Wie herkent dit schip ?

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Wrijfhout »

Noordster_Zwartsluis.jpg
Noordster_Zwartsluis.jpg (111.27 KiB) 2162 keer bekeken
De Fourage III werd in 1908 door scheepswerf Appelo in Zwartsluis voor plaatsgenoot schipper Christiaan Slagter gebouwd. Het schip ligt op deze foto in de winter van 1929 ingevroren in Tiel.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

dan klopt alles weer
Bijlagen
fourage III ligger.jpg
fourage III ligger.jpg (84.69 KiB) 2120 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door JC »

Kees Keijzer schreef: 30 apr 2018 15:43Jouw ENTERPRISE is op het forum al meer gepasseerd Wim, o.a bij luxe motoren maar de meeste foto's zijn weg, jammer.
Die foto's van de Entreprise staan er nog hoor, let op de spelling!
viewtopic.php?f=3&t=2654&p=445729&hilit ... 89#p445729
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

wim je schrijft "In Zwijndrecht bij Kooiman en Schenauw verlengd en verdiept naar spitsenmaat,in november 1949" maar op de werf en aan het model van het schip te zien zijn dat enkel kalfdekken geweest ???
Verder prachtig mooi z,n stukje geschiedenis van je schip en ook nog terug vinden in frankrijk .
onze Nelly moet ook ergens in frankrijk rondvaren/liggen maar nog niet gevonden mogelijk onherkenbaar verbouwd.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

Piet; Ik denk dat in het verlengde gedeelte het dek hoger kwam te liggen en het oude gedeelte kalffdekken, maar Wim zal het wel het beste weten.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door ichthus »

Hallo allen , van die kalffdekken weet ik niet meer Kees ,maar als het is zoals jij zegt ,dan wordt de den toch 20 cm lager ,ik kijk even naar het voor herft,maar hoe het ook is of was , JC of Hans bedankt voor het speurwerk ,ik had al op ; mijn jeugd ; gekeken echter zonder resultaat, daar heeft Leo ook al eens foto ,s van een tewater lating van onze spits AGE bij Rene de Winter in Boom geplaatst . dank van
Wim
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

aan de foto's te zien is de den met gangboord dek in z,n geheel naar boven gegaan op 1 foto zie dat achterste gedeelt is los gebrand en op de andere foto is het gelicht voorste gedeelte is nog lager zo te zien het halfrond loopt bij de shanty nog gewoon door
den blijft dezelfde hoogte houden is ook voordeliger ivm ruim inhoud m³

het geheel is netjes uitgevoerd maar die opmerking had ik bij mijn jeugd al geplaatst
Bijlagen
hier is boeiing weg en dek en den verhoogd halfrond zit er nog
hier is boeiing weg en dek en den verhoogd halfrond zit er nog
enterprise in '49 verlengend kooiman spanten - kopie.jpg (107.61 KiB) 1790 keer bekeken
boeiing boven halfrond los gebrand
boeiing boven halfrond los gebrand
enterprise in '49 verlengend kooiman zw.drecht - kopie.jpg (84.79 KiB) 1790 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

wie herken deze luxemotor die in 1945 voor de voedsel voorziening vaart in amsterdam zo te zien een flinke mooie luxemotor met lange giek dus zandvaart vookant van de stuurhut hoekig
foto ghna
Bijlagen
luxemotor mei 1945 voedselvoorziening.jpg
luxemotor mei 1945 voedselvoorziening.jpg (101.29 KiB) 1750 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door ichthus »

Hallo allen,weer een hele mooie Piet ,wel allemaal kijken maar niet weten ? Deze wordt nog gesleept dus nog niet bevreidt minstens 75 jaar oud , zou deze ook scharnier gebinten hebben was ik even vergeten nu ik even terug kijk , fijne dag verder en als iemand iets weet over deze luxe motor ,even inloggen en graag melden BVB dank van
Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Binnenvaarder »

Deze kwam ik gistermiddag tegen bij het pontje van Puttershoek, weet alleen de naam niet.
mvg
Geert
Bijlagen
DSC01093.jpg
DSC01093.jpg (230.77 KiB) 1555 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie