N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Avensis »

Wantij schreef:Goedemorgen Ranger,

Als ik zo kijk zijn je laatste 2 foto's niet hetzelfde schip. De bovenste is inderdaad als Laurentius gebouwd, maar de onderste is volgens mij de gewezen Elias Rook tegenwoordig de Ceasar. Want als je goed kijkt heeft het onderste schip een klein beetje zeeg en is de boeiing voorop anders. Tevens heeft hij achterop een hydraulisch systeem om zijn luiken te stapelen en dat heeft de Res Nova bij mijn weten niet.

Tevens heb ik mijn twijfels of de bovenste foto opvarend aan Mannheim is. Ik herken het namelijk niet helemaal. Maar misschien dat anderen daar meer over kunnen vertellen. Ik zie namelijk volgens mij helemaal links op de foto een brug, en dat kan ik niet combineren met opslagtanks aan de rechteroever waar we tegen aan zouden moeten kijken volgens de foto.

Groeten Jan
Wantij,ik heb er ook niet bij geschreven dat het dezelfde schepen zijn en jullie als doorgewinterde NPRCers moeten toch weten dat het 2de schip inderdaad de oude Elias Rook is geweest maar dat Lau de Both hem heeft gehad en de woning toen heeft omgebouwd en er een nieuwe stuurhut op heeft gezet en pas daarna Ceasar is geworden.
En de foto is inderdaad boven de Neckar je ziet net niet de invaart van de Muhlauhaven.

Gr.Arie.
Sjoerd Nutma

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Sjoerd Nutma »

Wij zitten deze week op een camping in Hoenderloo en tijdens een wandeling over de camping ontdekte ik een vlaggenmast met toplicht (brandde niet) en toen we dichterbij kwamen zag ik een prachtig model van de Jeanne van A.G.van Dodewaard voor het raam staan.
Een geweldig stukje huisvlijt. Mijn complimenten
Later met de camera terug geweest en een paar foto's gemaakt, er was toch niemand thuis. :lol: :lol: :lol: :lol:
Hieronder het resultaat.
(Omdat ik door het raam moest fotograveren zit er toch helaas wat schittering in)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Industrie »

Afbeelding
De TALISMAN afvarig aan Eltville met de N.P.R.C.vlag in de mast,volgens oom Wyp heeft de TALISMAN in het verleden voor de N.P.R.C. gevaren.
Gr.Piet.
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Binnenvaart »

Adriana , 67,00 x 8,20 x 2,52 , 924 ton , Bouwjaar 1922 , Werf Vulkan in Bremen ( Duitsland ) , 2 x 303 pk Caterpillar , ex Baden Nr 63 , ex Fendel 112 , ex Varia , ex Alete , eigenaar J. Kwantes in Rotterdam , ENI 02311401

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Gert Schouwstra »

Afbeelding
De Marlé, ex-Hananja (2315171) van Henk ten Kate uit Rotterdam.
69,99 x 7,21 x 2,57 - 894 ton.
Bouwjaar 1961 in Langebrugge, 500 pk MWM bij 460 toeren.
We voeren deze reis samen op. (ca 1983)
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Sjoerd Nutma

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Sjoerd Nutma »

Afbeelding

Con-Zelo, 80,06 x 8,21 x 2,57, 1086 ton, 02315789 3 ex Marona, 2 x ex Navec 8, ex Brt 8, ex Fluviale 44.
Voortstuwing: Wärtsilä 1100 pk Type UD25 V12 M4D, Kopschroef:320 pk DAF
Bouwjaar 1958, Bouwwerf: St. Pieter, Hemiksem, Eigenaar: K. van den Boogaart & M. Hartog in Dordrecht
scheepsspotter

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door scheepsspotter »

Afbeelding

Afbeelding

* JAN.
scheepsspotter

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door scheepsspotter »

Afbeelding
* IMMACULATA.
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Re: N.P.R.C. - Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale

Bericht door Bert »

Afbeelding

"COFELICA" Eemskanaal voor de zeesluis, met bestemming de zout verlading Akzo.

Bert.Romeling.
Plaats reactie