Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

In de 70 e jaren, zette wij de loods ook altijd kopvoor eraf in Mannheim, en dat zonder boegschroef :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo, …………...wij ook, maar dat moest de W.S.P niet zien 2003 ,kwamen ze aanstuiven ,het moet bij de speciale regeltjes staan over aanmeren op Reede, s maar het staat er wel ! groeten Hein en kijk uit ,want je kunt hier niet gemist worden !
Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ik ga daar met dat lage water toch niet 2x rond liggen gaan met alle risico`s van dien ?
de rede reglementen zullen niet aangepast zijn schat ik zo in, maar k heb geen wsp gezien die er last van had....
vaar om te leven (niet andersom)
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door degraaf »

de regels zullen vast aangepast zijn want hoe gaat men met een koppelverband anders iemand afzetten in de afvaart
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo allen, eine Ausnahme Genemigung , voor langer als (1)86 meter, op naar de volgende .de groeten
gr Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Westeind schreef: 29 nov 2018 17:46 Ik ga daar met dat lage water toch niet 2x rond liggen gaan met alle risico`s van dien ?
de rede reglementen zullen niet aangepast zijn schat ik zo in, maar k heb geen wsp gezien die er last van had....
We (jullie!) hebben te maken met de laagste waterstand ooit gemeten.
Dan mag je gerust spreken van een bijzondere omstandigheid.

Daarin voorziet art 1.05 van het RPR en zo bezien heeft Bram het reglement stipt nageleefd!

Artikel 1.05. Gedrag onder bijzondere omstandigheden
De schipper moet bij dreigend gevaar alle maatregelen nemen die de omstandigheden vorderen, zelfs indien deze ertoe zouden nopen af te wijken van dit reglement.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Even Bram naar boven halen.
Ik denk dat hij het te druk heeft met varen om hier ook nog te rapporteren wat hij allemaal doet :D :mrgreen:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja t ga nog al, de deuren stief dicht en de zegeningen barsten door de kiertjes, net de laatste reis van t jaar geladen😉
Zal proberen me weer ns te updaten tzt
vaar om te leven (niet andersom)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

:lol: :lol:
Wij voeren gewoon het water tot karnemelk, maar dit dekt de lading ook erg mooi ;)

Groeten van Tim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Zo, eerst maar ns even voor gaan zitten, want ik loop al 4 reizen achter op deze manier :roll:

We moeten de lading vanaf Birsfelden nog gaan lossen in Antwerpen zie ik...eerst gaat de generator er uit
Afbeelding
Afbeelding
de andere dag gaan de haspels er uit in het Deurgangdok.
Afbeelding
Afbeelding
Dan is t dus donderdag dat we leeg zijn, we wilden vrijdag wel weer ergens laden, in Gent was dat de bedoeling, maar tijdens de onderhandeling kwam men er achter dat de boel daar stil stond en dat t laden naar maandag verschoven werd, dat werd dan gedeeltelijk vergoed, dus naar Terneuzen gevaren voor n lang weekend, konden we even rust nemen van n rondje Basel :mrgreen:
Maandag werd maandagavond en maandagavond kwamen we niet vol dus werd t dinsdag al was dat maar n half uur :roll:
eurosilo schifferdok, ik kom er niet graag....geen foto`s van t was takkeweer weet ik nog :?
Maar enfin, ook daar komt er een eind aan, dus snel naar Terneuzen retour alwaar ik via de webcam gespot ben in de zeesluis
Afbeelding
We hadden aangenomen om donderdag te lossen, en dat deed men dan ook, in Krefeld , lang niet geweest mais hadden we in...
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels ook alweer aan de reis om in Reisholz weer n Komatsu kraan te laden, dit x voor Antwerpen en een kleiner type dan begin dit jaar naar Zeebrugge, dat was een 7000 serie van ca 700 ton, dit is er een van de 4000 serie en is dan ca 400 ton.
stukje leeg op, maar dat is vanaf Krefeld niet ver, hier is de visserman inmiddels weer gezonken door het wassende water...
Afbeelding
We hadden nog tijd voor een weihnachtsmarkt in Dusseldorf, en de andere morgen begint men met laden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weekend in Tholen gebleven, we moesten maandagmiddag pas lossen in Anvers, dus dat kwam mooi uit.
in t 5e havendok kaai 361...
Afbeelding
Afbeelding
22 hijsjes, waren best bewerkelijk, ze namen voor elk onderdeel weer ander hijsgereedschap..
maar geen nood we hadden geen haast, want we moesten daar bijna terplaatse weer rollen laden naar Maastricht 1650 t...
dinsdagmorgen 6 uur...op kaai 353 :wink:
Afbeelding
met 2 tegelijk..
Afbeelding
het laden ging erg snel 8:15 alweer vol..
en opweg naar Maastricht.
beneden Olen komen we mn zus en zwager tegen :D
Afbeelding
En de andere dag naderen we Maastricht.
Afbeelding
s`avonds nog even naar Valkenburg geweest, daar is wel n apparte kerstmarkt (had Linda natuurlijk opgezocht) in de mergelgrotten...
daar was ik voor t laatst geweest ergens in mn lagere schooltijd op schoolreisje :wink:
Afbeelding
Afbeelding
En vanmorgen gaan lossen in de Beatrixhaven...
Afbeelding
We waren even na de middag al leeg, en men had al eens gebeld wanneer we op de volgende laadplaats konden zijn, beneden sluis Born..daar ging men zonder schepen vallen....ik vond vrijdag laden al spannend genoeg om aan te nemen 2 reizen op voorhand :mrgreen:
Enfin, lang verhaal kort, bij aankomst gelijk onder de "molen" volle bak grind voor Oosterhout...
Afbeelding
half 7 weer vol, dus nu mooi de tijd om in Oosterhout te komen .
Als we daar leeg zijn gaan we kerst houden thuis, het is n topjaar geweest met de lage waterstanden van t jaar, 54 reizen gedaan, niet echt spectaculaire reizen , maar toch wel divers denk ik, met als uitschieter de reis Birsfelden van pas geleden, enfin, als je je verveeld ga je maar terug lezen en januari opzoeken :mrgreen:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie