Het is inderdaad geld waard.
Bij Bol.com 2e hands te bestellen voor € 89,95. Echt voor de liefhebber.
grt Wim
Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Ja, maar ik heet nu eenmaal geen Rockefeller.................
Voor de originele prijs had ik het wel willen doen, maar dit wordt me echt te gek.
Toch bedankt voor het meespeuren en denken Wim !.
m.v.g., roy
Voor de originele prijs had ik het wel willen doen, maar dit wordt me echt te gek.
Toch bedankt voor het meespeuren en denken Wim !.
m.v.g., roy
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
https://resources.huygens.knaw.nl/bwn188 ... /beuningen
https://www.voorouder.nl/daniel-george-van-beuningen/
https://youtu.be/fz1l9ddbhG8
https://www.dbnl.org/
Laatste is een link naar de digitale bibliotheek.
Mogelijk dat er daar het een en ander aan digitale boeken over de haven baronnen en dus D.G. van Beuningen te vinden is.
gr.BB
https://www.voorouder.nl/daniel-george-van-beuningen/
https://youtu.be/fz1l9ddbhG8
https://www.dbnl.org/
Laatste is een link naar de digitale bibliotheek.
Mogelijk dat er daar het een en ander aan digitale boeken over de haven baronnen en dus D.G. van Beuningen te vinden is.
gr.BB
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Beste Roy ,
Je moet er van uitgaan dat oude boeken duurder zijn als dat zij uitgegeven werden .
Sommige boeken gaan soms , wat prijs over de kop .
Bijv het boek Damco 2 is maar een eenmalige uitgave en wordt niet meer herdrukt , de prijs is thans tussen de €45 en € 50 .
Je moet er van uitgaan dat oude boeken duurder zijn als dat zij uitgegeven werden .
Sommige boeken gaan soms , wat prijs over de kop .
Bijv het boek Damco 2 is maar een eenmalige uitgave en wordt niet meer herdrukt , de prijs is thans tussen de €45 en € 50 .
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Ja, ik weet het, maar het gaat lang niet altijd op.
Je zou het ook gewoon prijsopdrijving kunnen noemen.............
m.v.g., Roy
Je zou het ook gewoon prijsopdrijving kunnen noemen.............
m.v.g., Roy
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Ultra-Brag een onderdeel van SHV toen en nu.
Daar deed men vroeger nogal eens een zwaar stuk in een schip zetten, was overigs de enige haven waar dat vroeger mogelijk was.
Dat ging feitelijk altijd met een hoop handkracht en de nodige krachttermen want met een kat onder een brugkraan is het niet altijd eenvoudig.
Dan gaat het heden een heel stuk makkelijker met alle techniek,
https://youtu.be/Gj8OTKLRPuY
gr.BB
Daar deed men vroeger nogal eens een zwaar stuk in een schip zetten, was overigs de enige haven waar dat vroeger mogelijk was.
Dat ging feitelijk altijd met een hoop handkracht en de nodige krachttermen want met een kat onder een brugkraan is het niet altijd eenvoudig.
Dan gaat het heden een heel stuk makkelijker met alle techniek,
https://youtu.be/Gj8OTKLRPuY
gr.BB
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Nee, die spitsen waren ex-Kanaalvaart schepen. In 1951 hield de Nederrijnsche Scheepvaart Maatschappij NV er mee op en werden de Kanaalvaart 4, 10, 11, 15, 17, 19, 23, 25, 27 overgedaan aan de NRV.
De nummers 1, 5, 6, 20, 24 en 28 gingen niet naar de NRV. Een deel ging naar Muller, waaronder de 24, ook een spits van de Winter. De nummers 40 t/m 44 gingen in 1941 al naar de WTAG.
De NESKA 9 (2305971) is in 1938 gebouwd bij de Winter in Boom.
38,46 x 5,06 x 2,38 – 334 ton, 90 pk MWM, later 150 pk Deutz.
1938: Gebouwd als KANAALVAART 23 voor de Nederrijnsche Scheepvaart Maatschappij NV te Rotterdam.
1951: NESKA 9, NRV te Rotterdam (met 150 pk Deutz)
1965: PAUL, Gebr A. Van der Linden in Vlaardingen
1965: LEO, H. Koerts in Maasbracht.
1975: gesloopt
De NESKA 10 (2305988) is in 1938 gebouwd bij de Winter in Boom.
38,62 x 5,06 x 2,38 – 335 ton, 90 pk MWM.
1938: Gebouwd als KANAALVAART 25 voor de Nederrijnsche Scheepvaart Maatschappij NV te Rotterdam.
1951: NESKA 10, NRV te Rotterdam
1962: CORNELIS, Gebr A. Van der Linden in Vlaardingen
1966: HENDI, H. Koerts in Maasbracht.
1998: gesloopt
De nummers 1, 5, 6, 20, 24 en 28 gingen niet naar de NRV. Een deel ging naar Muller, waaronder de 24, ook een spits van de Winter. De nummers 40 t/m 44 gingen in 1941 al naar de WTAG.
De NESKA 9 (2305971) is in 1938 gebouwd bij de Winter in Boom.
38,46 x 5,06 x 2,38 – 334 ton, 90 pk MWM, later 150 pk Deutz.
1938: Gebouwd als KANAALVAART 23 voor de Nederrijnsche Scheepvaart Maatschappij NV te Rotterdam.
1951: NESKA 9, NRV te Rotterdam (met 150 pk Deutz)
1965: PAUL, Gebr A. Van der Linden in Vlaardingen
1965: LEO, H. Koerts in Maasbracht.
1975: gesloopt
De NESKA 10 (2305988) is in 1938 gebouwd bij de Winter in Boom.
38,62 x 5,06 x 2,38 – 335 ton, 90 pk MWM.
1938: Gebouwd als KANAALVAART 25 voor de Nederrijnsche Scheepvaart Maatschappij NV te Rotterdam.
1951: NESKA 10, NRV te Rotterdam
1962: CORNELIS, Gebr A. Van der Linden in Vlaardingen
1966: HENDI, H. Koerts in Maasbracht.
1998: gesloopt
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
2 aparte schepen gebouwd voor de NRV/Neska.
Door de zij te verhogen met 1 meter? verkreeg men een grotere bergruimte in de ruimen en was er geen deklast lading.
Of deze doelstelling altijd is uitgekomen dat weet ik niet, heb er tenminste geen foto`s van met een deklast.
De door het ontwerp nogal overhangende boeg heeft bij de Velasquez toen al Alvracht 53 eens een paar luiken stuk gedrukt.
Kwam feitelijk doordat de kapitain eigenaar net met zijn nieuwe aanwinst was gaan varen en ja een flinke wind dan waaide je zonder kopschroef overal heen waar je niet heen wilde.
gr.BB
Door de zij te verhogen met 1 meter? verkreeg men een grotere bergruimte in de ruimen en was er geen deklast lading.
Of deze doelstelling altijd is uitgekomen dat weet ik niet, heb er tenminste geen foto`s van met een deklast.
De door het ontwerp nogal overhangende boeg heeft bij de Velasquez toen al Alvracht 53 eens een paar luiken stuk gedrukt.
Kwam feitelijk doordat de kapitain eigenaar net met zijn nieuwe aanwinst was gaan varen en ja een flinke wind dan waaide je zonder kopschroef overal heen waar je niet heen wilde.
gr.BB
Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Zeer wel mogelijk het eerste koppelverband op de Rijn,
Het schip waarmee het een verband vormde HELCHE
Een leuke anekdote, dit verband voer gewoon in dagdienst maar wel om de 14 dagen een verse bemanning.
Op een retourreis was het vlees aan boord op maar de machinist eiste vlees waarop de matroos die ook kok was een blik Shappy van de hond opende en dit als gehakt de machinist voorschotelde en deze at het smakelijk op.
gr.BB
mogelijk dat Fendel met de Rhenis 135 eerder als koppelverband voer.
Het schip waarmee het een verband vormde HELCHE
Een leuke anekdote, dit verband voer gewoon in dagdienst maar wel om de 14 dagen een verse bemanning.
Op een retourreis was het vlees aan boord op maar de machinist eiste vlees waarop de matroos die ook kok was een blik Shappy van de hond opende en dit als gehakt de machinist voorschotelde en deze at het smakelijk op.
gr.BB
mogelijk dat Fendel met de Rhenis 135 eerder als koppelverband voer.