Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Wij hadden dus nog geladen in Balen, het was wel even zoeken, want de laadplaats was niet officieel, dwz dat er geen kade is met voldoende diepgang en geen palen om uw trossen om te werpen... :roll:
Dus maar overnacht in Balen bij de zandboer , en des andere daags op zoek naar kranen en construktiedelen, ik zag al snel een kluwe zwaailampen in het donker, dus daar maar op af gevaren en ons palen laten zakken, ook nu weer noodzakelijk maar niet voor betaald, men had 2 stapels betonblokken liggen waar ze normaal je touw omheen knopen :shock:
We laden een gedeelte van n produktie line , waaronder dus n flinke transportband...hoewel de band er nog niet op zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je ziet hier nog net dat we n stukje af liggen , en de stapels betonblokken :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Nu dus onderweg naar Eemshaven, daar gaan ze maandag lossen, dan dinsdag in Emden windmolendelen laden voor Zwolle, we blijven dus nog even in de grotere stukken bezig :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Staan die delen nog op één of andere manier vast of kan de boel door je ruim heen en weer?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee die liggen gewoon zo los, maar moest ik zo tekeer gaan dat delen van ca 15 t gaan schuiven ben ik bang dat wel ergens een heel foute beslissing genomen heb ;)
vaar om te leven (niet andersom)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Een ander kan een verkeerde beslissing genomen hebben en je een flinke zet geven.....
Onlangs gaf een familielid van je nog van die leerzame plaatjes van wat er gebeurt als je onverwacht tot stoppen gedwongen wordt ;-)

Het was echter zo maar een vraag.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ben ik een weekje weg geweest, vind ik hem terug op de Duitse kanalen??
Heb ik toch wat gemist :mrgreen: .
Je staat in ieder geval weer boven aan Bram :D :D .

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tja Wim, ik kan mezelf nauwelijks bijhouden, ik zal t even uitleggen :wink:

We hebben dus vorig weekend in Delfzijl in de buitenhaven gelegen, daar lig je mooi en loop je zo t dorp in 8)
Afbeelding
Maandagmorgen vroeg naar Eemshaven gevaren, ze wilden daar ca 8 u beginnen dus dat was te doen ..
Dat doen ze met deze kraan.
Afbeelding

Afbeelding
En als die t alleen niet kan dan lossen ze dat zo op ...creatief moet je zijn 8)
Afbeelding
Deze lag ook in Eemshaven..
Afbeelding
daar krijgt boenen opeens een andere dimensie :shock:
Afbeelding

Enfin, wij moesten leeg naar Emden, niet al te ver leeg varen dus ..
deze mannen hebben daar levenslang werk...
Afbeelding

We moesten daar dinsdag betonelementen laden voor Zwolle, een klein partijtje maar 9 stuks...dat zou om ca 11 u beginnen, maar toen ik dinsdagmorgen even boven keek zo met het ochtendgloren, zag ik geen schip onder de kraan, en dan word je als schipper toch wat nerveus, zeker als je daar met zn ca 5en ligt te wachten ....dus even een belletje en jawel hoor, ze konden mn nr niet vinden... :roll:
dus ca 8 u laden ipv 11u, dat scheelt al aardig wat tijd..zoveel tijd dat we s`avonds nog buiten de Lemmer lagen, na heelhuids onder Zuidhorn door gekomen te zijn, die was even daarvoor op John`s (m/s weny dua) voorroef geland, maar was weer in bedrijf toen wij dr door voeren
Afbeelding
Al aardig voor op schema, dus maar even naar Zwolle gebeld, ik wist dat ze donderdag 2 schepen hadden ingepland, en ik wist ook dat ze dat niet lukt op 1 dag, u was ik wel nr1, maar om nr2 terwille te zijn toch maar afgesproken om woensdagmiddag alvast te lossen :mrgreen:
Afbeelding
En om 16u leeg...
Dan moeten we opeens ouderwets leeg naar de Europoort, om daar raps te laden voor Hamm, ik had er helemaal geen zin in, maar goed als je te weinig vraagt ben je toch aan de reis natuurlijk :? daar zouden we vrijdag laden, dus we houden dan rekening met vroegere tijden dat r daar nooit wat van klopt, dus denken aan een weekendje thuis ...
Maar, het houd niet op die week, donderdagochtend belt de planning van de lading me en vraagt hoe laat we daar zijn, ik zeg ca 18/19 u...
en jawel hoor later belt hij terug; schipper je bent nr1 op de boot vanavond dus 23:30 ga je laden....ik heb em dan gelijk maar op de kraan vastgemaakt en alvast n tukkie gaan doen....voorslapen noem je dat, alleen werkt dat niet zo goed als je wat in n lui vaarritme zat zoals wij de laatste tijd :oops:
Enfin ook dat klopte...
Afbeelding
Met de kraan laden op de ijk, niet zo heel handig als je redelijk vol komt zoals met raps ...maar t ging goed ..
Om 2 u alweer vol....en, om 3:40 hoogwater hoek v holland...tja wat moet je dan....
Het liep als n speer, om 6u voeren we alweer langs Werkendam vrijdagmorgen,dus weer n eind voor op schema...
s`avonds nog boven sluis Hunxe op t WDK, t was al even geleden dat we t kanaal op gingen, de laatste x was niet verder dan Voerde..
maar van de 6 dubbele sluizen zijn er momenteel 4 in reparatie,dan verwacht je toch wel dat er een eind aan je voorspoed komt ...
Maar behalve een 3e schutting kleine sluis Flaesheim, die schut wel heel snel....liep het toch goed.
Zo goed dat we zaterdag zelfs nog op tijd waren om gemeld te zijn... :D
Hier Hamm in zicht..
Afbeelding
Nu zullen we wel even vakantie hebben denk ik hoor, er liggen veel schepen voor dezelfde fabriek, denk dat we blij mogen zijn als we van de week leeg zijn ....zal wel iets liggeld ontstaan, vandaar dat ik wel op mn melddag gebrand was :P
Zo dan zijn jullie weer op de hoogte van ons varen ...
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Ja Bram, dat is nog eens wat anders, als luiken boenen op de Miryam.
Afbeelding
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Goede morgen Bram,
Dat is inderdaad niet bij te houden.
In ieder geval goed gelopen.
Redelijk vol met raps.....hoeveel ton laadt je onder de luiken. Geen idee of jij afgeladen naar Hamm kan :oops:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Naar Hamm is t 2,70 diep, dan zou ik 1500 t net kunnen laden, maar hij wil dan wat voorover duiken, vorige x naar Neuss wel 1500 t onder de luiken, maar nu met 1465 t maar gestopt ;)
Nog geen los planing maar t zal ca donderdag worden ben ik bang..
vaar om te leven (niet andersom)
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Hamm,ben daar in mijn varend leven een keer geweest,met 'n lading veevoeders.
't Is alweer ca.10 jaar geleden maar er staat me bij dat er toen vrij weinig openbare wachtplaatsen waren,in verhouding tot de hoeveelheid
laad-en losplekken. Ik had daar toen'geluk';'s vrijdags leeg en kon daar 's maandags rapsschroot (of zo)laden voor Lingen.
Plaats reactie