Leo het is van Sas van Gent naar de eerste sluis van de Rance Maritime bij St. Malo 700 km.
Maar het Canal d'Ille et Rance is denk ik het volgende probleem.
De doorvaarthoogte is daar slechts 2,50 m.
Piet, het bouwjaar van de moulin is 1471, tenminste wat ik gevonden heb op internet.
Ik vraag me af of de sluis er toen ook al geweest zou zijn.
Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Groeten, Anton
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Ik heb en vraag en weet niet precies waar ik hem moet plaatsen.
Maar wanneer ik zeg: Ergens langs de Franse rivieren of kanalen moet het schip liggen waarop mijn vrouw is geboren , dan lijkt het toch wel een beetje in deze draad te passen.
Nadat mijn schoonvader het schip in1965 verkocht heeft is het uiteindelijk doorverkocht en in Parijs terecht gekomen. Daar hebben we het, midden jaren negentig, nog in de buurt van de Eiffeltoren zien liggen. Er stond toen Lacryna Christi??? of iets dergelijks op.
Deze zomer waren we in Parijs maar hebben het schip nergens meer gezien.
Ik weet het is een speld in een hooiberg, maar die zijn er op dit forum al meer gevonden.
Dus vandaar mijn vraag Is er wellicht iemand die weet of dit schip nog ergens drijft?
Het is van origine en Belgische klipper gebouwd in Baasrode, ik heb hier een link naar de leggers maar weet niet of die werkt.
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... BT=A16838N
images
Maar wanneer ik zeg: Ergens langs de Franse rivieren of kanalen moet het schip liggen waarop mijn vrouw is geboren , dan lijkt het toch wel een beetje in deze draad te passen.
Nadat mijn schoonvader het schip in1965 verkocht heeft is het uiteindelijk doorverkocht en in Parijs terecht gekomen. Daar hebben we het, midden jaren negentig, nog in de buurt van de Eiffeltoren zien liggen. Er stond toen Lacryna Christi??? of iets dergelijks op.
Deze zomer waren we in Parijs maar hebben het schip nergens meer gezien.
Ik weet het is een speld in een hooiberg, maar die zijn er op dit forum al meer gevonden.
Dus vandaar mijn vraag Is er wellicht iemand die weet of dit schip nog ergens drijft?
Het is van origine en Belgische klipper gebouwd in Baasrode, ik heb hier een link naar de leggers maar weet niet of die werkt.
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... BT=A16838N
images
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
dat gaat niet lukken ,we zullen een andere route moeten plannenHarmonie schreef: De doorvaarthoogte is daar slechts 2,50 m.
gr
leo
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Bij Lorient de Blavet opvaren gaat ook niet want dan kom je bij het stuk kanaal wat droog staat omdat daar al jaren een toeleidingskanaal kapot is.mastodont schreef: dat gaat niet lukken ,we zullen een andere route moeten plannen
gr
leo
Dan zou je naar de monding van de Vilaine moeten.
Nou dat is ongeveer 1100 km.
Tenzij je iemand vindt die helemaal om de westpunt van Bretagne wil varen zal het wel een droom blijven.
Groeten, Anton
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Dan kijken we nog bij Le Pont Rean.
De sluis.
De watermolen bij Boël wordt als één van de oudste van Frankrijk vermeld.
Bij Boël is het rotsachtig langs de rivier.
Groeten, Anton
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
staat het keurig aangeven welke doorvaart opening dat je moet gebruiken pakken ze toch weer
het verkeerde gat je zal net afkomen met 110m
het verkeerde gat je zal net afkomen met 110m
- Bijlagen
-
- pont rean 1024.jpg (237.87 KiB) 1495 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Het is maar één geel bord.piet42 schreef:staat het keurig aangeven welke doorvaart opening dat je moet gebruiken pakken ze toch weer
het verkeerde gat je zal net afkomen met 110m
Volgens mij is dan vaart van de andere kant ook mogelijk.
De tweede foto die ik van de brug geplaatst heb is afvarig gezien.
Als ik dan goed kijk komt hij toch door de goede brugopening.
Groeten, Anton
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
er was een marine opleidingschool en er is ook nog een soort scheepwerf geweest
- Bijlagen
-
- bretagne pont rean scheepswerf 1024.jpg (284.25 KiB) 1490 keer bekeken
-
- bretagne pont marine formation maritime 1024.jpg (217.26 KiB) 1490 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
Dan komen we in Rennes.
Daar liggen enkele woonschepen.
Daar liggen enkele woonschepen.
Groeten, Anton
Re: Langs Franse kanalen en kunstwerken.
heb je deze nog gezien Anton?
leo
grmastodont schreef:
het schip is gekocht in Groningen en ze waren tot nu toe een week of vijf bezig om tot hier te komen
de nieuwe eigenaar wil er op gaan wonen
hij is niet van de vaart en vond het allemaal maar niks
hij was niet te spreken over de VNF die hem dwong om een vignet voor een maand te kopen
hij zei ,ik heb niet meer dan een week nodig om van de Franse grens naar Honfleur te varen
vandaar ga ik over zee naar st Malo en dan naar zijn vaste ligplaats in Rennes
de motor een DAF 615 was goed in orde zei hij want het schip was van een Machinist geweest die hem had na gekeken
verder wilde hij de boel opknappen en zo origineel mogelijk houden
hij had er nog niet mee gezeild maar wilde de boel wel in de lucht hebben voordat hij er mee de zee op ging
mocht de motor dan uit vallen dan heb je toch je zeilen nog
de zwaarden had hij al wel gebruikt tegen het slingeren op het ijsselmeer begreep ik
en meneer is een dwars type .dat mag ik wel
hij legde mij uit dat hij veel Fransen ergerde met zijn vlag die achterop hangt
de streek waar hij vandaan komt is eerst Engels geweest begreep ik van hem en later over gegaan naar de Fransen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Bretagne
het was of is net zo iets als de Basken ,ze willen er onafhankelijkheid
maar dat gaat hem niet meer lukken
maar wel je eigen vlag voeren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes
net zo als de Friezen bij ons
als alles klaar was, wilde hij er regelmatig mee de zee op
leo