Dat is lastig.
Dat is één van de oude gemeente veren en van niet allemaal bestaan nog foto's.
De Wikipedia geeft dit overzicht van stoomponten (lemma IJveren)
Stoompont 1: bouwjaar 1879-'80 (kettingpont) en verkocht in 1928.
Stoompont 2: bouwjaar 1885 en verkocht in 1904.
Stoompont 3: bouwjaar 1887 en verkocht in 1904.
Stoompont 4: tweedehands overgenomen in 1897 en verkocht in 1904.
Stoomponten: 2 (II) en 3 (II) bouwjaar 1909-'10 en verkocht in 1929.
Stoomponten: 4 (II) en 6 bouwjaar 1911-'12 en verkocht in 1935.
Stoompont 5: bouwjaar 1899-'00 en verkocht in 1926.
Stoompont 7: bouwjaar 1912-'13 en verkocht in 1935.
Stoompont 8: bouwjaar 1921-'22 en verkocht in 1960.
Stoompont 9: bouwjaar 1921-'22 en verkocht in 1960.
Stoompont 10: bouwjaar 1910-'11 en verkocht in 1956 (naam schip 'Tine'; voer over de Amstel bij de Zuidergasfabriek).
Stoompont 11: bouwjaar 1910-'11 en verkocht in 1956 (naam schip 'Erna'; voer over de Amstel bij de Zuidergasfebriek).
Stoompont 12: 37 meter, bouwjaar 1927-'28 en verkocht 1969.
Stoompont 13: 37 meter, bouwjaar 1927-'28, in 1956 verbouwd tot dieselelektrische pont. Na buitendienststelling werd de pont in 1995 verbouwd tot restaurant met de naam 'Pont 13'. Sinds april 2009 heeft Pont 13 een definitieve ligplaats aan de Haparandadam in de Westelijke Houthaven.[15]
Stoompont 14: 37 meter, bouwjaar 1927-'28 en verkocht 1969.
Stoompont 15: 37 meter, bouwjaar 1927-'28, in 1957 verbouwd tot dieselelektrische pont en verkocht 1997 aan Pels.
Stoompont 16: 37 meter, bouwjaar 1927-'28, in 1958 verbouwd tot dieselelektrische pont en verkocht 1998.
Stoompont 17: 37 meter, bouwjaar 1928 en verkocht 1966.
Stoompont 18: 37 meter, bouwjaar 1930-'31, in 1958 verbouwd tot dieselelektrische pont en in 1990 verkocht naar Antwerpen (vaart daar over de Schelde).
Stoompont 19: 37 meter, bouwjaar 1948 en verkocht 1970.
De 19 valt af want die is van NA de foto.
De 1 lijkt af te vallen want dat was een kettingpont (maar kan verbouwd zijn).
Op
https://www.vaarmij.nl/over/historisch-fotomateriaal/ vindt men een aantal foto's. (Niet chronologisch)
De 5 lijkt af te vallen want die had poortjes in plaats van raampkes in de bak.
Ook de 2, 10 en de 11 hadden poortjes.
De 3 en de 4 hebben de schoorsteen bij de stuurhut.
Vanaf 1921 ? heeft men overdekte zijpaden voor de voetgangers. 8 en hoger lijkt dus af te vallen.
Blijft de ZEVEN over? Tenminste als de foto's juist benoemd zijn, de lijst van de Wikipedia klopt en er geen tussentijdse verbouwingen geweest zijn.
- ijveer forum.jpg (149.86 KiB) 4236 keer bekeken
Deze lijkt maar staat de schoorsteen wel goed en bovendien weet ik het nummer (nog) niet.
Grotere foto te downloaden op
https://beeldbank.amsterdam.nl/afbeelding/010163002681