Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Maandag volgens afspraak gaan lossen..
Afbeelding
Dat ging snel op13 u alweer leeg, maar aangezien ik niet echt haast heb maar even op mn vrouw gewacht, zonder har kan ik trouwens sowiso de dampoort sluis niet doen :mrgreen:
maar na de spertijd hadden we ook de auto weer aan boord, en zijn we nog even door de verbindingsluis(vanuit de maritimhaven) en de dampoortsas,
daarboven maar weer neergelegd en nog even samen Brugge in om de toerist uit te hangen cq onze benen te strekken.
Afbeelding
vroeger met pa daar ook wel gelegen om naar de beurs aldaar te gaan...
mooie stad..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier n lekker pannetje mosselen gegeten :wink:
Afbeelding
een van de molentjes naast t schip..
Afbeelding
kruispoort...
Afbeelding
Kortom een fijne avond, ook wel ns leuk zonder haastig overal weer weg te vliegen :P
vanmorgen na de sper weer gaan varen, ik zag deze nog liggen, dus even voor Leo.... :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Nu liggen we beneden sluis Kerkhoven, onderweg naar Doornik om daar donderdag stenen(tot40kg) te laden voor de Houtribdijk Trintelhaven
als t allemaal klopt na de pasen lossen aldaar
tot zover , grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

Westeind schreef: 27 mar 2018 20:22voor t eerst dit jaar dus via sluisplanning.nl aangemeld, en warempel het werkte nog ook :?
Van harte! :evil: ***censuur***
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

JC schreef: 28 mar 2018 13:41
Westeind schreef: 27 mar 2018 20:22voor t eerst dit jaar dus via sluisplanning.nl aangemeld, en warempel het werkte nog ook :?
Van harte! :evil: ***censuur***
Wiens brood men eet...........................

oftewel: Heel herkenbaar
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja Hans, ik heb t begrepen van mn dierbare oom :mrgreen:
het lijkt er op dat het sluispersoneel er nog meer dol mee heeft dan de schippers :roll:
Vandaag zijn we er weer langs, ik had in Evergem wat korter werk dan verwacht, dus had mn ETA in Terneuzen dus eigenlijk wat te laat opgegeven, maar ja nu had ik zelf niet echt haast meer dus maar op t gemakje aan gedaan, daar is het tenslotte voor bedoeld :?

Enfin we zijn dus wezen laden in Doornik...
Afbeelding
Afbeelding
Het laden ging netjes, 5 uur begonnen en 10:30 vol 11u papieren....maar dat is daar eigenlijk al te laat, er zijn dan al div schepen vol gekomen en ook vanuit Frankrijk heb je dan al wat voor, dus erg ver kwam ik niet voor dat de gang er uit was, ik meldde me afvarig boven het hospital, en daar lag er al 1 te wachten, de wachtplaats voor t richtingverkeer door de stad Doornik lag al vol :o
Afbeelding
Dus dan moet je een ronde wachten, het heeft ook geen zin om met zn 6en tegelijk bij de sluis van Kain aan te komen natuurlijk...
hier liggen wij dan uiteindelijk op de wachtplaats
Afbeelding
En hier in het smalle
Afbeelding
Ik zie dat ik van de brug met gaten geen foto gemaakt heb van de reis, ik was te druk bezig met em mis te varen natuurlijk, enfin in een grijs verleden zal ie nog wel ergens te vinden zijn in dit draadje denk ik :mrgreen:
het vlotte gister totaal niet, kain 3e schutting, spiere liepen we zo in, Kerkhoven 2e ronde Oudernaarde weer de 4e, dan is het inmiddels al wel donker, toen we boven Asper aankwamen lagen er al 3 afvarig te slapen, dus dan is t niet handig om er bij te gaan liggen, dus maar beneden gaan liggen, dat doe je zonder eigen palen niet zo snel daar, want dan moet je je touwen boven op de dijk gaan brengen :P
Maar goed dat k het gedaan had zo, want toen we vanmorgen begonnen lagen er alweer 3 schuttingen boven te wachten....
Enfin verder vandaag wel goed gelopen, er liep een kogel vloed buiten Terneuzen, we liepen 23/24 km :D
met een spits kan je dan als je de andere kant op moet beter even tij stoppen zag ik wel...
Afbeelding
Ik denk dat die meer als 3 uur gedraaid heeft :roll:
Nu dan boven de volkerak, morgen nog even naar Dordt, wat bunkeren en daar maar weekend houden, dan varen we maandag wel naar Lelystad, om dinsdag daar ergens te lossen...
allen goede paasdagen gewenst :wink:
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Ook Prettige Paasdagen gewenst.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

Westeind schreef: 30 mar 2018 22:20 Ik zie dat ik van de brug met gaten geen foto gemaakt heb van de reis, ik was te druk bezig met em mis te varen natuurlijk, enfin in een grijs verleden zal ie nog wel ergens te vinden zijn in dit draadje denk ik :mrgreen:
allen goede paasdagen gewenst :wink:
Als je deze brug bedoelt kan ik me wel voorstellen, dat je geen tijd voor foto's hebt.
lehar 28 08 2014 doornik (31).jpg
lehar 28 08 2014 doornik (31).jpg (209 KiB) 1765 keer bekeken
En ook uit Kortgene: een zalig Pasen.
groeten
Jan van der Pluijm
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Vandaag van Dordt naar Lelystad gevaren, op t gemakje, tis tenslotte 2e paasdag :wink:
opvarig op de Lek ene Erik al eens geappt of die al ns wakker was, die moest tenslotte toch ook naar Amsterdam om te gaan laden :mrgreen:
Enfin, na een tijdje dus idd wakker, en ging daar een deutz aan de gang, ik zag em varen, op de kaart dan toch, en marifoon bereik hadden we ook :wink:
Afbeelding
hij op t merwedekanaal dat groene puntje....
Ik dacht dat hij voor me zou vallen, maar ze moesten natuurlijk nog schutten in Vianen, dus viel ik r net voor :P
Maar dan toch samen in de sluis :!: het kan verkeren zonder wat af te spreken..
Afbeelding

Wij morgen dan lossen, ergens voor Trintelhaven grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Was ja toch weer te breed kon/mocht je niet eens naast elkaar om bij te praten. :D
Ik weet natuurlijk weer niet waar Trintelhaven precies is. :oops:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We konden wel naast elkaar dacht ik, maar was wat krap, Trintelhaven ligt halverwege de houtribdijk, is ook niet meer als n haventje...;)
Afbeelding
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Op je vrije avond toch nog antwoord. Heb ik weer wat geleerd.
Moet je morgen nog vroeg uit de veren ook :x
Prettige avond,
grt Wim
Plaats reactie