Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Scheepswerf Max Werner in Wewelsfleth, Duitsland bouwde in 1909 de Industrie voor Duitse rekening, in 1969 kwam zij naar Nederland met als eigenaar Th.C. van der Vegt, Utrecht en in 1974 aangekocht door B. Dijkman, Utrecht en werd zij gerestaureerd.
Weet iemand of zij nog in de vaart is?
Bron: Die Peterwerft und ihre Schiffe.
Weet iemand of zij nog in de vaart is?
Bron: Die Peterwerft und ihre Schiffe.
-
- Berichten: 28405
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Jij bedoelt deze:
VIOLA, ex-JOHANNA 11 (3050839) van G. van Dordt uit Oosterhout.
gebouwd in 1947 bij Bijlsma in Wartena.
16,14 x 4,25 x 1,57
300 pk Kelvin van 1961 (dat waren hele mooie motoren!)
Een Friese boot met een Schotse motor, dat was vast een boot met karakter.
VIOLA, ex-JOHANNA 11 (3050839) van G. van Dordt uit Oosterhout.
gebouwd in 1947 bij Bijlsma in Wartena.
16,14 x 4,25 x 1,57
300 pk Kelvin van 1961 (dat waren hele mooie motoren!)
Een Friese boot met een Schotse motor, dat was vast een boot met karakter.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 28405
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Hoi Gert
Alweer bedankt voor de info,dat kan je wel zeggen over het Fries en Schots
gr Rene
Alweer bedankt voor de info,dat kan je wel zeggen over het Fries en Schots
gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
en vervolgens verkocht naar Engeland, dat is van de week al aan Jan van Duinen doorgegeven, maar dat was vanwege zijn Facebook activiteiten.
Helaas moet ik kiezen en vanwege alles wat er al gebeurd alhier is er geen tijd voor de Sociale media, bovendien was dit forum er toch al toen Facebook nog geboren moest worden.
Helaas moet ik kiezen en vanwege alles wat er al gebeurd alhier is er geen tijd voor de Sociale media, bovendien was dit forum er toch al toen Facebook nog geboren moest worden.
OPZOEK naar info over Kastje Succes Rotterdam
Hallo,
Kan iemand ons wellicht helpen aan info en foto materiaal, door de eeuwen heen, van het Kastje Succes Rotterdam uit 1913?
Alvast bedankt!
Groeten,
Natascha
Kan iemand ons wellicht helpen aan info en foto materiaal, door de eeuwen heen, van het Kastje Succes Rotterdam uit 1913?
Alvast bedankt!
Groeten,
Natascha
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Het e.e.a. gevonden;
Het schip is in 1913 gebouwd als "Succes" bij van Dam in Oude Wetering voor J. Schuur in Bierum bij Groningen
Afm; 31x5.77x2.02, 255 ton. In 1961 verlengd naar 39 meter tonnemaat 314 en motorschip met 116 Klöckner Deutz.
In de I V R registers komt hij tot 1991 voor op naam van J. Zoer Rotterdam met 153 pk Scania-Vabis, ik kan me het schip wel herinneren maar aan een foto kan ik je niet helpen. Het Europanummer van het schip is ;03031227.
Gr, Kees.
Het schip is in 1913 gebouwd als "Succes" bij van Dam in Oude Wetering voor J. Schuur in Bierum bij Groningen
Afm; 31x5.77x2.02, 255 ton. In 1961 verlengd naar 39 meter tonnemaat 314 en motorschip met 116 Klöckner Deutz.
In de I V R registers komt hij tot 1991 voor op naam van J. Zoer Rotterdam met 153 pk Scania-Vabis, ik kan me het schip wel herinneren maar aan een foto kan ik je niet helpen. Het Europanummer van het schip is ;03031227.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
- Locatie: Streefkerk
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 24 mei 2011 11:08
Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.
Succes ligt er inderdaad nog steeds.
Weet iemand wat van Luxe Motor met brandmerk : Luxe motor 1482 B Rott en meetbrief HN 9641 (dat is natuurlijk een nieuw nummer). Het schip is volgens de liggers in 1917 of 1919 gebouwd in Alphen a.d. Rijn bij Pannevis met 25,15*4,03*1,48 en 67,993 ton. Het schip heeft onder de namen Rijnstroom V en Cornelia Pieternella II gevaren (waarschijnlijk allemaal rond 1920) in ieder geval als lijndienst tussen A'dam en R'dam met bier en groente. Wie heeft er foto'en of info van na die tijd? Mijn dank is groot.
Weet iemand wat van Luxe Motor met brandmerk : Luxe motor 1482 B Rott en meetbrief HN 9641 (dat is natuurlijk een nieuw nummer). Het schip is volgens de liggers in 1917 of 1919 gebouwd in Alphen a.d. Rijn bij Pannevis met 25,15*4,03*1,48 en 67,993 ton. Het schip heeft onder de namen Rijnstroom V en Cornelia Pieternella II gevaren (waarschijnlijk allemaal rond 1920) in ieder geval als lijndienst tussen A'dam en R'dam met bier en groente. Wie heeft er foto'en of info van na die tijd? Mijn dank is groot.
A/B Luxe motor Spes Salutis
Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"; wie heeft informatie?
Sinds 2006 woon ik op de "Mentor" en probeer daar zo veel mogelijk mee te varen. Veel historie heb ik reeds achterhaald maar er zijn ook nog flinke witte plekken.
Het schip werd in 1904 voor schipper H.C. de Graaf uit Meeuwen, gebouwd bij Hoebee in Dordrecht. De Graaf had hiervoor ook al een schip met de naam "Mentor". Hij zou met nam tussen R'dam en Belgie (Antwerpen?) aardappelen, groente en fruit vervoerd hebben. In 1927 verkocht hij het aan H.H. Korsten die kennelijk in gebreke bleef van betaling want een half jaar later stond het weer op naam van De Graaf. In 1939 verkocht hij het aan A. Kolijn uit Meeuwen-Almkerk die het schip omdoopte tot "Hoop doet leven" en hetzelfde soort vracht bleef varen.
In 1949 werd het schip met geruild met het schip van G.G. Bruins (mogelijk met bijbetaling door de ene of de andere) en ging het verder onder de naam "Gouje" (een samentrekking van de Gouke Gerard en de J van Jantje (zijn vrouw). Er worst allerlei vracht gevaren zoals boomstammen en cement.
In 1967 wordt het verkocht omdat de familie met een groter schip ging varen. Vanaf deze periode is mij niet bekend. In 85 wordt het weer verkocht, wordt er weer zeilerij op gezet en gaat het verder als charterschip.
Wie heeft/weet meer info?
Het schip werd in 1904 voor schipper H.C. de Graaf uit Meeuwen, gebouwd bij Hoebee in Dordrecht. De Graaf had hiervoor ook al een schip met de naam "Mentor". Hij zou met nam tussen R'dam en Belgie (Antwerpen?) aardappelen, groente en fruit vervoerd hebben. In 1927 verkocht hij het aan H.H. Korsten die kennelijk in gebreke bleef van betaling want een half jaar later stond het weer op naam van De Graaf. In 1939 verkocht hij het aan A. Kolijn uit Meeuwen-Almkerk die het schip omdoopte tot "Hoop doet leven" en hetzelfde soort vracht bleef varen.
In 1949 werd het schip met geruild met het schip van G.G. Bruins (mogelijk met bijbetaling door de ene of de andere) en ging het verder onder de naam "Gouje" (een samentrekking van de Gouke Gerard en de J van Jantje (zijn vrouw). Er worst allerlei vracht gevaren zoals boomstammen en cement.
In 1967 wordt het verkocht omdat de familie met een groter schip ging varen. Vanaf deze periode is mij niet bekend. In 85 wordt het weer verkocht, wordt er weer zeilerij op gezet en gaat het verder als charterschip.
Wie heeft/weet meer info?