Hallo Ossebaar.
Ik dacht dat het net andersom was, De Olivier in de semi-continu als eerste, want het was voor de kapiteins nogal lastig om met zo'n verband een geschikte ankerplaats te vinden. Toen de Jacob van Heemskerk erbij kwam, zijn beide boten in de volcontinu gegaan. Ik heb dit gehoord van mijn vader, die als afloskok, op bijna alle boten heeft gevaren.
Groet Arnold.
Uit de oude doos.
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Uit de oude doos.
Hallo Arnold ,
Even een vraag ,was dat kok Stolk , die ook op de Batavier gewerkt had ?
Ik ben op de Jacob gekomen toen hij in de continu ging . We hadden als kapiteins de heren v/d Berg ( ex Neska 132 ) , Baars 9 Logi ) ,den Breejen , mijn eerste kaptein . Een friese kok ,een machinist Klein uit monnickendam Stuurman Hartman
Even een vraag ,was dat kok Stolk , die ook op de Batavier gewerkt had ?
Ik ben op de Jacob gekomen toen hij in de continu ging . We hadden als kapiteins de heren v/d Berg ( ex Neska 132 ) , Baars 9 Logi ) ,den Breejen , mijn eerste kaptein . Een friese kok ,een machinist Klein uit monnickendam Stuurman Hartman
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
Re: Uit de oude doos.
bericht verwijderd
Re: Uit de oude doos.
De opmerking dat de Bolnessen vervangen zijn door echte motoren, met name Brons is leuk en verwoordt ook een algemeen sentiment over Brons en Bolnes.piet42 schreef: ↑08 okt 2018 18:44 de duwboot zou zomaar de EWT 101 Oliver van Noort bwj'59L. Smit & Zn in Kinderdijk 2 x 750 pk Bolnes later echte motoren
2 x 1200 pk Brons maar daar staat het achter op de roef kan je net lezen oli achter de olievaten
2de optie EWT 102 Jacob van Heemskerck bwj'61
ik hoor het wel van de kenners
Toch als je de feiten op een rijtje zet zou je wat anders gaan denken:
De Brons GV en GB types welke in de jaren 60 en 70 heel populair waren (zoals in deze boot stonden) kenmerken zich door een relatief korte levensduur, sterker nog , op een enkele uitzondering draait er geen een meer.
Nu blinken Bolnessen ook niet uit in onverwoestbaarheid, maar er draaien nog een paar oude L-series uit de 60 jaren. Ik was in de jaren 70 redelijk goed ingevoerd in de "beunschepen-scene" en heb ook veel Brons-leed meegemaakt. De Bolnessen uit de Hercules 7 zijn dit jaar preventief (draaiend) vervangen na 35 jaar lang afgebeuld te zijn.
Dus om nu te zeggen dat het geen echte motoren waren gaat mij toch een beetje aan het hart
Re: Uit de oude doos.
Waarvan acte !
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Re: Uit de oude doos.
betsie het is ook meer een gevoel dan onderzoek als kind was een brons mijn slaapliedje
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Uit de oude doos.
als kind was een brons mijn slaapliedje
Het mijne een liggende Deutz op het voordek, waarvan je in het achteronder hoorde: tang,tang,tang,tang,tang,tang,tang,tang,...………...
Het mijne een liggende Deutz op het voordek, waarvan je in het achteronder hoorde: tang,tang,tang,tang,tang,tang,tang,tang,...………...
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Uit de oude doos.
Ja dat weet ik ook nog 35 meter verder in het achteronder merkte je goed dat de Deutz zijn best deed.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Uit de oude doos.
Ja dat zijn geluiden die voorgoed in het geheugen zitten.
En bij ons kwam daar nog bij dat het roer, wanneer het op een bepaald punt kwam, behoorlijk kraakte.
Heel veel jaren later kwam ik op de gedachte dat ik toen lag te luisteren naar een versleten taatsplaatje.
En bij ons kwam daar nog bij dat het roer, wanneer het op een bepaald punt kwam, behoorlijk kraakte.
Heel veel jaren later kwam ik op de gedachte dat ik toen lag te luisteren naar een versleten taatsplaatje.
Re: Uit de oude doos.
gr.Bas