Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Baltic van Groningen naar Koeweit

Bericht door p.arendz »

Prachtig!
Scholmaj

Re: Baltic van Groningen naar Koeweit

Bericht door Scholmaj »

In hetzelfde jaar dat het schip zijn proefvaart heeft gemaakt 1948 is mijn vader de zee opgegaan als lichtmatroos. Hij was toen 16 jaar.
Kitty
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2016 14:44

HenriTekla 1966

Bericht door Kitty »

ik zoek mensen die er met mij hebben gevaren
mijn naam is Henk (de henritekla kwan uit Appingedam
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door Ben »

@Henk, ik denk dat je deze Henrica Thekla bedoelt:
Johan Kloppenburg schreef:Afbeelding

Afbeelding
Henrica Thekla 1958
ladylowlander
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2016 11:35

Re: Houtvaart.

Bericht door ladylowlander »

In augustus 1931 te water als PASCHOLL voor Kornelis Eeftingh in Gasselternijveen. Op 22 oktober 1931 opgeleverd. Beheer van der Eb in Londen.
In 1934 nieuwe roepletters PGRH. In december 1937 voor Klaas Schipper jr. in Gasselternijveen. Beheer Freight Express Ltd. in Londen. In mei 1940 ingeschreven in Londen. Onder Britse vlag en met Britse bemanning deel genomen aan evacuatie van Duinkerken van 27 mei tot 4 juni 1940. 695 personen overgebracht. In 1944 nieuwe motor: 2TE 4 cil. Crossley Bros. (267x343) 195 rpk en 7,5 knopen. In juni 1945 terug bij eigenaar, thuishaven Groningen. Ik ben een kleindochter van Klaas Schipper en heb de scheepsjournalen van de Pascholl in mijn bezit.
Jaap Niagara
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2010 21:00

Re: Houtvaart.

Bericht door Jaap Niagara »

Klaas Schipper jr was een neef van mijn moeder.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Ben »

volente 1931 ex passchol noord nederlandsche sw groningen.jpg
volente 1931 ex passchol noord nederlandsche sw groningen.jpg (323.34 KiB) 2983 keer bekeken
ladylowlander
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2016 11:35

Re: De bemanning en haar schip.

Bericht door ladylowlander »

Heeft Berend Veenhoven ook als vervangend kapitein gevaren op de Pascholl tijdens de oorlog in Engeland? Ik kom een B. Veenhoven tegen in de scheepsjournaals van mijn opa Klaas Schipper, kapitein-eigenaar van de Pascholl. Hij is daar ziek geweest en ene B. Schoonhoven kwam als vervangende kapitein op de Pascholl. Met groet, Alma Doff-Schipper
jorishellevoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2016 18:45

Re: MS Juno

Bericht door jorishellevoort »

Janoek99 schreef:Wie heeft het motorschip JUNO van de rederij Wiltens Delfzijl gekend en de namen van de bemanning en Kapitein Roos.
Beste Janoek99,
Zelf heb ik de Juno niet gekend maar Kapitein Roos zeer goed. Siebe Roos was mijn oudoom en ik beheer tegenwoordig zijn archief. Tevens ben ik bezig met een biografie over hem en dan m.n. zijn maritieme levensloop. Daarom kom ik graag in contact.
Hartelijke groet,
Joris Hellevoort
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door Gert Schouwstra »

Berend Veenhoven voer tijdens het begin van de oorlog op de URMAJO in Engeland. Op 1 mei 1941 laat hij zich aflossen wegens doktersbehandeling. Daarna kwam hij op 1 juli weer aan boord, maar op 22 aug monsterde hij opnieuw af. Het hangt dus een beetje van de data af, maar het zou zo maar kunnen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie