Westeind schreef: ↑13 dec 2018 11:23
Ik lees regelmatig dat schepen "gearresteerd" worden, dat zal zijn ivm illegale handel, is het dan zo dat er ook een deel wel legaal vaart? of hebben de gearresteerde alleen maar pech?
gr Bram
Ik denk en weet dat er zeer weinig legaal vaaren daaren hebben gevaaren , de laatste 5 jaar het grootste gedeelte van de ca 130 tot 150 tankers daar tegen gekomen in kranten artiekelen daar en gearresteerd. En er zijn er waarschijnlijk wel die legaal vaaren maar zeer weingen en zie zijde 1 op dit topic waar hetvolgende staat.
Nu ik al enige tijd hebt zitten kijken en mee te volgen met die Nigerie handel , en ook een deel zitten zoeken op het net leesde ik dit
artiekkel in het African Busines magazin . Dit artiekel is interessant lees stof
It is worth pointing out, however, that most of the tankers used in illegal
bunkering operations are former European inland waterway tankers, capable of
coastal journeys in West Africa but not of sailing across large bodies of open
water. Their contents could, of course, by transferred to other, larger tankers
De Westeind en Eemspoort nog niet tegen gekomen daar
Deze foto s zijn in Ghana gemaakt een stukje het land en duwvaart daar , En ook wat anders en Sariana ligt nog steeds stil in Banjul en ik ben op zoek geweest naar foto s daarvan maar nog niets gevonden . Want zit er aan te denken of er wat loos is met deze 90 jaar oude dame na de zee reis naar Gambia . Is te zien op de AIS
Hallo allen,deze enkelwandige tankers die hier op de rijn nog mochten varen, konden hier legaal varend de laatste maanden veel verdienen,nu het water gestegen is en de vergunningen verlopen,mag jij het rapporteren waarschijnlik overnemen Martin, gr Wim
ichthus schreef: ↑13 dec 2018 12:48
Hallo allen,deze enkelwandige tankers die hier op de rijn nog mochten varen, konden hier legaal varend de laatste maanden veel verdienen,nu het water gestegen is en de vergunningen verlopen,mag jij het rapporteren waarschijnlik overnemen Martin, gr Wim
Dan denk ik dat de slooperijen in Nederland en Belgie het druk zullen krijgen want het ziet er naar uit dat dit Nigeria feest met verkoop van die tankers naar Nigeria over is.
Maar zijn alle enkelwandige tankers uit gevaaren ein dit jaar ???