ik zal maar niks zeggen over verbouwinkjes
als ik die van mij hier op ga noemen en verluchtigen met foto's word het waarschijnlijk ook een onderwerp met meer dan 100 pagina's
gr
leo
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
ha Gert
ik had die roeren al, alleen stonden ze 40cm verder uitelkaar dan nu
en we hebben er van onder ca 30cm aangezet het zijn v d Velden roeren
die hadden ze in de oude kokers van het Hitzler stuurwerk gehangen
en het middenroer laten vervallen
het was een ramp om rond te komen of havens in of uit te varen dus toen er dan ook maar even aanleiding was om dat te veranderen hebben we dat dan ook gedaan met het resultaat dat we nu perfect draaien,
in de snelheid heb ik niet veel kunnen merken rechtuit stuurde hij wel goed en dat doet hij nu nog steeds en de snelheid die we gewonnen hebben komt
door de buis maar dat had ik je dacht ik al eens verteld
grts Bram
ik had die roeren al, alleen stonden ze 40cm verder uitelkaar dan nu
en we hebben er van onder ca 30cm aangezet het zijn v d Velden roeren
die hadden ze in de oude kokers van het Hitzler stuurwerk gehangen
en het middenroer laten vervallen
het was een ramp om rond te komen of havens in of uit te varen dus toen er dan ook maar even aanleiding was om dat te veranderen hebben we dat dan ook gedaan met het resultaat dat we nu perfect draaien,
in de snelheid heb ik niet veel kunnen merken rechtuit stuurde hij wel goed en dat doet hij nu nog steeds en de snelheid die we gewonnen hebben komt
door de buis maar dat had ik je dacht ik al eens verteld
grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Bram zegt: Kopuh?
Nee, Bram, zo'n gaar ding hoef ik niet!
Maar je hebt gelijk, zo van buiten zie je er idd niks aan. Zonde joh, dat ie zo ver heen is. En wat betreft het optel-sommetje ben ik het wel met je eens, daar kom je in de markt dan ook niet ver mee.
Het enige vraagstuk waar ik mee blijf zitten: Waarom 10 meter en geen 9,50??
Groeten,
Ed
Nee, Bram, zo'n gaar ding hoef ik niet!
Maar je hebt gelijk, zo van buiten zie je er idd niks aan. Zonde joh, dat ie zo ver heen is. En wat betreft het optel-sommetje ben ik het wel met je eens, daar kom je in de markt dan ook niet ver mee.
Het enige vraagstuk waar ik mee blijf zitten: Waarom 10 meter en geen 9,50??
Groeten,
Ed
hoi Ed
om de doodsimpele rede dat deze in de aanbieding was omdat hij al geruime tijd klaar was en in China al eens een tranport gemist had enz
ondertussen stegen de ijzerprijzen lekker de pan uit
als ik er aan het begin van dit jaar eentje had besteld naar mijn wensen,
dus idd 9.5 men geen platte kop (dus kleiner)dan had dat alleen op het
casco al ca 200 000 euro duurder uit gepakt .
het kwam voor ons dus eingelijk hier op neer deze of het hele plan voorschip laten varen
dus vandaar dit 10 meter model .
grts Bram
om de doodsimpele rede dat deze in de aanbieding was omdat hij al geruime tijd klaar was en in China al eens een tranport gemist had enz
ondertussen stegen de ijzerprijzen lekker de pan uit
als ik er aan het begin van dit jaar eentje had besteld naar mijn wensen,
dus idd 9.5 men geen platte kop (dus kleiner)dan had dat alleen op het
casco al ca 200 000 euro duurder uit gepakt .
het kwam voor ons dus eingelijk hier op neer deze of het hele plan voorschip laten varen
dus vandaar dit 10 meter model .
grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Poyaud
Die Franse motorenfabrikanten hebben net zo'n fusieproces achter de rug als de Nederlandse. De merken MGO, Poyaud en AGO zijn destijds gefuseerd tot de SACM-groep (Societe Alsacienne de Constructions Mecaniques). Daarna werd alles overgenomen door Cummins, die het gauw weer doorschoof naar Wärtsila. En zoals we weten is bijna elke westeuropees scheepvaartmerk daar uiteindelijk terechtgekomen. Het kon slechter.westeind schreef:Op het plaatje in de maschienekamer ingang staat vrolijk luid&duidelijk: CUMMINS WARTSILA 1000 PK. Maar dat bestaat niet meer want cummins en wartsila hebben ruzie gemaakt ofzoiets dus nu schijnt het alleen nog wartsila te zijn. dan denk je al snel aan Zwolle of anders Finland edoch dat is dan ook weer niet de goede richting want op de motor zelf staat SACM diesel: made in France
voor de insiders: hij schijnt vroeger als POYOUD verkocht te zijn in Frankrijk. het is een 12V typeUD25 1650 tpm.
De meeste motoren van dit merk kwamen in locomotieven terecht. En ook in gevechtstanks, duwboten en vissersschepen. Ik heb denk ik nog wel wat folders uit de jaren '80 op zolder staan.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Klopt Gert
in Thionville staat een hangar van de sncf daar schijnt ook het een en ander te staan aan dit soort motoren voor de franse spoorwegen.
en nog even een aanvulling voor Ed die toch wel met die 10 m in z,n maag zit, dit is een voorschip van een tekening van `n 105x10, dat staat al weer wat anders natuurlijk.
er varen er al een paar van b.v de Sento en de Stella maris zijn beide 105x10 en als voorschip aan `n oud achterschip de daya een belg ik weet alleen niet of hij nog onder die naam vaart,en de Sunisha voorheen Duna
ter illustratie:
van de site van de binnenvaart krant
zo dan heb je een idee van hoe je me dan tegenkomt Ed
en ja ik zie ook dat die Sento een rotgolf gooit ik zal jullie ff voor wezen
ik heb alleen een hoopje dat dat bij ons minder is omdat wij hem niet zo diep kunnen ijken
grts Bram
in Thionville staat een hangar van de sncf daar schijnt ook het een en ander te staan aan dit soort motoren voor de franse spoorwegen.
en nog even een aanvulling voor Ed die toch wel met die 10 m in z,n maag zit, dit is een voorschip van een tekening van `n 105x10, dat staat al weer wat anders natuurlijk.
er varen er al een paar van b.v de Sento en de Stella maris zijn beide 105x10 en als voorschip aan `n oud achterschip de daya een belg ik weet alleen niet of hij nog onder die naam vaart,en de Sunisha voorheen Duna
ter illustratie:
van de site van de binnenvaart krant
zo dan heb je een idee van hoe je me dan tegenkomt Ed
en ja ik zie ook dat die Sento een rotgolf gooit ik zal jullie ff voor wezen
ik heb alleen een hoopje dat dat bij ons minder is omdat wij hem niet zo diep kunnen ijken
grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Hey buurman, stoppen we niet meer af??? De Aspali had dat probleem geloof ik ook terwijl ze wel rustig aan deden maar kregen bovengenoemd argument toch regelmatig te horen over de marifoon. Ik geloof dat het nu verholpen is met de bulb.westeind schreef:zo dan heb je een idee van hoe je me dan tegenkomt Ed
en ja ik zie ook dat die Sento een rotgolf gooit ik zal jullie ff voor wezen
ik heb alleen een hoopje dat dat bij ons minder is omdat wij hem niet zo diep kunnen ijken
grts Bram
Leuk dit topic, ik zal het zeker volgen. Veranderd het bouwjaar van het schip nu ook?
Aah, dat verklaard wel het e.e.a. Bram! Volkomen duidelijk.
Overigens maak ik me niet zo'n zorgen om die breedte vanwege het aanstroken, alswel vanwege de beperking van het vaa-gebied, das al.
Maar anderzijds, misschien heb je wel hele andere wensen qua vaar-gebied dan ik, hè. Maakt ook niet uit, hoor.
Maar nu maak je me wel extra nieuwsgierig.....wat betreft het aanstroken....
Ik ga er nu dan maar even van uit, dat je ook een semi-nieuw kontje krijgt? Dan blijft er helemaal niks over van die mooie Rheinbröhler!!!
Toch succes, Bram, ik hoop dat je hier een mooi topic neer zet, dit gaat zeker erg interessant worden!
Overigens maak ik me niet zo'n zorgen om die breedte vanwege het aanstroken, alswel vanwege de beperking van het vaa-gebied, das al.
Maar anderzijds, misschien heb je wel hele andere wensen qua vaar-gebied dan ik, hè. Maakt ook niet uit, hoor.
Maar nu maak je me wel extra nieuwsgierig.....wat betreft het aanstroken....
Ik ga er nu dan maar even van uit, dat je ook een semi-nieuw kontje krijgt? Dan blijft er helemaal niks over van die mooie Rheinbröhler!!!
Toch succes, Bram, ik hoop dat je hier een mooi topic neer zet, dit gaat zeker erg interessant worden!