in een keer goed Hans
ik zag hem wel voor mij, maar wist de naam van het schip en de schipper niet meer op te hoesten
gr
leo
Mijn jeugd.
Re: Mijn jeugd.
Die gast is al meerdere keren bij mij thuis geweestals Lu-Di van Gerrit en als Vale van Cornelis heb ik het schip wel gekend
maar ik geloof niet dat ik daar nog foto's van heb
dus dan maar hier de vraag door zetten
wie heeft er wel wat van?
Harry wil jij eens kijken voor die gast?
Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Mijn jeugd.
oeps ,dat heeft hij er niet bij gezegd
nou dan is het einde verhaal voor mij
ik kan hem niet helpen
gr
leo
nou dan is het einde verhaal voor mij
ik kan hem niet helpen
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
Die pomp was een 7,5 pk Lister in een diepherft.Leo schreef:en voor Spok dan nog even de volgende
hier je pomp motor
het kreng wat het meestal alleen maar gelijk starten als je aan je buren wilde laten zien wat een geweldige pomp motor jij wel niet had
maar als je hem echt nodig had dan hing je tong op je hielen van het trekken aan het touwtje
de bougie was vuil of vet of weet ik wat niet voor malheur
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Mijn jeugd.
Die pomp was een 7,5 pk Lister in een diepherft.
Ja en dan liefst ook nog met en dubbele kattekop.
Ik weet wel hoe het zou moeten, en later kenden wij die luxe ook, maar voor die tijd was het "veertig jaar woestijn! "
Mijn vader heeft ons altijd verzekerd, "Jongens als ik de hel kom, dan zijn de motorpompen de oorzaak".
Het was ook vrijwel de enige omstandigheid waarin ik hem achteruit hoorde bidden.
achteruit bidden = vloeken
Ja en dan liefst ook nog met en dubbele kattekop.
Ik weet wel hoe het zou moeten, en later kenden wij die luxe ook, maar voor die tijd was het "veertig jaar woestijn! "
Mijn vader heeft ons altijd verzekerd, "Jongens als ik de hel kom, dan zijn de motorpompen de oorzaak".
Het was ook vrijwel de enige omstandigheid waarin ik hem achteruit hoorde bidden.
achteruit bidden = vloeken
Re: Mijn jeugd.
Hallo Theo,Kapitein Spok schreef: ↑06 feb 2018 14:33 Die pomp was een 7,5 pk Lister in een diepherft.
Ja en dan liefst ook nog met en dubbele kattekop.
Ik weet wel hoe het zou moeten, en later kenden wij die luxe ook, maar voor die tijd was het "veertig jaar woestijn! "
Mijn vader heeft ons altijd verzekerd, "Jongens als ik de hel kom, dan zijn de motorpompen de oorzaak".
Het was ook vrijwel de enige omstandigheid waarin ik hem achteruit hoorde bidden.
achteruit bidden = vloeken
Mijn vader heeft ons altijd verzekerd, "Jongens als ik de hel kom, dan zijn de motorpompen de oorzaak".
Het was ook vrijwel de enige omstandigheid waarin ik hem achteruit hoorde bidden.
Zo kende ik jou vader niet, hij maakte op mij altijd en hele rustige indruk, ook als er iets mis ging en de dekwaspomp (Britse Straathond) het niet
direct deed, of meerdere keren de geest gaf. (Tijdens de verbouwing van de Jolles)
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Mijn jeugd.
dit kwam ik tegen op de afdeling rijnvaart nostalgie
Ik meen nog te weten dat de aanvraag voor een klein schip via een van de bonden liep
of misschien via de verzekering Oranje waar Wim commissaris was
ze zochten eigenlijk een spits met 150 PK en met hand stuurwerk
Toen de eigenlijke proeven werden genomen met de Fury van Wim en Riet waren ze stik blij dat hij het deed
in de Fury stond een V12 Mercedes van 340 PK en hij had Hydrauliek stuurwerk
zo als je goed op het filmpje kunt zien word de spits alle kanten heen gegooid door het passerende duw konvooi
op 4.56 en op 9.24 is dat goed te zien
met een hand stuurwerk zou je het wel erg druk gehad hebben om je schip van tussen de kribben uit te houden
Ik had het waarschijnlijk wel gered met mijn flap roertje maar had tegen de avond wel lange armen gehad denk ik zo
Wim mocht niet harder draaien dan die 150 PK ,maar het voordeel was wel dat hij nog bijna 200 PK over had om de boel te corrigeren
achter op de roef staat een mast met daarin een antenne
ik meen te weten dat er op de wal ook nog antennes stonden voor allerlei metingen te doen
op 8.00 in de film zie je dat
Wim was geladen met zand wat hij als ik het goed onthouden heb in Zwijndrecht geladen had
tijdens de proef is de schipper van de duwboot een keer over gestapt op de Fury om te zien wat er gebeurd op een klein schip
hij was was niet echt verrast ,zijn vader voer ook op een klein schip
hij zei tegen Wim ,mijn generatie heeft nog enig idee wat ze veroorzaken tijdens het oplopen van een klein schip
de huidige generatie en de toekomstige die op de duwkonvooien vaart heeft geen idee meer wat ze veroorzaken
ze komen van school aan boord als matroos
en groeien door via stuurman naar schipper
ze hebben nooit op enig ander vaartuig gevaren
de Fury heeft ook enige malen de passeer proef gedaan op volle snelheid
toen was er niet echt veel aan de hand
alles was Groen en van radio Zeeland in de hut bij Wim
dus met zijn piloot en met de volle 340 PK was hij niet echt onder de indruk
de moraal van het verhaal
als je goed spul onder je gat hebt kun je wel wat af
voor de kikkerploeg die geladen op weg naar Veghel was ,zou het niet echt prettig zijn als ze tussen Rotterdam en de afslag bij Woudrichem opgelopen werden
veel van die schepen hadden denk ik niet net zo als de Fury meer dan 1PK per Ton
en de foto's die ik hier bij plaats heb ik zelf gemaakt in opvaart op de Seine beneden Bougival
ik lig gestopt om hem voorbij te laten om de foto's te kunnen maken
het was namelijk zo
wij waren sneller en hij kon niet in de buurt komen als we niet afstopte
dat dan weer wel
gr
leo
Ik meen nog te weten dat de aanvraag voor een klein schip via een van de bonden liep
of misschien via de verzekering Oranje waar Wim commissaris was
ze zochten eigenlijk een spits met 150 PK en met hand stuurwerk
Toen de eigenlijke proeven werden genomen met de Fury van Wim en Riet waren ze stik blij dat hij het deed
in de Fury stond een V12 Mercedes van 340 PK en hij had Hydrauliek stuurwerk
zo als je goed op het filmpje kunt zien word de spits alle kanten heen gegooid door het passerende duw konvooi
op 4.56 en op 9.24 is dat goed te zien
met een hand stuurwerk zou je het wel erg druk gehad hebben om je schip van tussen de kribben uit te houden
Ik had het waarschijnlijk wel gered met mijn flap roertje maar had tegen de avond wel lange armen gehad denk ik zo
Wim mocht niet harder draaien dan die 150 PK ,maar het voordeel was wel dat hij nog bijna 200 PK over had om de boel te corrigeren
achter op de roef staat een mast met daarin een antenne
ik meen te weten dat er op de wal ook nog antennes stonden voor allerlei metingen te doen
op 8.00 in de film zie je dat
Wim was geladen met zand wat hij als ik het goed onthouden heb in Zwijndrecht geladen had
tijdens de proef is de schipper van de duwboot een keer over gestapt op de Fury om te zien wat er gebeurd op een klein schip
hij was was niet echt verrast ,zijn vader voer ook op een klein schip
hij zei tegen Wim ,mijn generatie heeft nog enig idee wat ze veroorzaken tijdens het oplopen van een klein schip
de huidige generatie en de toekomstige die op de duwkonvooien vaart heeft geen idee meer wat ze veroorzaken
ze komen van school aan boord als matroos
en groeien door via stuurman naar schipper
ze hebben nooit op enig ander vaartuig gevaren
de Fury heeft ook enige malen de passeer proef gedaan op volle snelheid
toen was er niet echt veel aan de hand
alles was Groen en van radio Zeeland in de hut bij Wim
dus met zijn piloot en met de volle 340 PK was hij niet echt onder de indruk
de moraal van het verhaal
als je goed spul onder je gat hebt kun je wel wat af
voor de kikkerploeg die geladen op weg naar Veghel was ,zou het niet echt prettig zijn als ze tussen Rotterdam en de afslag bij Woudrichem opgelopen werden
veel van die schepen hadden denk ik niet net zo als de Fury meer dan 1PK per Ton
en de foto's die ik hier bij plaats heb ik zelf gemaakt in opvaart op de Seine beneden Bougival
ik lig gestopt om hem voorbij te laten om de foto's te kunnen maken
het was namelijk zo
wij waren sneller en hij kon niet in de buurt komen als we niet afstopte
dat dan weer wel
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
Interessant filmpje.
Re: Mijn jeugd.
interessant
dat zeg ik
dat zeg ik
Re: Mijn jeugd.
weet je wat het is
een mens blijft dromen
zou ik weer een Tamsa kopen?
https://h2o-bateau.fr/Fiche_technique/17 ... oFReIVwZqE
er is genoeg te koop zie ik wel op die site
schepen om mee te varen zonder dat je een ruim moet schoon maken
ideaal
https://www.peniches-a-vendre.com/
https://www.penichesbateauxlogements.com ... ns/suite/3
ook als je meer dan 1.000.000,00 te besteden hebt
https://www.explorimmo.com/annonce-13701707.html
gr
leo
een mens blijft dromen
zou ik weer een Tamsa kopen?
https://h2o-bateau.fr/Fiche_technique/17 ... oFReIVwZqE
er is genoeg te koop zie ik wel op die site
schepen om mee te varen zonder dat je een ruim moet schoon maken
ideaal
https://www.peniches-a-vendre.com/
https://www.penichesbateauxlogements.com ... ns/suite/3
ook als je meer dan 1.000.000,00 te besteden hebt
https://www.explorimmo.com/annonce-13701707.html
gr
leo