Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Uit de oude doos.

Bericht door k-k »

Zou kunnen dat de foto iets ouder is Wim. De Berkersheim voer onder die naam van 1957 tot 1972. De Duitse scheepjes zijn al op leeftijd en rond 1970 zag je die niet zoveel meer in de Rotterdamse haven. En in de Waalhaven dobberde meestal groter spul. Althans voor zover ik me dat herinner. Gr. Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik ga met mijn beide voorgangers mee.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Jos Telleman »

Hoi allemaal,
Ik denk dat het de Maashaven is, er stonden vroeger brugkranen van Thomson in de Maashaven. De foto is volgens mij genomen bij de steigers en waar nu de metro rijdt.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Binnenvaarder »

Volgens mij is het niet de Maashaven, waarom denk ik dit: in de Maashaven stonden meerpalen en geen boeien, bij de achtertros aan s/b zie je nog net de bovenkant van de meerboei. Bij de b/b trossen zou je de bovenkant van de meerpaal moeten, die staken vele meters boven de waterspiegel uit.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Jos Telleman »

Beste Geert, er lagen wel degelijk boeien in de Maashaven hier 2 foto's geleend van SERC en Rotterdam toen en nu.
Rotterdam toen en nu.jpg
Rotterdam toen en nu.jpg (133.49 KiB) 2236 keer bekeken
SERC.jpg
SERC.jpg (161.52 KiB) 2236 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Binnenvaarder »

Jos,
Ik zie het ook, boeien achter in de Maashaven. Ik kan mij alleen meerpalen herinneren, komt waarschijnlijk doordat ik in de jaren 70 vaak op het ponton in de Maashaven lag. Toen was de laatste meergelegenheid een meerpaal die stond dicht op het ponton, dit zit altijd in mijn geheugen, vandaar mijn gedachten, geen boeien in de Maashaven :-)
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

Foto 4 is de Waalhaven bij Pakhuismeesteren de zgn. Rode Pier, lagen altijd veel schepen uit Rusland en Oost Duitsland. Naar mijn herinnering.
gr. Bas
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

Heren de brugkranen in de Maashaven waren eind vijftiger jaren al verdwenen. Het was alleen stukgoed en op de kop van de Maashaven na de verdwijning van de SHV, Hanno.
gr. Bas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Jos; Het klopt, het eerste stuk als je binnnenkwam in de Maashaven stonden brugkranen en op die oude foto's zie je i.d.d. boeien.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Ben »

Een foto uit de 2e. Wereldoorlog, met o.a. 2 bruggen en bijna zeker gemaakt in Amsterdam.
Iemand die er meer over kan vertellen?

amsterdam bruggen.jpg
amsterdam bruggen.jpg (102.4 KiB) 1988 keer bekeken
Plaats reactie