruggen door.
Wat denken jullie juist met laag water en weinig tonnen geladen. Veel schepen zijn nu juist te hoog, om op waterstand 130 dpg. vanaf de bovenrijn, in de afvaart langs Münster te kunnen varen richting Magdeburg. Ik pomp water in de achterzijbeunen en zet mijn schot ergens achter neer, Zodat ik zomaar extra water in ruim 2 kan pompen,
En bv ook met vleugels vanaf Magdeburg naar een Rijn bestemming. Dat zijn maar een paar geladen tonnen, met mijn eigen achterruim pomp ik hem onder Münster bruggen door.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca Kraan van 100 ton Drachten-Rotterdam 950 cm. hoog
Verlader was bang, dat de boel gaat schuiven.Borgpen van ruimschot gepakt en hup. Binnenvaartschip die lading kan sjorren.
Een reis zonder ballast, nouja 90 ton stond er nog voorin, van de laatste 2 reizen. Gelost in de 1 werkhaven Steinweg. Deze kraan kan heel snel hijsen en vieren. Plus in en uitschuiven. Bij een windmolen op een werkschip te hobbelen. Maar de haak blijft stil, zoals een Ampelmann loopplank.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca met een kraan van Stockstad naar Duisburg
En hij word weer opgebouwd bij Ruhrman in Duisburg, achterin becken C over BB net voor Meidrich-schleuse
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca met 2 x een silo 25 x 7,40 m a 40 ton van Moerdijk naar Straubing
De vorst viel wel mee, maar wel veel sneeuw gehad.Voorbij Neurenberg tot aan Straubing, ongeveer dik 20 cm.
Hier zie je de Itasca liggen zonder ballast, op de voorijk ligt hij op de foto 80 cm. Tijdens de reis lag hij 210 cm Totaal 750 ton ballastwater. Het was weer een reis , met een uitdaging.
Opdrachtgever was oliemolen ADM Straubing, die hadden 2 kranen besteld om te lossen, na leegkomst , sneeuw uit het ruim, in een big-bag en met de kraan eruit. Natte plekken natrekken met de stofzuigen, schip 300 m verhalen, Soja schroot laden bij de ADM
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Geweldig Hein,
Ik vind het iedere keer weer mooi hoe je het voor elkaar krijgt om hem laag genoeg te krijgen met soms lichte, maar grote constructie's.
Omdat je veel in dat werk zit krijg je natuurlijk ook wel ervaring maar het is toch iedere keer weer net effe anders.
Goede reis met een 'normale lading'.
grt Wim
Ik vind het iedere keer weer mooi hoe je het voor elkaar krijgt om hem laag genoeg te krijgen met soms lichte, maar grote constructie's.
Omdat je veel in dat werk zit krijg je natuurlijk ook wel ervaring maar het is toch iedere keer weer net effe anders.
Goede reis met een 'normale lading'.
grt Wim
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Laden en lossen
Ja, ook ik ben telkens onder de indruk van dit staaltje vakmanschap en geniet telkens met volle teugen van dit soort bijdragen.
"Je komt overal en je hoeft er je stoel niet voor uit." en dat is, zekers als er sneeuw en andere rottigheid op de plaatjes staat, heeeel erg relaxt.
"Je komt overal en je hoeft er je stoel niet voor uit." en dat is, zekers als er sneeuw en andere rottigheid op de plaatjes staat, heeeel erg relaxt.
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08
Re: Laden en lossen
Mooie transporten heb je telkens weer Hein. http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=105&t=5320&start=580 (naar beneden scrollen) voor meer foto's van het laden.
Re: Laden en lossen
Hallo PeterSchroeber, Leuke fotoos. kijk ook eens op facebook, bij Itasca transport
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08
Re: Laden en lossen
Hallo Hein,
Om principiële redenen zit ik niet op Facebook en aanverwante groepen.
Om principiële redenen zit ik niet op Facebook en aanverwante groepen.