Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3096
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door karelzijpe »

Bouwgegevens van deze kolentransporteurs.

https://werf-gusto.com/?page_id=7841

De Persevero ( 1 ) is later bij Oosterwijk terecht gekomen onder de naam Grutto, werd gebruikt als opslag/transportschip.

Lijkt op een kraak Pieter door de naar binnen staande boeiing, waarschijnlijk gedaan vanwege het gerommel langszij zeeboten.

Karel
pieter53
Berichten: 8750
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Inderdaad heeft wel wat weg van een kraak.
Ook daarin had je alle soorten en maten.

Pieter
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8750
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Ik zoek een afbeelding of beschrijving van:
Harlingen XV
Was vermoedelijk eigendom van de SHV.
Het was een aakje van 24,3 x 4,86 x 1,57 meter 116 ton.
In 1906 te Franeker gebouwd
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Douwe J.
Berichten: 1782
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

naam bekend

Bericht door Douwe J. »

Eersteling  24-5-2017.JPG
Eersteling 24-5-2017.JPG (128.84 KiB) 3334 keer bekeken
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
kevinkooijman
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2015 11:40

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door kevinkooijman »

Hallo allemaal,

Al een aantal jaren struin ik het internet af om maar een keer een foto aan te treffen van ons Scouting wachtschip M.S. Poseidon.
Foto's van hoe het schip nu is hebben we natuurlijk in overvloed maar ik ben echt benieuwd of iemand het schip herkent en misschien ergens nog
een oude foto heeft.

Op het forum is hij al meerdere malen voorbij gekomen, vooral in het Lepeltakker verhaal.
Het gaat om de in 1930 bij scheepswerf Ooms in Ammerstol gebouwde Elza met de afmetingen van 31,5m x 5,05m.
[youtube]https://youtu.be/wURCUq3t1S8?list=PLx1l ... bfwIRXaR4y[/youtube]
Noordhinder 1987
Noordhinder 1987
resizer-nlb6a695f856b5ca6.jpg (121.09 KiB) 3238 keer bekeken
Poseidon 2017
Poseidon 2017
resizer-nlb5aefda1231af24.jpg (127.33 KiB) 3238 keer bekeken
Ik ben benieuwd wie er meer van weet.
Kijk voor meer informatie op https://www.jwdenhelder.nl/onze-vloot
Hendrika
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2017 11:39

Hulp gevraagd achterhalen geschiedenis Hendrika (ex-Onderneming, ex-de Ulft)

Bericht door Hendrika »

Ik ben bezig net het in kaart brengen van de geschiedenis van ons schip, de tjalk Hendrika, ex-Onderneming, ex-de Ulft. In 1901 gebouwd bij Appelo te Zwartsluis. Vooral over de periode waarin ze rondvoer (tot plusminus 1950) is er erg weinig bekend. En dus doe ik een beroep op de enorme kennis die via dit mooie forum wordt gebundeld en ontsloten.

In de link hironder het dossier van wat ik tot nu toe gevonden heb. Maar er zijn nog veel onbeantwoorde vragen, zoals:

- wat is een "Bevr. Schip"?
- waar ligt Beffler (Deffler?)?
- Is er informatie/werfarchief van Appelo bewaard gebleven?
- Wat is er met het schip in de oorlog gebeurd? In ieder geval niet opgeblazen, niet afgezonken. Maar wel verstopt of geconfisqueerd?
- Wie waren de eigenaren tot 1928? Belgisch of Nederlands?
- Zijn er nog oude foto's van voor 1988?
- ...

Een bezoekje naar de Schuttevaer archieven staat nog in de planning. lastig is dat de namen 'Onderneming" en 'de Jonge' niet zo uniek zijn ;-)

Zie verder het dossier: https://www.sugarsync.com/pf/D7937872_06130092_6495819. Eervolle vermelding in de kronieken van de Hendrika voor iedereen die bijdraagt (en da hoeft niet beperkt te zijn tot de gestelde vragen!). Alle inzichten zijn van harte welkom!
bodyguard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2017 11:31

Dortmunder

Bericht door bodyguard »

Hi ik ben op zoek naar een scheepsbouw tekening van een binnenvaartschip type Dortmunder het schip is 67 meter lang 8.20 meter breed en heeft een diepgang van 2.50 meter weet iemand hoe ik hier aan kan komen de scheepsbouwer was Chantiers Naval de Rupelmonde in Belgie
Janna
Berichten: 2317
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Dortmunder

Bericht door Janna »

Wat is de naam van je Dortmunder bodyguard? Wat meer gegevens brengen misschien een foto boven water.
De werf CNR is in 1996 gestopt (giyf..) Tekeningen moet je meestal in archieven zoeken.

Maar, het is eigenlijk niet de bedoeling dat we voor elke vraag een nieuw topic openen, want dan raken we het overzicht kwijt. Morgen zal een van de moderatoren je post verplaatsen naar het topic 'Foto's, gegevens van schepen gezocht'. Daar past je vraag het beste bij.
Hendrika
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2017 11:39

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Hendrika »

Overigens heeft Janna/Erik deze vermelding in de kronieken al verdiend vanwege zijn toegankelijke, gebalanceerde en zeer omvangrijke schouwrapport van e Hendrika uit 2006!
Rehoboth II
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26

Re: Dortmunder

Bericht door Rehoboth II »

bodyguard schreef: 11 jun 2017 15:49 Hi ik ben op zoek naar een scheepsbouw tekening van een binnenvaartschip type Dortmunder het schip is 67 meter lang 8.20 meter breed en heeft een diepgang van 2.50 meter weet iemand hoe ik hier aan kan komen de scheepsbouwer was Chantiers Naval de Rupelmonde in Belgie


Hier een linkje van vereniging de binnenvaart : https://www.debinnenvaart.nl/schepen_zoe ... =&search=1

Hier staan ze (bijna) allemaal
gr Wim
Plaats reactie