Bunker- en bilge schepen
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Peter , 33,83 x 6,40 x 2,40 , 390 ton , Bouwjaar 1966 , Werf Scheel & Johnk in Hamburg , 600 pk MAN , ex BP 96 , Julia , Wallenstein , europanummer 2317300 . De Peter gaat hier de Baccara bunkeren in een haven van Amsterdam. Foto´s gemaakt door Derry
Hoe komt een boot uit Groningen in Amsterdam om te bunkeren,eindje uit de buurt,zou hij hier zijn standplaats hebben
Hoe komt een boot uit Groningen in Amsterdam om te bunkeren,eindje uit de buurt,zou hij hier zijn standplaats hebben
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Bilgevaartuigen
De afgelopen week zijn op de "IJsselstroom" de ladingtanks schoongemaakt i.v.m.
het vijf jaarlijks groot survee, dat gebeurde in de 2é Merwedehaven in Dordrecht door firma Stroom & Visser. Als schoonmaakschip kwam een schip langszij waar ik ook nog een halfjaar schipper op was:
Die "Flava" eigendom van P. Zwaans uit Zwijdrecht en vooer voor de tankrederij Zwaans van der Heuvel uit de Merwestad. Toen ik in 1976 het ouderlijkschip verkocht had naar het buitenland ben ik bij die rederij gaan aflossen, veertien dagen de stuurman vervangen op de " Ärundo" een van de twee schottelbakjes geschikt voor bitumen vervoer . Na veertien dagen vroeg men of ik als schipper op de "Flava" wilde varen i.v. m. het overlijden van de eigenaar . Dat schip voer bitumen van de Shell in Pernis naar Uithoorn en een enkele keer naar de Delta werken. In december van dat jaar kwam ik op de "Lemna" van de zelfde rederij.
In de jaren 89 en 80 voerden we de bitumen aan voor de afsluiting van de Oosterschelde, de "FLava" laadde uit ons en bracht het op de "Jan Heijmans" een drijvende asfaltfabriek.
Hier een foto van de "Flava"die bij de "Lemna"opzij schiet in de werkhaven Noordland op de achtergrond de "Jan Heijmans"
Hiernog eens foto waar de "Flava"aan het lossen is op de "Jan" zoals wij het fabrieksschip liefkozend noemden;
Zo zie je maar ieder schip heeft een verleden, maar het moet wel verteld
worden.
Gr, Kees.
het vijf jaarlijks groot survee, dat gebeurde in de 2é Merwedehaven in Dordrecht door firma Stroom & Visser. Als schoonmaakschip kwam een schip langszij waar ik ook nog een halfjaar schipper op was:
Die "Flava" eigendom van P. Zwaans uit Zwijdrecht en vooer voor de tankrederij Zwaans van der Heuvel uit de Merwestad. Toen ik in 1976 het ouderlijkschip verkocht had naar het buitenland ben ik bij die rederij gaan aflossen, veertien dagen de stuurman vervangen op de " Ärundo" een van de twee schottelbakjes geschikt voor bitumen vervoer . Na veertien dagen vroeg men of ik als schipper op de "Flava" wilde varen i.v. m. het overlijden van de eigenaar . Dat schip voer bitumen van de Shell in Pernis naar Uithoorn en een enkele keer naar de Delta werken. In december van dat jaar kwam ik op de "Lemna" van de zelfde rederij.
In de jaren 89 en 80 voerden we de bitumen aan voor de afsluiting van de Oosterschelde, de "FLava" laadde uit ons en bracht het op de "Jan Heijmans" een drijvende asfaltfabriek.
Hier een foto van de "Flava"die bij de "Lemna"opzij schiet in de werkhaven Noordland op de achtergrond de "Jan Heijmans"
Hiernog eens foto waar de "Flava"aan het lossen is op de "Jan" zoals wij het fabrieksschip liefkozend noemden;
Zo zie je maar ieder schip heeft een verleden, maar het moet wel verteld
worden.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Enige wat ik weet is de naam Antoine 1, maar wel een bunkerscheepje
Leuke hiervan is dat de mannen aan het voetballen waren tijdens hun lunchpauze.
De bal gaat het water in, de Antoine 1 ligt te wachten om de sluis van Lelystad binnen te varen.
En wat doet deze kapitein? Hij stuurt zijn scheepje zo naar de kant dat de bal wordt terug gedreven en de neus tegen de kade komt, waar iemand aan boord springt , de bal uit het water haalt, weer terug op de wal wordt getrokken en de schipper een groots geklap en gefluit en bedankje krijgt.
Dit vond ik klasse van deze man.
Want de zeilscheepjes gingen er als een haas vandoor, in plaats van even de bal te pakken.
Hier gaat zij keurig de sluis binnen.
Leuke hiervan is dat de mannen aan het voetballen waren tijdens hun lunchpauze.
De bal gaat het water in, de Antoine 1 ligt te wachten om de sluis van Lelystad binnen te varen.
En wat doet deze kapitein? Hij stuurt zijn scheepje zo naar de kant dat de bal wordt terug gedreven en de neus tegen de kade komt, waar iemand aan boord springt , de bal uit het water haalt, weer terug op de wal wordt getrokken en de schipper een groots geklap en gefluit en bedankje krijgt.
Dit vond ik klasse van deze man.
Want de zeilscheepjes gingen er als een haas vandoor, in plaats van even de bal te pakken.
Hier gaat zij keurig de sluis binnen.