Alpina en Schweizerische Reederei.

tulpensohn
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 jun 2008 20:32
Locatie: Muttenz ; Schweiz

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door tulpensohn »

hallo

nee hoor dat is de Albatros van de Tankschiff AG
die hadden een witte boeing

Groetjes
Afbeelding


Ruud
maarpol
Berichten: 7266
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door maarpol »

Ziet er naar uit dat de halv Opalin (Voorschip) en de Aquamarin naar Ghana zijn gegaan . Het volgende stukje uit een Spaanse krant en vertaalt met google translator en daarvoor een deel fouten in de grammatiek

De schuit werd gered door het Maritiem Reddings boot Talia Guardamar vijftig mijl ten noordoosten van Lanzarote op maandag na splitsing in tweeën, waarschijnlijk door een zware zee, en van links naar drift, het meten van 109 meter lengte, van waarvan bijna 60 overeenkomen met het deel van de boot die werd in zee drijvende en werd een ernstig gevaar voor de navigatie. De rest van de boot volgde de sleepboot verslaafd Italiaanse Tore, die samen met een ander schip dragen lading van dezelfde kenmerken die het ongeval heeft veroorzaakt, verklaarde gisteren van Salvage.

Het was de bemanning van de sleepboot zelf, die hij kennis Salvage toen hij besefte dat hij de helft van een van de schepen verlooren had. Gelukkig had ik geen brandstof of mensen aan boord.

De sleepboot Guardamar Talia was in Puerto del Rosario (Fuerteventura), ongeveer 90 mijl van de scène toen hij werd ingeschakeld om de dienst bij te wonen.

Het schip, dat aan de knikkers overgedragen op de middag van maandag blijft aangemeerd bij een container werf gebied, waartoe de toegang is beperkt door de havenpolitie.

De eigenaar van het schip eigenaar is Nigeriaanse en geplande om deze grote schepen laden en lossen diensten in Ghana toe te wijzen. De Tore ondernam de reis van Noord-Europa, waar de apparaten aangesloten lager rivieren werden gebruikt om goederen te vervoeren van de ene plaats naar de andere.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7266
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door maarpol »

Hier een foto uit een Spaanse krant die heel goed laat zien dat het schip gebroken is precies waar het nieuwe tussen deel gelast is . Eigenlijk heel logisch want dit nieuwe tussen stuk is heel steif in verhouding tot de rest van het schip . Ziet er naar uit dat het precies op de las is gebroken.

https://fotos00.laprovincia.es/fotos/not ... 465954.jpg
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7266
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door maarpol »

Voor de genen die hier niet kijken staan een paar zeer zelden foto s

https://www.binnenschifferforum.de/forum ... eria/page5
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Appie

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door Appie »

met plezier naar de foto's gekeken, weer helemaal terug in de tijd van het varen.
Mooie plaatjes van de Arbedo. Heb ik later op gevaren, toen verlengd naar 80 mtr.
en laadvermogen vna 1000 ton. voor en achterop nieuwe wonigen en nieuwe motor een Stork a' 600 PK zij liep hier behoorlijk hard op. Toen in dienst bij een partikulier; gbr Spier. Zij hadden ook de Venus ( heb ik ook zien langskomen) later de Naviculla; met een 400 pk motor Twee sleepschepen (tankers)van de Rooie, namen weet ik niet meer, getrokken door de eenhooorn en later geduwd als koppelverband door de Natrix? ook was er de Esperanza maar ik weet niet of dat een ex rooie was. Van de Arbedo bestaat allen nog het achterschip gebouwd aan een nieuw voor en middenschip, wel is ed voorroef meegenomen. Naam van het schip is mij ontschoten ik zag het schip in Maasbracht liggen. De rederij had ook twee ex "Gelen" in dienst de Nauticus (ex Piz Kesch)en de Naulum.
en de Navigo, herkomst mij onbekend.Allen werden door de Alpina bevracht. Toen door de heer Schur. Met bijzonder veel plezier bij hen gewerkt.
Appie
Appie

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door Appie »

Appie schreef:met plezier naar de foto's gekeken, weer helemaal terug in de tijd van het varen.
Mooie plaatjes van de Arbedo. Heb ik later op gevaren, toen verlengd naar 80 mtr.
en laadvermogen vna 1000 ton. voor en achterop nieuwe wonigen en nieuwe motor een Stork a' 600 PK zij liep hier behoorlijk hard op. Toen in dienst bij een partikulier; gbr Spier. Zij hadden ook de Venus ( heb ik ook zien langskomen) later de Naviculla; met een 400 pk motor Twee sleepschepen (tankers)leken ex Donua schepen van de Rooie, namen weet ik niet meer, getrokken door de eenhooorn en later geduwd als koppelverband door de Natrix? ook was er de Esperanza maar ik weet niet of dat een ex rooie was. Van de Arbedo bestaat allen nog het achterschip gebouwd aan een nieuw voor en middenschip, wel is ed voorroef meegenomen. Naam van het schip is mij ontschoten ik zag het schip in Maasbracht liggen. De rederij had ook twee ex "Gelen" in dienst de Nauticus (ex Piz Kesch)en de Naulum.(ex Piz sol)
en de Navigo, herkomst mij onbekend.Allen werden door de Alpina bevracht. Toen door de heer Schur. Met bijzonder veel plezier bij hen gewerkt.
Appie
Binnenvaart
Berichten: 28328
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door Binnenvaart »

Jasmijn , 85,92 x 11,05 x 2,80 , 1692 ton , Bouwjaar 1959 , Werf Jos Boel & Zn. in Temse ( België ) , 2 x 820 pk GM en 400 pk DAF boegschroef , ex Rio Grande , ex Addio , ex 2 x Jasmijn , eigenaar Vof. Jasmijn in Schiedam , ENI 02009348

De Jasmijn op 16-03-2013 in Schiedam.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
schipper-a
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2008 15:35
Locatie: Akersloot
Contacteer:

Net echt

Bericht door schipper-a »

Afbeelding

Model Mississippi in varend museum van Vereniging de Binnenvaart
Binnenvaart
Berichten: 28328
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door Binnenvaart »

Büffel , 79,98 x 9,47 x 2,51 , 1209 ton , Bouwjaar 1940 , Werf De Groot & van Vliet in Slikkerveer ( Nederland ) , 2 x 425 pk Deutz en 320 pk DAF boegschroef , ex 3 x Sonvico , ex 3 x Buffel , eigenaar ? in Moers , ENI 02318550

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Ruurd Sijbranda
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 mar 2008 13:19
Locatie: Zwolle

Re: Alpina en Schweizerische rederei

Bericht door Ruurd Sijbranda »

Afbeelding

Op deze foto zie je de Antilope geladen bij een dorp ,met misschien een sluis,waarvoor ze ligt te wachten.
Boomstammen waren in die jaren een zeer vaak voorkomende lading.
Het is een zwart-wit foto,dus ga ik ervan uit dat deze gemaakt is in de jaren zestig.
Ik weet niet waar de foto gemaakt is,maar te zien aan de wal,is het ergens in Nederland of België.
Fred, ik denk dat dit beneden sluis Horkheim is op de Neckar. De lantaarnpalen zijn dan wel vernieuwd
Afbeelding

Ruurd
Plaats reactie