Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
De Wasbeer

m,n eerste schip als bakseun

Bericht door De Wasbeer »

Hoi beste mensen,
M,n eerste keer naar zee was op de Bothniaborg, onder kapitein Bakker in de zestiger jaren van de vorige eeuw.
Hopenlijk vind ik d.m.v. dit bericht nog wat ouwe makkers uit die tijd weer terug, wie weet.
Heb nog veel foto,s uit m,n varenstijd, helaas kan ik ze niet uploaden, ook heb ik nog gevaren op de Johannes (kapitein Johannes Veenma), en op de Spica (kapitein van Blerck), en op de Poolster (fam. v/d Molen.
Groetjes,
Willem
lutz

looking for Hans de Boer ships cook Carabeka II

Bericht door lutz »

We are looking for Hans de Boer. He was born in 1948 and cook on board of the mv. Carebeka II. Last known adress Lemelerfeld / Groningen Kampfstraat 4. Who known this person and can help us to find him. For contact and more information why we are looking for him please send an e-mail to 07thfeb10@googlemail.com. Thank you very much.
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Delfzijl "toen".

Bericht door bargemast »

Hallo beste leden van het Kustvaart forum, ik ben op zoek naar een neef die ik al zo'n 45 jaar uit het oog verloren ben, en omdat hij uit Delfzijl kwam probeer ik het hier op "Delfzijl toen".

Zijn naam is Jan Visser (zal nu ongeveer 75 jaar oud zijn) en hij was kapitein op een Potje in de 60er jaren, later had hij een wat grotere coaster van hemzelf, helaas weet ik geen namen.

Zijn vader was Leendert Visser (geb.=/-1900) die ook coaster kapitein was op Potjes.

Een tweede zoon van Leendert, dus broer van Jan (nu 65-70 jaar) was destijds machinist op de kustvaart

Ik hoop dat er onder jullie mensen zijn die ze gekend hebben, en misschien nog kennen, en ik zou blij zijn met de informatie.

Bij voorbaat dank voor het spitten in het geheugen.

Vriendelijke groet,

Peter.



P.S. heb sinds vrijdag 8-10-'10 alle gevraagde informatie gekregen dankzij "Wrijfhout" Harry de Groot.
liane

m.s vindicat

Bericht door liane »

Hallo,
Voor mijn man ben ik op zoek naar Kapitein Jongejan of familie van hem.Mijn man voer met hem op de Vindicat in 1967-1968.
Graag zou hij in contact komen met hem of familie.
Met vriendelijke groet,Liane
G.H.Hagels

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door G.H.Hagels »

Gevonden Geza Sarkany oud bemanningslid van de Regina, heb een
jaar met hem gevaren op de Regina.
Afbeelding
De gene met bril is ondergetekende Geza is de linkse.

Vr Gr Gerrit H Hagels.
Jan Otten

opsporing verzocht

Bericht door Jan Otten »

wat was de naam van de kapitein van de Vesta c.a.1960[YouTube][/YouTube]
Louis O.
Berichten: 1824
Lid geworden op: 31 dec 2004 21:23
Locatie: Vlissingen

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door Louis O. »

Ik meen dat omstreeks die tijd, kapitein v/d Lee op de " Vesta "van Beck vaarde :?:
jaapwerk

Opsporing.

Bericht door jaapwerk »

Hallo zeelui, ik heb een dringende vraag aan jullie, Mijn nieuwsgierigheid gaat uit Naar de bemaning van M S Gerdina die in oktober 1942 op een mijn liep in de eemsmond .
Van waar mijn nieuwsgieregheid, nou heel simpel mijn schoonmoeder sprak wel eens over haar
broer die varende was, Zijn naam was Jelle Helinga en kwam uit Groningen Ulrum. Hij voer samen op dit schip met een dorps genoot Geert ? Lucas. Jelle trok wat aan zijn been vandaar dat hij kreupel liep. Wie kan mij hier nog iets over vertellen. Zoals : Is de bemaning geborgen?
Zo ja waar zijn ze begraven. ook mijn echtgenote zou nog graag iets meer van haar Oom jelle horen.
Is het schip ooit geborgen enz enz>
Met vriendelijke groet.
Jaap Werk
Tom Houtsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010 23:22
Locatie: Sligo,Ierland

Bemanningen Ulla(Cornelia BII)

Bericht door Tom Houtsma »

Weet iemand misschien ook waar Kapt.Roel de Ruyter is gebleven
HarryTw

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door HarryTw »

Hoi Peter K.
(N.a.v. jouw bericht van di. 20 maart 2007.)
Je bent op zoek naar bemanningsleden die begin jaren '60 als matroos op het mv.Twin hebben gevaren.
Direkt aan namen kan ik je niet helpen, wel aan een zg Scheeps Strafregister dat ik pas geleden op de kop kon tikken. Dit register is bijgehouden van nov.'57 tot april '70. In dit register staan beslist géén schokkende "vergrijpen", en de "straffen" varieëren van 1 tot een paar dagen gagestraf dat meestal ten goede komt van de K.N.Z.R.M.
Mogelijk dat dit Register je verder kan helpen.

Afbeelding

Gr.Harry
Plaats reactie