Gefeliciteerd Tim.Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen
Laden en lossen
Re: Laden en lossen
gr. Jan
semper viator.
semper viator.
Re: Laden en lossen
Hartelijk dank Jan!jan 38 schreef: ↑22 aug 2018 23:38Gefeliciteerd Tim.Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen
Groeten van Tim
Itasca met 4 delen van Oberhausen naar Worms 275 ton
Tim 76 dit zijn de delen, die je zag in mijn schip, geladen in Oberhausen, bestemming: Evonik Worms chemie bedrijf.
Was nog wel even spannend, kwa waterstand Kaub, verwachting was, dat hij beneden de 60 cm. zou komen. Dus dan zou je rond de 160 cm. diepgang kunnen varen. Wij liggen leeg achter al 160 cm diep, En de delen waren zo lang, dat er ook minstens 80 ton achter de middenijk zou moeten laden. Maar voorop ballasttank water gepompt en hadden een diepgang van 140 cm achterop.
Losplaats bezet door een tanker, kranen zijn ze aan het opbouwen.
Waren 2 kranen besteld 1 van 700 ton en de ander van 750 ton.. Wanneer je de gewone auto ziet staan, onder de stempelpoot. Heb je wel een indruk, hoe groot hij is. Afstand van hard kraan en recht boven de lading in het schip was ongeveer: 28-30 meter. Die blauwe kraan kan dan 65 ton pakken. De eerste hijs is net geen 100 ton, dus gaat met zijn tweeën makkelijk.Naast de kraan, op de wal. Was geen plaats vrij voor de trailer. Dus de rode kraan moest eigenlijk over de blauwe heen hijsen, Om de collie op de trailer te hijsen.
Was nog wel even spannend, kwa waterstand Kaub, verwachting was, dat hij beneden de 60 cm. zou komen. Dus dan zou je rond de 160 cm. diepgang kunnen varen. Wij liggen leeg achter al 160 cm diep, En de delen waren zo lang, dat er ook minstens 80 ton achter de middenijk zou moeten laden. Maar voorop ballasttank water gepompt en hadden een diepgang van 140 cm achterop.
Losplaats bezet door een tanker, kranen zijn ze aan het opbouwen.
Waren 2 kranen besteld 1 van 700 ton en de ander van 750 ton.. Wanneer je de gewone auto ziet staan, onder de stempelpoot. Heb je wel een indruk, hoe groot hij is. Afstand van hard kraan en recht boven de lading in het schip was ongeveer: 28-30 meter. Die blauwe kraan kan dan 65 ton pakken. De eerste hijs is net geen 100 ton, dus gaat met zijn tweeën makkelijk.Naast de kraan, op de wal. Was geen plaats vrij voor de trailer. Dus de rode kraan moest eigenlijk over de blauwe heen hijsen, Om de collie op de trailer te hijsen.
- Bijlagen
-
- SAM_2298.jpg (90.93 KiB) 2097 keer bekeken
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Weer een mooi reisje en mooie foto's Hein.
Ik zie dat je kop voor ligt te lossen.
Wil je niet met je kont in de stenen liggen of kunnen anders de kranen er toch niet bij.
Als ik het zo zie staat die blauwe kraan al behoorlijk vlak, als hij nog uit zou moeten schuiven gaat zijn capaciteit toch wel achteruit?
Maar misschien zie ik het niet goed?
grt Wim
Ik zie dat je kop voor ligt te lossen.
Wil je niet met je kont in de stenen liggen of kunnen anders de kranen er toch niet bij.
Als ik het zo zie staat die blauwe kraan al behoorlijk vlak, als hij nog uit zou moeten schuiven gaat zijn capaciteit toch wel achteruit?
Maar misschien zie ik het niet goed?
grt Wim
Re: Laden en lossen
Hallo Hein,
Weer een mooi laad en los verslag gemaakt.
Ondanks laag water is de reis toch weer gelukt !
Weer een mooi laad en los verslag gemaakt.
Ondanks laag water is de reis toch weer gelukt !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
Hallo, ja we liggen kop voor. Kwam mij goed uit ivm de stenen. Maar het ging om de lading moest zo om op de trailer. Ze hadden eigenlijk niet goed opgelet met laden, want in Oberhausen hadden ze makkelijk andersom kunnen laden. Betreft blauwe kraan, die heeft zijn arm expres korter dan de rode kraan. Wanneer de rode kraan over de blauwe heen staat, de armen elkaar niet kunnen raken.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Bedankt Hein.
De Boven-Rijn in???
grt Wim
De Boven-Rijn in???
grt Wim
Re: Laden en lossen
Itasca tarwe laden in Karlsruhe voor Gelsenkirchen, ja en dan denk je, een normale reis, dus geen ballast pompen. Maarja de waterstand is zo laag,diepgang niet veel met geladen schip,dat wij toch achter een ballast tank vol moeten zetten, voor de bruggen veilig te kunnen passeren. En het is veel makkelijker sluizen varen, met een beetje achteruit.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Geweldig, zo zie je dat met 'normale reizen/ladingen' ballast kunnen zetten zo zijn voordelen heeft.
grt Wim
grt Wim
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08
Re: Laden en lossen
Ja mijn eerste gedachte was: oh gewoon bakje tarwe maar zo komt er toch weer reken en ballast werk achterweg.
Vind het zeer interessant om te volgen.
Grtz Wytze
Vind het zeer interessant om te volgen.
Grtz Wytze