Bietenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Bietenvaart.

Bericht door ichthus »

Hallo allen, het is al een hele puzzel om de getoonde foto,s in het juiste tijdbeeld en jaartal te plaatsen ,denk daar ook eens aan Kees.Vanaf het verlengen van de ; Entreprise ; de latere Luctor , tot heden zijn +- 70 jaren verstreken dat zijn drie generaties Ik ben blij dat ik mij nog alles helder kan herinneren ,dus Kees we gaan door!
Wim
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44

Re: Bietenvaart.

Bericht door Allen »

Bietenvaart001.JPG
Bietenvaart001.JPG (217.84 KiB) 2020 keer bekeken
Grtn @Allen
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Bietenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Die ANDANTE was maar ruim 600 ton, was later van van Lopik uit Hardinxveld;
https://www.binnenvaart.eu/sleepvrachts ... dante.html
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Bietenvaart.

Bericht door ichthus »

Waarschijnlijk een losse reis via de beurs gelet op de vier luiken stapels ,was de schipper Edser v d Veen.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Bietenvaart.

Bericht door Gert Schouwstra »

Het zou ook de eerste reis van het seizoen kunnen zijn. Fotodatum is 18 september. De luiken gingen meestal na de eerste reis van boord en in opslag bij de suikerfabriek.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Bietenvaart.

Bericht door piet42 »

Vandaag 11 sept zijn de suikerfabrieken weer gaan draaien was een week uitgesteld ivm droogte maar ze verwachten toch een redelijk aanbod deze geluks vogel is weer in geloot zo te zien nog geen plannen om door te gaan vannacht


Afbeelding
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Bietenvaart.

Bericht door ichthus »

Hallo allen, dit schip heeft nog petroleum lantarens, en de schipper heeft vergeten petroleum te kopen .Is dat jouw konstatering Piet . verder zou ik het niet weten
gr Wim
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Bietenvaart.

Bericht door PeterSchoeber »

Ik had inderdaad al zo'n idee dat de bietencampagne bijna zou beginnen want aan de Autoweg in Rhenen zijn eergisteren de eerste bieten geoogst. De opbrengst zal wel tegenvallen want de bieten hingen heel heel erg slap gedurende de droge periode in deze zomer.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Bietenvaart.

Bericht door piet42 »

dat is lekker zit ik net een stukje te schrijven en verstuur ik het is het compleet weg kan je opnieuw beginnen vroeger kreeg je een waarschuwing dat er nog iemand aan het type was en of je door wilde gaan met versturen ?? :?

wim of de schipper heeft vergeten petroleum te kopen weet ik niet maar er staan nog geen toplicht lantaarns klaar voorop om in het mastje te hijsen moest altijd eerst het mastje overeind gezet worden natuurlijk want een kantelsysteem was er nog niet.

Peter er komt inderdaad weer stoom uit de pijp in dinteloord niet zoveel meer als vroeger maar je ziet het nog wel ,we zullen niet veel schepen meer tegen komen met peeen er vaart er nog 1 in heel nederland heb ik begrepen van texel vandaan.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Bietenvaart.

Bericht door ichthus »

Hallo , kijk ook even bij ; wie weet ; pag 369.
gr Wim
Plaats reactie