Jaren geleden kwam ik eens aan boord bij een neef van me.
Ik zag een ontzettend strakke gele bies op de kont.
Ik complimenteerde hem er mee omdat ik uit ervaring weet hoe moeilijk het is om een bies goed strak te krijgen.
Hij verklapte me hoe hij het deed.
Een rol tape !
Groet K.T.
p.s. tape niet om af te zetten. Nee, hij plakte er gele tape op.
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
ha ja wij noemden t gekscherende, zwart en afzetten met koolteerKees Keijzer schreef: ↑09 sep 2018 16:24 Mijn vader zei altiid Zwart met een zwart randje is erg makkeijk en Bram z'n vader op de Venus dacht daar het zelfde over.
Groet, Kees.
gr. arie
Hou de vaart er in.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooi, ik zie dat er vele variaties randjes mogelijk zijn, idd pa had t eenvoudig, maar dat model kop leende zich niet zo voor wit of witte randjes, daar werd tie erg "bol" van, er voer een zusterschip met n witte boeing, en dat vonden wij maar niks weet ik nog wel
Maar goed, wij zijn inmiddels in Charleroi aangekomen, het heeft wat moeite gekost, maar dan lig je dr toch maar...
In Ternaaien de eerste foto weer gemaakt, daar liep het slecht af met de deur, die was niet helemaal goed dicht en toen liet men de sluis leeglopen, gelukkig zonder schepen er in...dit rest...
nu dus van de 4 sluizen alleen de nieuwe , en die is ook niet de betrouwbaarste....
S Avonds nog door Neuville en gestrand voor seiles
de dagen korten alweer .
De andere dag, al bijtijds de Sambre in bij Namen.
De sambre is eigenlijk mooi vaarwater voor max n Dortmunder oid, maar 110x11.45 mag ook, dus moet ik t ook kunnen
Maar al gauw is het over met de pret en komen we te liggen, de eerste sluis, Salzines, is 10 dagen buiten gebruik geweest om te renoveren, alleen was dat te kort, het is nog niet klaar, en zodoende kost een rondje schutten nu 1, 25 u ...
we hebben de 8e schutting als we aankomen...
gelukkig palen, de buren moeten goed kunnen gooien...
Na een paar x opschuiven word ik gespot door ene Cristian, en zet em op FB..
Maar als 1 vande laatste komen we dan toch nog boven de sluis die dag, maar de 2e halen we al niet meer, ze schutten maar tot 19:30 hier
We komen nog langs de eerste losplaats van een kersverse schipper die daar in vliegende vaart voorbij vloog
Floreffe dus..
De andere morgen verder, we gaan richting herfst.
en smal is t, iemand tegenkomen is langzaam an langs elkaar heen schuiven, gelukkig is deze niet zo breed en lig ik maar 2,15 diep
Hier is een nieuwe kaden met containerkraan, maar bi gebrek aan dozen maar een grijper aan de spreader gehangen
woensdag loopt t aanvankelijk als n trein, totdat we in Montigni komen, daar is de sluis "an panne" en ligt er al een voor...
na een praatje met de buurman begrijp ik dat dat hier eerder regel dan uitzondering is al de sluizen om beurten in panne
Dus deze prijs maar als standaard voor deze bestemming aanhouden lijkt me verstadig.
Maar na een aantal uren gaat t weer verder en komen we uiteindelijk in Charleroi.
hier nog een stukje bochtige rivier
en de laatste sluis, Marchinel
Als je daar boven bent ben je gelijk aan onze losplaats, maar we liggen liever even verderopin het kanaal naar Brussel, hier draai ik daar in en heb zo zicht naar beneden en naar boven de sambre dan..
Koos vind dit een inspirerende omgeving zie ik zo hier en daar, wij hopen er toch zo snel mogelijk weer weg te komen ..
Hier lig ik hopelijk niet al te gevaarlijk als de buren het kanaal indraaien
We hebben nog het ea voor met lossen, ze hebben het nu over zaterdagmorgen lossen, ik hoop dan dat t snel gaat, want ik wil ook nog laden eigenlijk, we moeten hier 1000t draad laden naar Schuilenburg, dus weer even naar t barre noorden, dat vind ik mooier als dit zuiden moet ik wel zeggen
Dus we wachten maar af, ik heb de indruk dat ze af en toe een buurman met de juiste tongval hier wel voor lossen, dus dat werkt ook al niet mee, morgen maar even opletten
grt Bram
Maar goed, wij zijn inmiddels in Charleroi aangekomen, het heeft wat moeite gekost, maar dan lig je dr toch maar...
In Ternaaien de eerste foto weer gemaakt, daar liep het slecht af met de deur, die was niet helemaal goed dicht en toen liet men de sluis leeglopen, gelukkig zonder schepen er in...dit rest...
nu dus van de 4 sluizen alleen de nieuwe , en die is ook niet de betrouwbaarste....
S Avonds nog door Neuville en gestrand voor seiles
de dagen korten alweer .
De andere dag, al bijtijds de Sambre in bij Namen.
De sambre is eigenlijk mooi vaarwater voor max n Dortmunder oid, maar 110x11.45 mag ook, dus moet ik t ook kunnen
Maar al gauw is het over met de pret en komen we te liggen, de eerste sluis, Salzines, is 10 dagen buiten gebruik geweest om te renoveren, alleen was dat te kort, het is nog niet klaar, en zodoende kost een rondje schutten nu 1, 25 u ...
we hebben de 8e schutting als we aankomen...
gelukkig palen, de buren moeten goed kunnen gooien...
Na een paar x opschuiven word ik gespot door ene Cristian, en zet em op FB..
Maar als 1 vande laatste komen we dan toch nog boven de sluis die dag, maar de 2e halen we al niet meer, ze schutten maar tot 19:30 hier
We komen nog langs de eerste losplaats van een kersverse schipper die daar in vliegende vaart voorbij vloog
Floreffe dus..
De andere morgen verder, we gaan richting herfst.
en smal is t, iemand tegenkomen is langzaam an langs elkaar heen schuiven, gelukkig is deze niet zo breed en lig ik maar 2,15 diep
Hier is een nieuwe kaden met containerkraan, maar bi gebrek aan dozen maar een grijper aan de spreader gehangen
woensdag loopt t aanvankelijk als n trein, totdat we in Montigni komen, daar is de sluis "an panne" en ligt er al een voor...
na een praatje met de buurman begrijp ik dat dat hier eerder regel dan uitzondering is al de sluizen om beurten in panne
Dus deze prijs maar als standaard voor deze bestemming aanhouden lijkt me verstadig.
Maar na een aantal uren gaat t weer verder en komen we uiteindelijk in Charleroi.
hier nog een stukje bochtige rivier
en de laatste sluis, Marchinel
Als je daar boven bent ben je gelijk aan onze losplaats, maar we liggen liever even verderopin het kanaal naar Brussel, hier draai ik daar in en heb zo zicht naar beneden en naar boven de sambre dan..
Koos vind dit een inspirerende omgeving zie ik zo hier en daar, wij hopen er toch zo snel mogelijk weer weg te komen ..
Hier lig ik hopelijk niet al te gevaarlijk als de buren het kanaal indraaien
We hebben nog het ea voor met lossen, ze hebben het nu over zaterdagmorgen lossen, ik hoop dan dat t snel gaat, want ik wil ook nog laden eigenlijk, we moeten hier 1000t draad laden naar Schuilenburg, dus weer even naar t barre noorden, dat vind ik mooier als dit zuiden moet ik wel zeggen
Dus we wachten maar af, ik heb de indruk dat ze af en toe een buurman met de juiste tongval hier wel voor lossen, dus dat werkt ook al niet mee, morgen maar even opletten
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Westeind schreef :
Maar al gauw is het over met de pret en komen we te liggen, de eerste sluis, Salzines, is 10 dagen buiten gebruik geweest om te renoveren, alleen was dat te kort, het is nog niet klaar, en zodoende kost een rondje schutten nu 1, 25 u ...
we hebben de 8e schutting als we aankomen...
gelukkig palen, de buren moeten goed kunnen gooien....
Hallo Bram,
Niet vergeten de spudpalen op te halen, zoals heden morgen in Eefde. (MS Simcha) !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Lieve verzekering, hierbij even een schade melden...
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Tja ik las ut, tis me gelukkig nog niet overkomen in de 10 j dat ik er nu intensief gebruik van maak
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Doet mij denken aan de kennis die 'n Bos-schottel-kopschroef had.
In Hengelo zout geladen en naar Delden gevaren.
Daar ontdekte hij dat de schottel nog in de onderste stand stond. Gelukkig geen schade.
Staat echt mooi hoor, dat witte randje om de kont;is Linda daar ook al mee verzoend?
1000 ton draad;geen 2 in 't begin,wel weer 'n vlotte boot.
Gr. Jan.
In Hengelo zout geladen en naar Delden gevaren.
Daar ontdekte hij dat de schottel nog in de onderste stand stond. Gelukkig geen schade.
Staat echt mooi hoor, dat witte randje om de kont;is Linda daar ook al mee verzoend?
1000 ton draad;geen 2 in 't begin,wel weer 'n vlotte boot.
Gr. Jan.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja hoor ze vind t netjes, maak je niet ongerust,
en met n 1`tje vooraan zijn we ook nog best tevree van hier naar daar
ze zeggen dat we vanmiddag gaan lossen, en dan voor weer laden, maar dat zal wel morgen worden schat ik..
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
sommige mensen hebben altijd wat te zeiken
er tussen
V12 GM volaan open
vrachtwagen aan de wal die er een een eindje opzet en de boel weer recht in het vaarwater trekt
tegen komen
er tussen
buurman een eindje er op
vol gas achteruit
Jan Arie weer recht trekken
en verder
nee je bent niet veel gewend neef
gr
leo
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
das geen varen meer maar hobbyen....
vaar om te leven (niet andersom)