Pagina 217 van 235

Re: Wie weet?

Geplaatst: 03 okt 2018 19:05
door maarpol
Kan zijn, dat de ligplaats nog in Nederland is.

De boot ligt in England nu

Re: Wie weet?

Geplaatst: 03 okt 2018 20:53
door maarpol
Zoals geschreevendeze Albatros is weer in England zie link met foto s 2017

https://www.geograph.org.uk/snippet/12914

Afbeelding


The Dutch tug "Liberté"
A ship with an interesting history.
The "Liberté"
The tug was built in 1938 by Th. van den Beldt in his "Voorwaarts" ship yard in West-Graftdijk, a town in the Dutch province of North Holland. Named "Albatros", it was part of the first group of tugs to be requisitioned in 1939 by the Dutch Royal Navy to be used, together with seven other tugs of its class, as ice breakers in the Ijsselmeer fleet. (The Ijsselmeer is a shallow artificial lake of 1,100 square kilometres, stretching northeast from Amsterdam and bordering the provinces of Flevoland, North Holland and Friesland, with an average depth of five to six metres. It is the largest lake in Western Europe.)

In 1940 the German Wehrmacht claimed the tug as part of their war booty and used it for patrolling the canals. In 1946 it was acquired by WH de Ridder from Amsterdam and in 1949 sold to a shipping company owned by the Goedkoop brothers in Amsterdam, who in 1967 sold it to the AJ van Hurk company in Maasbracht, where it was renamed "Germa". In 1983, the W.C.M.G. van Dongen shipping company purchased the tug and later sold it to JJ Koster from Heel, who gave the ship its current name: "Liberté".

In 2006 the tug changed hands again, this time to R Noy from Beneden-Leeuwen and its present owner brought the tug from Holland to Norfolk in 2014.

The "Liberté" is 18 metres long and 4 metres wide at its widest point. It has a 1 x 3 cylinder diesel engine and 180 horsepower.

Update - June 2016: The tug has recently been renamed "Albatros", which is the original name it was registered under in 1938.

Re: Wie weet?

Geplaatst: 03 okt 2018 20:59
door maarpol
En dan nog een filpje van deze Albatros vaarend in England in 2015




Re: Wie weet?

Geplaatst: 03 okt 2018 21:17
door maarpol
Als ik gaat snuffelen duikt er wel wat op af en toe


Re: Wie weet?

Geplaatst: 04 okt 2018 10:20
door joop 1
die 3 cyl industrie zou dan 4 cyl moeten zijn met 200 pk of 150 met 3 cyl

Re: Wie weet?

Geplaatst: 04 okt 2018 11:02
door maarpol
joop 1 schreef: 04 okt 2018 10:20 die 3 cyl industrie zou dan 4 cyl moeten zijn met 200 pk of 150 met 3 cyl
:D We leven nu in de moderne wereld Joop met High Tec , er is zeeker en er is zeeker een manntje met een Laptop aanboord geweest die hem getund heeft. :D :D :mrgreen: En dan 3 syl 180 Pk :mrgreen: :mrgreen:

Re: Wie weet?

Geplaatst: 05 okt 2018 09:43
door Gert Schouwstra
Dit zou hem moeten zijn Joop,
1 x 3 cilinder Industrie nr. 3117, type 3VD6A uit 1938 vermogen 150 apk. = 110 kW. bij 330 r.p.m.

Re: Wie weet?

Geplaatst: 09 okt 2018 21:24
door joop 1
Gert dat lijkt er meer op

Re: Wie weet?

Geplaatst: 23 okt 2018 17:42
door kabo
NL-HaNA_2.24.14.02_0_191-0914.jpg
NL-HaNA_2.24.14.02_0_191-0914.jpg (167.53 KiB) 2266 keer bekeken
Enig idee welke boot dit is liggend in Rosslare. Er stond 1932 bij maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
gr.Bas

Re: Wie weet?

Geplaatst: 23 okt 2018 19:13
door Jaap Bijl
Deze boot:

1944, 23 ton, 390 apk.
Werf Bodewes & Dutmer, Groningen
21,31 x 5,45 x 1,81 m.
MAN motor (1942)
1944 HELGOLAND, Köster, Weseloh & Wichmann, Hamburg/Rotterdam
1946 NEDERLAND, Commissie Beheer Vaartuigen, Rotterdam
1952 NEDERLAND, A.Joosten, Millingen (23.06711)
1969 GUFO SECONDO, C.Gatti, Viareggio
Brandmerk G 7184 1944.

Groet, Jaap.