Ik ben op zoek naar gegevens van deze schepen.
De foto'zijn wat wazig, helaas was het ietwat mistig en dat valt niet weg te werken.
Groetjes,
Ruud
Wie weet?
Gespot in Oostende
https://www.debinnenvaart.nl
Varen is fijner dan je denkt
Varen is fijner dan je denkt
M.dsv. CARL ORFK
Eigenaar: Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Bouwjaar 1978, werf, Damen Shipyards B.V., Gorinchem, Nederland.
Lxbxhxdg: 15,25 x 4,64 x 2,48 x 1,70 meter. Verplaatsing 5,0m3.
1x 6 cilinder Caterpillar (vermoedelijk uit 1978), vermogen 235 apk.
M.slb. LORE ORMY
Eigenaar: Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Bouwjaar 1978, werf, Magero Verft, Noorwegen.
Lxb: 18,50 x 5,80 meter.
2x Volvo-Penta uit 1978, totaal vermogen 940 apk.
Namen:
1978 LOKRAFT
1986 RODNY
1987 LORE/Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Aanvullende gegevens van harte welkom!
Groet
Eigenaar: Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Bouwjaar 1978, werf, Damen Shipyards B.V., Gorinchem, Nederland.
Lxbxhxdg: 15,25 x 4,64 x 2,48 x 1,70 meter. Verplaatsing 5,0m3.
1x 6 cilinder Caterpillar (vermoedelijk uit 1978), vermogen 235 apk.
M.slb. LORE ORMY
Eigenaar: Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Bouwjaar 1978, werf, Magero Verft, Noorwegen.
Lxb: 18,50 x 5,80 meter.
2x Volvo-Penta uit 1978, totaal vermogen 940 apk.
Namen:
1978 LOKRAFT
1986 RODNY
1987 LORE/Depret N.V., Zeebrugge, Belgie.
Aanvullende gegevens van harte welkom!
Groet
clearwater
als bouwnr 208 is in 1969 de ,,Clearwater,, gebouwd bij Apol in Appingedam , een onderzoeksvaartuig
de lengte was 3866. de breedte 862 en de diepgang351
er stond 2 x 450 pk brons in
in 1973 is de naam veranderd in ,,Decca Recorder,, en in 1979
in ,,Bon Accord ,, het schip vaart nog steeds met als thuishaven Kingstown
als reder wordt opgegeven Mc Kee het roepsein is J8B3238
de lengte was 3866. de breedte 862 en de diepgang351
er stond 2 x 450 pk brons in
in 1973 is de naam veranderd in ,,Decca Recorder,, en in 1979
in ,,Bon Accord ,, het schip vaart nog steeds met als thuishaven Kingstown
als reder wordt opgegeven Mc Kee het roepsein is J8B3238
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 05 mar 2005 22:33
- Locatie: Berlikum Fryslân
- Contacteer:
Ik was vandaag in ons Nationaal Sleepvaart Museum. Daar is via een computerschermpje een pracht filmpje, van enkele minuten, te zien over de Rijnsleepvaart. Met in de hoofdrol de sleepboot TRITON.
Het laat goed zien het strangenvissen en hoe een sleep aangemaakt wordt in zijn geheel.
Overigens is de rest ook interessant. De wisseltentoonstelling is goed, maar als echte liefhebber, moet je niet naar de gegevens kijken, die kloppen niet allemaal. Maar de foto's zijn goed en de moeite waard.
Het laat goed zien het strangenvissen en hoe een sleep aangemaakt wordt in zijn geheel.
Overigens is de rest ook interessant. De wisseltentoonstelling is goed, maar als echte liefhebber, moet je niet naar de gegevens kijken, die kloppen niet allemaal. Maar de foto's zijn goed en de moeite waard.
Bouwjaar "CLEARWATER" 1969 bouwnummer 208 scheepswerf "APPINGEDAM" te Appingedam proefvaart dec 1969 , ze was het laatste schip van de werf "APPINGEDAM" nadien ging de werf samen met "NIESTERN te Delfzijl.
Afm Loa: 38.66 Ll: 38.40 B: 8.62 H 3.51 Dg 2.99 m.
Verplaatsing: Brt 294 Nrt 18.
Machine: 2x6 cilinder 2x4 takt Brons dieselmotor typt 6 GV (220x380)
Nummer: 15314 en 15315.
Vermogen: 2x 450 pk.
Snelheid 12 mijl
Roepsein ZFOI
Klasse Lloyd's Register LR: 6930659.
Imo: ?
Gr Bert.Romeling.
Afm Loa: 38.66 Ll: 38.40 B: 8.62 H 3.51 Dg 2.99 m.
Verplaatsing: Brt 294 Nrt 18.
Machine: 2x6 cilinder 2x4 takt Brons dieselmotor typt 6 GV (220x380)
Nummer: 15314 en 15315.
Vermogen: 2x 450 pk.
Snelheid 12 mijl
Roepsein ZFOI
Klasse Lloyd's Register LR: 6930659.
Imo: ?
Gr Bert.Romeling.