Varen bij Wagenborg

van: www.kustvaartforum.com
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

Prachtig, Ab. Hartelijk bedankt voor al je moeite en tijd. Aan alle goede dingen komt een eind, niets aan te doen. :)
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Och Ab,als je eens goed zoekt heb je dan nog misschien niet een hééééél klein schoenendoosje waar nog wat in zit.

Het mooie was de foto's van de alledaagse dingen eigenlijk,het is leuk hoor al die oude proefvaart foto's en die van b.v. skyfoto's maar dit gaf zo'n hoop herkenning en herinnering.

Hoe dan ook hartstikke bedankt ,Ab

Groeten Jan
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

Fiona 29 aug 1957 foto A.Vriend.jpg
Fiona 29 aug 1957 foto A.Vriend.jpg (220.36 KiB) 1853 keer bekeken
Er zijn nog wel foto`s in de doos. Maar dat was een andere tijd.
Deze is door mijn vader gemaakt toen ze me in 1957 aan boord van de Fiona in Zaandam brachten. Mijn eerste schip via kantoor Wagenborg Groningen.
Ik heb zelf ook veel plezier beleeft aan de foto`s. Er blijven nog wat vragen over van welke haven of wie was dat. Hoop nog antwoorden te krijgen. Er zijn in ieder geval weer enkele kontakten met vroegere boord genoten geweest en hopelijk worden die voortgezet. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

@Ab, ook al zijn het foto's van andere schepen en uit een eerdere tijd, het maakt ons niets uit.
Ga rustig door met deze foto's uit een periode toen ik met mijn hobby, foto's en gegevens van coasters verzamelen, begon.
resias
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2005 21:45

Bericht door resias »

AB,had al eerder willen melden dat dit een top topic was.
Bij deze en reuze bedankt.
groeten Resias
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

Ik moet honderden negatieven hebben gehad van het leven aan boord van Wagenborg-schepen. Ze zijn in een vorig leven allemaal verloren gegaan. Totaal onnodig.
Ik fotografeerde veel en had een doka aan boord. Vanzelfsprekend wilden de mensen graag wat aardige foto's van zichzelf hebben en die kregen ze ook. Ik kwam toen op de idee om iemand, als hij dat wilde, dagenlang te volgen in zijn werk en vrije tijd en daar foto's van te maken, meestal een film van 36 vol, dat was wel voldoende.

Daar zaten dan soms foto's tussen die geschikt waren voor publicatie, zoals deze serie uit "Coastal Shipping". Dat is meteen ook alles wat ik over heb, helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn enige hoop is nog dat de mensen die ik destijds heb gefotografeerd, dit hier lezen en die foto's uit hun eigen schoenendoos halen. Klaas Verwey, bijvoorbeeld. Jan van der Haven is overleden, hoe Kelly Konter het maakt, weet ik niet en de naam van die jongen die daar zit te splitsen weet ik, schandelijk genoeg, niet meer. Het was een aardige vent en een goeie matroos, dat weet ik nog heel goed en dat is minstens zo belangrijk. :)
Er waren natuurlijk nog meer van wie ik een fotoserie heb gemaakt, maar wie, ook dat weet ik niet meer.
Tja, dat valt onder dit hoofdstuk, het is niet anders...

Afbeelding
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

Theo ; Jammer dat die foto`s weg zijn. Er moeten veel meer foto`s zijn.
Ook de eerste mach. die in de laat 50er jaren op de Oranjeborg voer had een doka aan boord. En volgens de verhalen was hij daar haast meer dan in de machinekamer. Dus die moet ook een schat aan foto`s achter gelaten hebben.
Laten we de jaartallen vergeten en er een varen bij Wagenborg door de jaren heen van maken. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

Visby op Gotland foto A. Vriend.jpg
Visby op Gotland foto A. Vriend.jpg (289.09 KiB) 1806 keer bekeken
Als het mooi weer is ga je de wal op. Dacht dat dit ook met pinksteren was. Dit is in Visby op Gotland. Een prachtige oude stad.De veerboot met het vasteland in de verte.
heinte  v d zee Gouweborg foto A. Vriend.jpg
heinte v d zee Gouweborg foto A. Vriend.jpg (168.13 KiB) 1806 keer bekeken
En een lekker ijsje eten op de stoep voor een mooie deur.
Kerk Visby foto A. Vriend.jpg
Kerk Visby foto A. Vriend.jpg (227.79 KiB) 1806 keer bekeken
En als nette zeelui kom je dan bij de kerk. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

muur om Visby foto A. Vriend.jpg
muur om Visby foto A. Vriend.jpg (201.05 KiB) 1812 keer bekeken
Muur om Visby. Aan de andere kant van het eiland ligt Slite. Ben daar geweest met de Fiona. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

Afbeelding
foto A Vriend
Uitvaren nieuwe waterweg in 1957.
Afbeelding
foto A Vriend
Een tegenligger op de Atlantische oceaan in 1958.
Foto`s gemaakt met een Voigtlander. Met fixfocus lensje en een schuifje wat je op zonnetje, halfom of een wolkje kon zetten.Telelens nooit van gehoord,laat staan zoomlens. Rolletje voor 8 opnames. Dus je was heel zuinig. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
Plaats reactie