Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mbs gerrit jan »

De ruimvloer verven gaat heel goed en snel met een oude trekker, waar je ook mee droog trekt. Voorin eerst even tegen het schoet een randje met de roller, een plons verf op de vloer gieten en uitsmeren maar, mooie gladde laag en stukken sneller als de roller.
Johan van der Voet
Ms Solutio
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Vliegende Vaart

Bericht door de graaf »

digitenne is ook gemakkelijk ik heb nog wel een setje staan wat niet gebruikt wordt
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

Janna schreef: 30 mar 2018 21:52

Vandaag een dagje klussen. En als je leeg ligt kun je mooi het ruim aanpakken dus met de slijptol en lasapparaat het ruim in en zo'n 20-30 scheuren in de spanten gelast. 3,2 kwadraat basische electroden gebruikt. Net wat sterker dan rutiel, maar wel lastiger lassen.
En in een trimvulling zat een slechte las dus die opnieuw gedaan.
Daarna de boel goed uitgeveegd want anders krijgen we slak en laspitten in het veevoer.
Eric , van alle markten thuis
net Mascotte
3x beter
brand beter ,plakt beter, rolt beter

of zo als ze ook wel zeggen bij Hoover
hij klopt, hij veegt, hij zuigt :wink:

gr
leo
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Vandaag het ruim bijgeplekt en de vloer in de verf gerold. Niet met een trekker vanwege de deuken, de vloer is niet bepaald glad. Met een brede roller ging het ook best vlot.
Het schiet al op
Het schiet al op
IMG_0044.jpg (159.25 KiB) 2656 keer bekeken
Ziet er weer netjes uit.

Toen naar Meerkerk, mooi plekje gevonden bij de molen.

Kwamen onderweg nog een forumlid tegen, mooi schip.
De Solutio van forumlid mbs gerrit jan
De Solutio van forumlid mbs gerrit jan
IMG_0046.jpg (250.53 KiB) 2656 keer bekeken
Mooi schip
Mooi schip
IMG_0047.jpg (228.73 KiB) 2656 keer bekeken
Berghout-2
Berichten: 283
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:55
Locatie: Koudum

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Berghout-2 »

Mooi vloertje, Erik!
De molenaar van die molen bij Meerkerk is een groot liefhebber van Deutzjes. Als je hem ziet, groet hem namens de Berghout-2 alsjeblieft.
Wim.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Wij waren zaterdagmiddag nog van Gorcum naar Meerkerk gevaren, en hebben daar de pasen gelegen.
Heel mooi plekje. Hardgelopen langs de Zederik.
Molenaar niet gezien Wim.

Vandaag dus nr 020, om morgenochtend bij de OBA in de Westhaven sunpellets voor Santes te laden.

Samen met de Westeind in de Beatrixsluis, speciale schutting alleen voor forum-leden :mrgreen:
Achter elkaar over het ARK, gekoppeld vond ik niet zo'n goed idee, wij leeg en Bram geladen. Ik heb voorlopig wel genoeg spantjes gelast..

Bram rechtsaf de PWA sluis in richting Lelystad, en wij linksaf boven het Slik richting stad. De bom daar is nog steeds niet opgeruimd dus braaf met 12km per uur.


Nu achterin de Sonthaven, mooi wachtsteigertje met eigen parkeerplaatsje. De faciliteiten zijn prima hier.
In de Beatrixsluis, dank voor de foto Bram
In de Beatrixsluis, dank voor de foto Bram
oQpS3e.jpg (263.58 KiB) 2185 keer bekeken
Bram voor ons uit
Bram voor ons uit
IMG_0054.jpg (214.27 KiB) 2190 keer bekeken
Het schiet al op hier
Het schiet al op hier
IMG_0056.jpg (113.68 KiB) 2190 keer bekeken
De Westhaven in
De Westhaven in
IMG_0057.jpg (111.03 KiB) 2190 keer bekeken
Mooi steigertje
Mooi steigertje
IMG_0060.jpg (128.75 KiB) 2190 keer bekeken
Flinke tankers achter ons, en rechts moeten we ergens laden
Flinke tankers achter ons, en rechts moeten we ergens laden
IMG_0059.jpg (119.81 KiB) 2190 keer bekeken
Luxe motor
Luxe motor
IMG_0058.jpg (164.97 KiB) 2190 keer bekeken
Ligplaats met parkeerplaats
Ligplaats met parkeerplaats
IMG_0062.jpg (153.09 KiB) 2190 keer bekeken
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Vandaag Sunpellets geladen bij de OBA in de Westhaven, Amsterdam.
Het was de bedoeling dat dat om zeven uur zou gebeuren, maar de planners van de OBA zijn ondoorgrondelijk..
Zowel de controleur van SGS als de Jannette waren startklaar, maar er gebeurde - niets.
Wat heen en weer gebeld en iemand van Operations aan de lijn; "Jullie staan op de planning voor vanmiddag". Op de vraag waarom niet op de afgesproken tijd kwam het antwoord "ik heb de planning niet gemaakt".
Daar ga je de oorlog niet mee winnen..

Maar om elf uur moesten we ineens onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
Wij gingen openleggen en de wal ff eten, dan zou het feest beginnen.
Maar na het eten begon er van alles, maar niet bij ons. Controleur helemaal over de z@#k, want die was er al sinds zeven uur vanmorgen. Speciaal voor ons. Voor nop dus. Wij ook niet blij, belletjes met bevrachter etc. Maar OBA doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, en vertelt je het na afloop :roll:

Twee en een half uur nadat we laadgereed waren werd eindelijk begonnen met laden. Grote grijper waar 19 ton sunpellets in paste. Voorzichtig tot net boven de den en dan poeff, stofwolk en een berg in het ruim. In anderhalf uur zat het er in. Zelfs 5% meer mee mogen nemen, een soort goedmakertje zeg maar. Want het was veel zwaarder dan gewone sunpellets dus het paste er makkelijk in. Vorige keer zaten we met 435 ton sunpellets onder de luiken vol, en nu met 524 ruimte zat over.
We liggen recht en gelijklastig, paar hapjes laten shiften. De mannen die het laden deden was helemaal niet mis mee, nu die planners nog..

Dichtgelegd en vertrokken. Altijd leuk om dwars door Amsterdam te varen. Zelfs met 12km/uur.
Die bom op het Slik wordt morgen tussen 07:00 en 09:00 opgeruimd en via de Oranjesluizen afgevoerd.
Dus morgenochtend is eerst het binnen- en daarna het buiten IJ gestremd. Aldus sector Schellingwoude.
We kwamen een grijze boot tegen die er wel wat mee te maken zal hebben. De A851 Cerberus, een duikvaartuig van de Marine.

Op het ARK afgespoten.
De Beatrix doorgeschut samen met een flink containerschip, en een diep (3,5m) beunschip. Die laatste ging door z'n steekeind heen vanwege een golfje water wat de sluis in liep. Ook wij moesten flink in de ho-ijzers, maar ons steekeind bleef heel. Niet te schielijk afstoppen hé. dDie golven lopen soms door de sluis vanaf het Lekkanaal. Blijkbaar vooral als er een schip met gang aan komt. Dit volgens de buurman van het beunschip die het allemaal al eerder had meegemaakt.

Daarna de Lek overgestoken en Vianen binnen geschut. Na de sluis gaan liggen, want het was inmiddels tien uur.
Morgenochtend loopt de vloed op de Lek, vandaar de keuze voor het Merwedekanaal.

De (nagekomen) plaatjes:
Toch niet bij dit pijpje
Toch niet bij dit pijpje
IMG_0063.jpg (190.08 KiB) 1744 keer bekeken
Brugkraan 3
Brugkraan 3
IMG_0064.jpg (137.92 KiB) 1744 keer bekeken
De controleur was onder de indruk
De controleur was onder de indruk
IMG_0065.jpg (171.12 KiB) 1744 keer bekeken
De eerste 20 ton zit er in
De eerste 20 ton zit er in
IMG_0068.jpg (195.07 KiB) 1744 keer bekeken
Een kleine 20 ton in een keer
Een kleine 20 ton in een keer
IMG_0070.jpg (160.32 KiB) 1744 keer bekeken
De grijper kwam dichtbij de hut
De grijper kwam dichtbij de hut
IMG_0073.jpg (136.52 KiB) 1744 keer bekeken
Het zit er in
Het zit er in
IMG_0074.jpg (219.29 KiB) 1744 keer bekeken
Schrootrunner II met een volgend slachtoffer
Schrootrunner II met een volgend slachtoffer
IMG_0077.jpg (138.05 KiB) 1744 keer bekeken
Binnen-IJ met druk verkeer
Binnen-IJ met druk verkeer
IMG_0078.jpg (135.13 KiB) 1744 keer bekeken
The bombsquad?
The bombsquad?
IMG_0079.jpg (169.44 KiB) 1744 keer bekeken
De Regalo draait Driemond binnen
De Regalo draait Driemond binnen
IMG_0080.jpg (165.47 KiB) 1744 keer bekeken
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

Maar om elf uur moesten we ineens onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
toen ik nog voer hadden ze wel beter opgepast denk ik
toen kreeg je wettelijk voor elke verhaling een (bootje)
dat was een vergoeding van iets onder de 100,00 gulden meen ik
daar had je in dit geval (3x een bootje) je havengeld in Amsterdam van kunnen betalen

Bob Dylan zong het al "the times they are a changin"
maar niet in het voordeel van de schipper in dit geval
gr
leo
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mbs gerrit jan »

Verhaalkosten bestaan nog steeds, maar worden bijna standaard uitgesloten op charter...
Johan van der Voet
Ms Solutio
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

ik weet dat ik makkelijk praten heb
maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van zo een charter niet tekenen
je hebt al geen vaste( laat staan fameuze) tarieven dus dit extraatje mag een schipper toch nog wel hebben dacht ik
ik meen te weten dat er schippers zijn die bvb NIET akoord gaan met een laad of lostijd die langer is dan 24 uur als de vracht prijs wel erg scherp aangeboden is
mijn broer Kees( daar is tie weer) placht te zeggen "daar maak ik hem niet voor los ,zoek maar een ander"
einde citaat
gr
leo
Plaats reactie