Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ah ok Klaas, zou nu dus best weg kunnen 😉
vaar om te leven (niet andersom)
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Ha,ca.30 jaar geleden was het (gedeeltelijk)verwijderen van die
hindernis al gespreks-onderwerp op vergaderingen van KSV Schuttevaer,dus de verwachting is dat dit binnenkort gebeurd.(binnen 30 jaar😀)
Gr. Jan.
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Geert D »

Maar ik vind ut eigenlijk niet slim om af te wachten tot ea echt kapot gaat, dat gebeurd dan meestal als je ergens in de buurt van Wladiwostok ligt op n zondag moet je maar rekenen :mrgreen:

grt Bram
[/quote]
Als je daar bent met de Westeind,moet je even bellen,kom ik met mijn bootje taart brengen (wel op tijd bellen ,ik moet vertrekken van uit R.dam
gr.geert
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Wladiwostok of Zwartsluis?😜
vaar om te leven (niet andersom)
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Wladiwostok,bij aardrijkskunde geleerd dat dat koudste stad op aarde is, dus daar mag je kachel er niet mee stoppen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

dat bochtje in Schokkerhaven staat mij nog goed voor de geest
Het was de eerste keer dat ik door voer in dichte mist op mijn radar ,leeg van Meppel naar Rotterdam
en je kachel gaat uiteraard kapot als er niemand in de buurt is
het valt onder de zelfde catogerie als dochen op de grote Mastodont
als je onder de douche staat op zondag avond ging de geiser uit
gas fles leeg ! :roll:
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

veen1195 schreef: 02 feb 2019 21:01 Ha,ca.30 jaar geleden was het (gedeeltelijk)verwijderen van die hindernis al gespreks-onderwerp op vergaderingen van KSV Schuttevaer,dus de verwachting is dat dit binnenkort gebeurd.(binnen 30 jaar😀)
Gr. Jan.
Dat voorkoming van golfslag bij ZW wind de reden is van deze invaart constructie mag wel als zeker worden aangenomen.
Vergeet niet dat van 1940 tot 1957 dus 17 jaren bij ZW wind Muiderberg het eerste oppertje voor deze invaart was.

Maar wanneer ik hoor dat binnenkort hier zo'n 30 jaren is dan heb vrees ik dat er nog heel even gewacht moet worden.

Het was in juni 1959 dat we 's avonds laat buiten Weurt geschut werden. tenminste dat neem ik aan, want ik was acht jaar oud en lag toen dus lekker te slapen. Tot 4 uur 's morgens. Toen ging de buurman er tussen uit en omdat het ook al licht werd/was (nog geen zomertijd) ging pa ook maar varen.
Alleen in 1959 moesten bij het varen op de Waal wel alle kinderen goed aangekleed en naast de tas met belangrijke papieren en het portefeuille in de stuurhut zitten.
Kennelijk kreeg mijn vader enig medelijden met het "brokkie wanhoop" dat duf voor zich uit zat te kijken, dus kwam hij met een opbeurend woordje voor mij. "Kijk Theo BINNENKORT gaan ze deze dam doorsteken en waar nu die baggermolen ligt komen palen en dan hoeven we
's morgens niet meer om vier uur ons bed uit".

Dat is dit jaar zestig jaar geleden, en de overnachtingshaven in Weurt, want daar hebben we het over, is nog steeds heel hard nodig maar nog niet gerealiseerd.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Ik weet niet hoe langzaam of snel de baggermolen was die jullie zagen, maar ambtelijke molens......?!
Gr.Jan.
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Gelukkig hebben we de verhalen nog. En kunnen en willen ze met elkaar delen. In de 60-er jaren was de Schokkerhaven een gewilde weekendhaven voor ons. BIj gebrek aan een autokraan ging de "auto" via een paar goten aan de wal en daar kon dat. Gr. Klaas.
1962 Vreeswijk.JPG
1962 Vreeswijk.JPG (136.8 KiB) 1733 keer bekeken
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

veen1195 schreef: 03 feb 2019 18:19 Ik weet niet hoe langzaam of snel de baggermolen was die jullie zagen, maar ambtelijke molens......?!
Gr.Jan.
Gaan we katten ????? Maarrrre wel leuk bedacht.
Plaats reactie