Boele en Oosterwijk.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Hallo Karel, Bij de foto op Ga Het Na staat 28 mei 1966. Ik probeer de tanker op de 2e lengte boven de brug een naam te geven Antares?. Het Zwaans tankertje lijkt me de Lotus of Diala. Vaart geladen wel een vreemde kant op. Zaten 1962/63 in het transport van vliegtuigbenzine (Avgas) van Shell steiger 30 naar Schiphol. Hieronder de link naar het GaHetNa plaatje. Kun je verder inzoomen. Gr. Klaas,
https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeld ... m/919-2027
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Die foto ken ik.
Komt inderdaad, zoals Klaas ook al aangeeft, van GaHetNa.
Hij moet ook ergens op het topic staan maar kan hem nog niet vinden.
Het schip in lossing is de Drechtsstad 1 of 2 van Goedhart,
De kraan is zo'n amerikaans ding waarvan Ovet in Vlissingen er ook een aantal had.
Ik weet dat Van Nieuwpoort uit Gouda er ook een heeft gebruikt.
file_zpsiohuavqq.jpg
file_zpsiohuavqq.jpg (94.25 KiB) 1141 keer bekeken
Groet,
Hans.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Gert Schouwstra »

Die kraan bij van Nieuwpoort is gemaakt door Anthony M. Meyerstein INC, net als de OVET kranen die in 1960 vanuit Amerika werden geleverd. De fabriek stond in New York. Kraan 4 is pas in 1969 gekomen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

k-k schreef: 30 aug 2018 19:39 Hallo Karel, Bij de foto op Ga Het Na staat 28 mei 1966. Ik probeer de tanker op de 2e lengte boven de brug een naam te geven Antares?. Het Zwaans tankertje lijkt me de Lotus of Diala. Vaart geladen wel een vreemde kant op. Zaten 1962/63 in het transport van vliegtuigbenzine (Avgas) van Shell steiger 30 naar Schiphol. Hieronder de link naar het GaHetNa plaatje. Kun je verder inzoomen. Gr. Klaas,
https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeld ... m/919-2027
Klopt Klaas, één van die twee van Zwaans v.d. Heuvel.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Heeft iemand die 4 BOKA duwbootjes ook op een rijtje staan ?.
En vooral wat er na IJmuiden van geworden is. Ik meen n.l. dat ze al vlot verkocht zijn nadat ze ook nog in de Oosterwijk kleuren gevaren hebben.
Ook de BB beunbakken; hoeveel waren het er en wat is er van deze bakken geworden ?.
Ik zou ze graag op een rijtje willen hebben, maar, ( zoals wel met meer dingen ), heb ik ze niet op een rijtje...……….. :roll: :idea: :lol:
Wie o wie brengt hier verandering in ?.

B.V.D., m.v.g., Roy
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Nog even over die foto van Ga Het Na , wij hebben hem al eerder behandeld op dit forum zoals Hans aangaf.
De datum van de foto klopt van geen kant. 1966 lag de Albatros voor de kant met trechters en de hele rattenplan.
1e tankertje boven de brug is geen Antares, Klaas, 2e tankertje is de Diala van Zwaans & vd Heuvel 148 ton en 168 pk Daf ( zonder blower, de goeie Daf ! ) scherp en geveegd , door mij in 1975 van de naam voorzien van Zwaantje 6. ( Vandaar dat ik hem duidelijk herken).

Klaas, ik heb bij de BP-Botlek met hem nog weleens Marine Diesel Fuel geladen, MDF zo gezegd, ik kreeg gasolie en de steigerbaas gaf een shotje lichte stookolie voor de kleur mee. Was jij dat of een van je kornuiten. Ik heb het nu over de jaren '70.

Karel

ps. in pagina 698 hebben we hem al een keer besproken.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Prachtig Kaas, bedankt, hier kunnen we mee vooruit !.
Nu alleen die BB bakken nog even...…………

m.v.g., Roy
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Oosterkade

Bericht door Hans »

Even Gert bedanken voor zijn aanvulling op de Amerikaanse kraan. Top! :D

En dan nog even over de foto zelf.
Het beeld wat je ziet is wel de Oosterkade Karel maar dan het stuk tussen Maasbruggen en Boerengat.
Aan de andere kant van het Boerengat lag Oosterwijk.
Dat is waar nu Tropicana staat, dat ex zwembad, nu een championkwekerij geloof ik :mrgreen:
Op onderstaande foto is het wel duidelijk te zien.
Je kunt duidelijk de nieuw aangelegde loswal zien achter de oude Reiger.
Deze zal kort na deze foto verhaald worden naar de nieuwe losplaats.
Tegenwoordig heet het stukje kade waar Oosterwijk zat Rhijnspoorkade maar in de volksmond zeggen ze nog steeds Oosterkade.
Oosterkade Boerengat Oosterkade.jpeg
Oosterkade Boerengat Oosterkade.jpeg (198.88 KiB) 1039 keer bekeken
Groet,
Hans.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Roy schreef: 31 aug 2018 18:07 Prachtig Kaas, bedankt, hier kunnen we mee vooruit !.
Nu alleen die BB bakken nog even...…………

m.v.g., Roy
Hoe was het ook alweer Roy? Wie je werk doet is je vriend! Met alle plezier, maar je kunt je speurzin ook wat aan proberen te scherpen.
Google werkt ook voor je, als je hem maar goed voert. Bos Kalis + duwboot did the trick (a little). Gr. Klaas.
Plaats reactie