Bietenvaart.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Bietenvaart.
Het zou inderdaad een kempenaar gebouwd bij Boot in Delft kunnen zijn en dan wel de ALMERE van Tromp
volgens Wim Kleine op F B.
volgens Wim Kleine op F B.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Bietenvaart.
Kijk kees komt er toch een naam naar boven duimpje
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Bietenvaart.
Dus dat schip heeft deze namen gehad; Spera, Injare, Almere en Avanti en dat was een bolsjewiek volgens het I V R gebouwd in 1923 te Kiel , Brn. 35 B Goes 1928. In beide data base niet te vinden .Met dank de collega's op F B binnenvaart foto's uit het verleden.'Maar het schip op de foto is een Boot Delft schip zo te zien. Wie zal het weten.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 jan 2014 17:29
Re: Bietenvaart.
Dan moet het de Katro uit Kampen geweest zijn
Katro was een samenvoeging van vd Kamp,bevrachter in Kampen en fam.Tromp
Later is het de Almere van de fam.Tromp geworden
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat dit een andere kempenaar is
Ik weet bijna zeker dat er altijd Katro en later Almere op de boeiing voorop stond
Katro was een samenvoeging van vd Kamp,bevrachter in Kampen en fam.Tromp
Later is het de Almere van de fam.Tromp geworden
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat dit een andere kempenaar is
Ik weet bijna zeker dat er altijd Katro en later Almere op de boeiing voorop stond
Re: Bietenvaart.
Hallo ,foto van beeldbank kan ook de Henma euro 02304831 van Verdonk zijn , tot 2005 in de zelfde familie .
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Bietenvaart.
Nee,ik denk niet dat het die is Wim.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Bietenvaart.
kees wat mijn opvalt aan het schip van boot wat we zoeken veel van die schepen hebben 2 voorbolders en 1 kopbolder daarnaast zijn er schepen die 3 voorbolders hebben maar dan geen kopbolder .maar de mawa van schot uit zwijndrecht wel maar ik neem aan dat je die ken deze dus heeft ook geen voorroef
- Bijlagen
-
- 69386-mawa.JPG (165.3 KiB) 1479 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Bietenvaart.
Dat klopt Piet van die voorbolders , maar uitzonderingen bevestigen de regel. En de MAWA was ook zo'n een uitzondering.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Bietenvaart.
Vanwege de droeve blik van de kluisgaten en best forse achterboeiing meen ik een kempenaar van Baas Blik te zien.
Maar precies vanwege de voorbolders twijfelde ik ook heel erg.
Inderdaad hebben die schepen meestal/standaard twee voorbolders en een even grote bolder een eindje verderop, maar ook weer niet waar "normaal" een kleinere kopbolder staat.
Wat je wel vaker zag was dat er tussen deze bolder een grote bolder werd bijgezet, en dan had je een kempenaar met vier bolders, ook vrij zeldzaam, maar ook dat is hier niet gebeurd vandaar mijn twijfel.
Maar dankzij het forum weet ik nu ook, dat er uitzonderingen op deze regel waren.
Wellicht waren deze uitzonderingen de laatste exemplaren. Dan wist de opdrachtgever bij de bouwopdracht al dat er standaard twee bolders op het schip kwamen maar dat dit niet handig is, en daarom als "meerwerk" het bestek werd aangepast.
Maar precies vanwege de voorbolders twijfelde ik ook heel erg.
Inderdaad hebben die schepen meestal/standaard twee voorbolders en een even grote bolder een eindje verderop, maar ook weer niet waar "normaal" een kleinere kopbolder staat.
Wat je wel vaker zag was dat er tussen deze bolder een grote bolder werd bijgezet, en dan had je een kempenaar met vier bolders, ook vrij zeldzaam, maar ook dat is hier niet gebeurd vandaar mijn twijfel.
Maar dankzij het forum weet ik nu ook, dat er uitzonderingen op deze regel waren.
Wellicht waren deze uitzonderingen de laatste exemplaren. Dan wist de opdrachtgever bij de bouwopdracht al dat er standaard twee bolders op het schip kwamen maar dat dit niet handig is, en daarom als "meerwerk" het bestek werd aangepast.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Bietenvaart.
We zijn er uit welke Boot Vrijenban kempenaar daar met bieten bij de Cruquius vaart; Ik kreeg een berichtje van Hans van Rossum die heeft het schip tot 1975 als SPARTIVENTO gehad, hier op een foto van de ESSO fotoactie;
En hier de gegevens volgens Ver. de Binnenvaart;
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/5905/
Dus weer een schip aan de vergetelheid ontrukt.
Groet, Kees.
En hier de gegevens volgens Ver. de Binnenvaart;
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/5905/
Dus weer een schip aan de vergetelheid ontrukt.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.