Bedankt Hank..dat van de Orinoco kloppen de de gegevens met de ex Wieland , dus bedoelen we hetzelfde schip...het probleem is dat Gouwens in 1984 failliet ging...daarom ging ook de Olinda 1 over naar HVA-Coasting (daarvoor was Gouwens inderdaad manager)...
Mvrgr
Roelof
Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: Gouwens Engineering & Shipping Krimpen ad IJssel
In 1979 kwam de Adriatic (ex Peder Most '79) in management bij Gouwens...eigenaar onbekend..1 van de vele Deense schepen van dit type welke massaal werden opgekocht door Slobben-van Zandvoort-Sanara.
Ik kan het wel helemaal fout hebben..maar ik denk dat men de eigenaar ergens in dit verband moet zoeken.
Ook nog een kleine noot..met betrekking op de eerder vermelde Griend (ex Bothnia '77)..waarom schiet mij nu de naam S.Bergsma te binnen ? (Laat die nou net z'n oude Griend in 1977 verkocht te hebben).
Ik kom zo langzamerhand achter dat er een dunne draad loopt naar bedrijven als Slobben (Sea River Line) en van Zandvoort.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: Gouwens Engineering & Shipping Krimpen ad IJssel
Kent u deze nog ? De scheepjes waren bijna mooi van lelijkheid. In 1979 lag de DDR-vloot in de uitverkoop..
Gouwens zag er voor de handel wel brood in , in 1979-1980 werden er (wel of niet in combinatie met anderen)
5 stuks gekocht. De ex Atair werd de Avon (Canterec Shipping Co , Panama) , de ex Deneb werd de Mersey (Trident Trading & Finance Co , Panama) , de ex Sirrah werd de Humber (Trimex Trading & Finance Co , Panama)
Voor Dynamic Steamship Co , Panama kwam de Veni in de vaart (managers : Shipmanagement Slobben) , dit was de ex Gemma en tenslotte de Frederique Leonie (ex Vilm) voor Vissick Maritime Inc. (P.Gouwens).
De Humber werd vrijwel direct doorverkocht en vervangen door aankoop van de Humber 1 (ex Altair V '79 , ex Germania '75). Later meer hierover.
Mvrgr
Roelof
Re: Gouwens Engineering & Shipping Krimpen ad IJssel
@Roelof, een mooi voorbeeld van die dunne draad is de in 1966 bij de Krögerwerft, Rendsburg gebouwde Germania, in 1975 naar Panama als Altair V, 1979 aan Trimex Trading & Finance Co. S.A. Panama,R.Konigers schreef:Ik kom zo langzamerhand achter dat er een dunne draad loopt naar bedrijven als Slobben (Sea River Line) en van Zandvoort.
managers Scheepvaartbedrijf Gouwens als Humber en in 1981 herdoopt in Humber I, managers E. Slobben.
Re: Gouwens Engineering & Shipping Krimpen ad IJssel
@Roelof, een mooi voorbeeld van die dunne draad is de in 1966 bij de Krögerwerft, Rendsburg gebouwde Germania, in 1975 naar Panama als Altair V, 1979 aan Trimex Trading & Finance Co. S.A. Panama,R.Konigers schreef:Ik kom zo langzamerhand achter dat er een dunne draad loopt naar bedrijven als Slobben (Sea River Line) en van Zandvoort.
managers Scheepvaartbedrijf Gouwens als Humber en in 1981 herdoopt in Humber I, managers E. Slobben.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.
Geweldig Ben..bedankt...maar dit schip heeft toch pas in een later stadium als HUMBER gevaren ?...Het is volgens mijn gegevens door Gouwens aangekocht als Humber 1...(waarschijnlijk om verwarring te verkomen met de net verkochte Humber (ex Sirrah). In 1984 is de Humber 1 verkocht als Rio Minho van Pegasus Bay Mar.Inc.(managers Gouwens) totdat later dat jaar Gouwens failliet ging...het schip werd weer doorverkocht naar Gibraltar als HUMBER.
Mvrgr
Roelof
Mvrgr
Roelof
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.
@Roelof, dit zijn de gegevens van de Germania volgens een Duits register:
GERMANIA DIWS
20.11./30.12.1966 Krögerwerft GmbH, Rendsburg-A (1331)
424/302 1203/856 1170/1100/- 59,31-10,72-2,82-3,94/6,04 m
1 Mot. 4Te 6x320/450 500 (325) Klöckner Humboldt Deutz AG, Köln-D 10
"Germania" Olga Koppelmann & Sohn, Schulau (DEU).
1973 (Gerd Koppelmann). 1973 Heimathafen Wedel (nach Fotos weiterhin Schulau).
1975 über Transoceanship & Co. SA "Altair V" Trevelyan Shipping Co. SA, Panama (PAN).
1979 "Humber" Trimex Trading & Finance Co. SA (Scheepvaart Bedrijf Gouwens), Panama.
1981 "Humber I" (E. Slobben).
1984 ”Rio Minho” Pegasus Bay Maritime Inc., Panama.
1984 ”Humber” Sorbarc Shipping Ltd. (Sorek Services Ltd.), Gibraltar (GBR). 1988
”Cay Verde” Cay Verde Shipping Co., San Lorenzo (HND). 1988 Naviera
Cay Verde S. de R. L. 1989 ”Melray”. 1992 Heimathafen Panama (PAN).
GERMANIA DIWS
20.11./30.12.1966 Krögerwerft GmbH, Rendsburg-A (1331)
424/302 1203/856 1170/1100/- 59,31-10,72-2,82-3,94/6,04 m
1 Mot. 4Te 6x320/450 500 (325) Klöckner Humboldt Deutz AG, Köln-D 10
"Germania" Olga Koppelmann & Sohn, Schulau (DEU).
1973 (Gerd Koppelmann). 1973 Heimathafen Wedel (nach Fotos weiterhin Schulau).
1975 über Transoceanship & Co. SA "Altair V" Trevelyan Shipping Co. SA, Panama (PAN).
1979 "Humber" Trimex Trading & Finance Co. SA (Scheepvaart Bedrijf Gouwens), Panama.
1981 "Humber I" (E. Slobben).
1984 ”Rio Minho” Pegasus Bay Maritime Inc., Panama.
1984 ”Humber” Sorbarc Shipping Ltd. (Sorek Services Ltd.), Gibraltar (GBR). 1988
”Cay Verde” Cay Verde Shipping Co., San Lorenzo (HND). 1988 Naviera
Cay Verde S. de R. L. 1989 ”Melray”. 1992 Heimathafen Panama (PAN).
Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.
Scheepvaart 1980 vermeld een Vemi ex Sirrah, 1960, 617, Peenewerft. Dynamic Steamship Inc. Panama (Slobben).
Scheepvaart 1981 vermeld een Veni ex Gemma,1960, 617, Peenewerft. Dynamic Steamship Inc. Panama (Slobben).
Beetje verwarrend dus. Op een Duits forum is ooit heel uitvoerig de voormalige DSR vloot beschreven, misschien iets terug te vinden.
Hank.
Scheepvaart 1981 vermeld een Veni ex Gemma,1960, 617, Peenewerft. Dynamic Steamship Inc. Panama (Slobben).
Beetje verwarrend dus. Op een Duits forum is ooit heel uitvoerig de voormalige DSR vloot beschreven, misschien iets terug te vinden.
Hank.