Wie weet?

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
Jaap Bijl
Berichten: 334
Lid geworden op: 30 jul 2010 09:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet?

Bericht door Jaap Bijl »

De MARS en LYNX zijn werkzaam in de havenwerk te Delfzijl.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Wie weet?

Bericht door hank »

Iskes.
Zover ik begrijp begint Iskes zelfstandig een havensleepdienst.
Dus geen samenwerking maar een concurrent van Wagenborg.

Hank.
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Ik vraag me al een mooie poos af waar al dit kapitaal vandaan komt.
Is Iskes niet erg afhankelijk van Big Brother Svitser c.q. Maersk ?.
Ik vind het allemaal maar vreemd hoor !.

m.v.g., Roy
Tom
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2018 10:15

Re: Wie weet?

Bericht door Tom »

ER was jaren geleden een Heren akkoord afgesloten dat ze niet in elkaars haven zouden gaan werken die akkoord is op de een of andere manier afgelopen
Door de EEG moeten er nu meerdere bedrijven actief zijn en dat zie je nu gebeuren dat is in Rotterdam gebeurd in Amsterdam is het iets anders gegaan door samenwerking en de een koopt de ander op
Je ziet het in Terneuzen wat daar gebeurd wat er in Rotterdam en Antwerpen/Zeebrugge en wat sinds een jaar Kotug Smit is
En bij kleine bedrijven komen investeerders op af en bevriende sleepdiensten
De sleepdiensten willen een totaal pakket leveren voor de havens liefst Europa
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
BEAVER

wie weet er meer over dese sleepboot.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jaap Bijl
Berichten: 334
Lid geworden op: 30 jul 2010 09:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet?

Bericht door Jaap Bijl »

Dit is de Canadese s.slbt. BEAVER van de Canadian Pacific Railway.
In 1898 als POWERFUL gebouwd bij Elliot & Jeffrey, Cardiff voor J.Ellioth, Cardiff.
In 1899 herdoopt in LADY LEWIS.In 1901 naar Elder Dempster Lines, herdoopt BEAVER.
In 1903 naar C.P.R. niet herdoopt
In 1922 naar J.Davies, Cardiff. In 1938 gesloopt bij Reese & Co, Llanelly.

Groet, Jaap.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Dank je wel Jaap.
Ik zal het er bij plaatsen

HG
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Jaap,
Ik vraag mij af of de boot ooit wel in Canada heeft gevaren.
Ik heb het nergens kunnen vinden.
Het heeft misschien dienst gedaan in Liverpool bij het assisteren van de C.P.R. schepen.

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Op de foto te zien, zou ze makkelijk op de Mersey kunnen varen.
Je zou dus zomaar gelijk kunnen hebben Jan !.

m.v.g., Roy
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

De BEAVER is volgens mij nooit in Canada geweest maar was gestationeerd in Liverpool, samen met de AFRICAN en de OTTER.
Elder Dempster begon in 1894 met de handel op Canada maar kwam vanaf 1898 in een heftige concurrentiestrijd terecht. Toen de Canadian Pacific Railway Co in 1903 aankondigde een lijndienst op Liverpool te willen openen, verkocht hij hen de hele vloot van zijn Canada Shipping Company (Beaver Line) voor £1,417,500,-.

Naast deze 3 sleepboten werden er nog 14 vrachtschepen overgedragen: LAKE CHAMPLAIN (RFA RUTHENIA), LAKE ERIE(RFA SAXOL), LAKE MANITOBA, LAKE MICHIGAN, MILWAUKEE, MONTCALM (RFA CRENELLA), MONTEAGLE, MONTEREY, MONTEZUMA (RFA ABADOL), MONTORT, MONTREAL, MOUNT ROYAL(RANGOL), MOUNT TEMPLE & MONTROSE
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie