Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

k-k schreef: 03 feb 2019 20:04 Gelukkig hebben we de verhalen nog. En kunnen en willen ze met elkaar delen. In de 60-er jaren was de Schokkerhaven een gewilde weekendhaven voor ons. BIj gebrek aan een autokraan ging de "auto" via een paar goten aan de wal en daar kon dat. Gr. Klaas.

1962 Vreeswijk.JPG
Nou Auto ?? Autooooootje :lol: :lol: 8)
(Goggomobiel)
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Maak hem niet korter dan hij al is Pieter. Er horen 3 ggg's in. Vader was er blij mee en ik ook wel, als ik hem eens mocht lenen. Stonden we een keer aan de grens en zei de douane: Nou, maak je koffertje maar eens open! Vader de motorkap geopend, maar de douanier wilde het voorste deksel open. Dat was alleen maar een ingestanste rand. Voor ons was het lachen. Gr. Klaas
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Met goten, ja ja... Als ik die railing en de Goggo zo zie zal het eerder “1 de voorkant en 1 de achterkant en hoppa, slinger aan de wal” zijn geweest 😂
Maar wel een mooi gezicht, zo’n Goggomobiel aan dek.😎👍
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Ja Ed, zo ongeveer. De reling was tussen naambord en scepter bij de naamplank demontabel. Stukjes dekwasslang op de roefrand en daar de klauwen van de goten op. Dan met 2 man de Goggo 90 graden gedraaid en dan naar beneden. Was terug de helling te steil dan hielpen we met het liertje op de davit van de roeiboot. Je deed er enige moeite voor, dat wel ja. We hebben het ook geprobeerd met een Austin7, maar dat was teveel van het goede. Die Austin is het wel geworden, maar die kwam tussen tank 1 en 2 dwars boven de trunk te staan. Voordeel: Niet meer keren en je kon er aan twee kanten af. Maar laten we Bram zijn draadje niet teveel vervuilen. Gr. Klaas.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Zat ik er toch niet ver naast 😂. En ik denk dat Bram ook wel een stukje nostalgie en humor kan waarderen. Hij zal al lang blij zijn dat hij zijn Benz gewoon met een knappe autokraan aan en van boord kan zetten. 😉
Op het vorige schip hadden we ook goten van 6 meter, goed voor 1.500 kg per stuk, dragend op de uiteinden. We hadden 2 schuifluiken die geschikt waren om een (zware) auto op te zetten.
Je kon ook dan niet overal de auto aan en van boord zetten, maar het was beter dan niets, dus je was er toch blij mee.
Bovendien werd je ook steeds handiger met die goten en deed je er op den duur ook veel meer mee. Of beter gezegd, je nam eens een risicootje... 😬
Afijn, over tot de orde van de dag. 😛
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door t.fluks »

Bram, jij heb blijkbaar andere aardrijkskunde op school gehad dan ik. Sneek 1946-1953.Mijn voorkeur Talen én Aardrijkskunde.
De koudste plek op aarde is een heel klein stadje kortbij de Poolcirkel. VERCHOJANSK. Toen en nu nog steeds.
Gemiddelde wintertemperatuur: -47. In 1885, de laagste temperatuur ooit: -67,1!
Wladiwostok is het eindpunt van de Siberië Express. Ligt aan de Japanse Zee en is een van de grootste Marine Bases van de Sovjet Unie.
Tammo.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Tammo, dat vertelde ik dat Wladiwostok de koudste stad was , dus ik was verkeerd voorgelicht.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door t.fluks »

SORRY Bram, voor mijn blunder, zal in het vervolg beter opletten.
Aan de "Alioth"heb ik mooie jeugdherinneringen.
In mijn schooltijd op de MULO, lag hij meerdere keren, met het weekend te Sneek, voor de "Electrische Brug"
Wat heb ik me daar, toendertijd,vaak staan te vergapen aan zo'n mooi schip. Ik dacht dat een broer van
Tjeerd de Vries, de schipper was.
Tammo.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door zoetwatermatroos »

Met een koppelverband is die chicane bij schokkerhaven ook een leuke obstakel.
Schipper MTS Vosta
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Sja, naar mijn mening is het Zwarte Water ook niet bepaald geschikt voor koppelverbanden. Maar ik begrijp dat dat dus ook is toegestaan, al dan niet met vergunning?
Plaats reactie