Actueel nieuws 2019

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door maarpol »

Geert D schreef: 05 apr 2019 21:17 : reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.

Ik denk dat mastodont ook wel een wit hemd met streepjes in de kast heeft hangen :mrgreen: :lol:
Lang leve de Humor :lol: :lol: :lol: :D :D :D :mrgreen:
Groeten Martin

Roest rust nooit.
wilfried
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door wilfried »

degraaf schreef: 05 apr 2019 19:15
wilfried schreef: 05 apr 2019 13:43 reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.
maar als je weet wat hun salaris is. je huilend weg loopt. hoe was het ook alweer " betaal je nootjes krijg je aapjes.
het salaris zal wel voor hun acceptabel zijn anders zouden ze niet aan boord stappen denk ik zo maar
800euro is voor die mensen veel geld.. de werkgever loopt binnen..
degraaf
Berichten: 261
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door degraaf »

wilfried schreef: 06 apr 2019 11:06
degraaf schreef: 05 apr 2019 19:15
wilfried schreef: 05 apr 2019 13:43 reactie .op vikingvloot/. beste mastodont .ik weet 100% zeker dat je met die zeepkisten beter rond tuft als die jongens met streepjes op hun wit hemd.
maar als je weet wat hun salaris is. je huilend weg loopt. hoe was het ook alweer " betaal je nootjes krijg je aapjes.
het salaris zal wel voor hun acceptabel zijn anders zouden ze niet aan boord stappen denk ik zo maar
800euro is voor die mensen veel geld.. de werkgever loopt binnen..
die mensen leven toch niet onder een steen ze zullen toch wel weten wat hun westerse collagas verdienen en waar ze dan recht op hebben er zal toch wel zoiets als caoloon zijn passagiersvaart of maak ik nu een denkfout
degraaf
Berichten: 261
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door degraaf »

er schijnt binnen de oostsluis terneuzen een duwbak gezonken te zijn met als gevolg behoorlijk oponthoud met het schutten
wilfried
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door wilfried »

degraaf schreef: 06 apr 2019 11:21
wilfried schreef: 06 apr 2019 11:06
degraaf schreef: 05 apr 2019 19:15
het salaris zal wel voor hun acceptabel zijn anders zouden ze niet aan boord stappen denk ik zo maar
800euro is voor die mensen veel geld.. de werkgever loopt binnen..
die mensen leven toch niet onder een steen ze zullen toch wel weten wat hun westerse collagas verdienen en waar ze dan recht op hebben er zal toch wel zoiets als caoloon zijn passagiersvaart of maak ik nu een denkfout
geloof me maar .. cao loon is daar niet. en deze mensen gaan daar niet over praten, mochten ze dat doen vliegen ze eruit..
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door mastodont »

het is geen duwbak maar een ponton(dek schuit) van 30x6 geladen met oud damwand
het bakje is op de een of andere manier heden nacht los gebroken en in het vaarwater terecht gekomen voor de sluis
ca 20 a 30 meter uit de kant
het was toen al in zo een positie dat het niet zichtbaar was op radar en er was geen ankerlicht te zien
de Grevelingen is er tegen aan gevaren tijdens het invaren van de oostsluis
het is mij niet bekend of het bakje daar door gezonken is of dat het omgeslagen is door dat het damwand afgelopen nacht is gaan schuiven
er zou een bok opschutten rond 14:30 om het te lichten
wel word geprobeerd om het damwand met een gewone kraan en duikers uit het vaar water te halen voor die tijd
zo snel als het kan gaan ze weer schutten met de oostsluis
de midden ligt er nog uit , geen tij
dus het is erg druk voor de westsluis
ik ben aan boord en lig er bij met de boot
gr
leo
degraaf
Berichten: 261
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door degraaf »

degraaf schreef: 06 apr 2019 11:23 er schijnt binnen de oostsluis terneuzen een duwbak gezonken te zijn met als gevolg behoorlijk oponthoud met het schutten
rectificatie pontonnetje als dus leo
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Der Oder-Havel-Kanal in Oranienburg Richtung Nord (Müritz) ist nach dem Fund einer 500-Kilogramm-Bombe in einer Kleingartenanlage komplett gesperrt.

Nach Bombenfund in Oranienburg: Kanal wochenlang gesperrt

Für die Schifffahrt auf der Havel ist wegen der Sperrung einer Schleuse und einer Vollsperrung bei Oranienburg wegen Bombenverdachts kaum noch ein Durchkommen.

Sperrung von Wasserstraße: Millionenverluste befürchtet
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

AMSTERDAM - De medewerkers van sleepbedrijf Svitzer Euromed leggen zaterdagmiddag vanaf 14.00 hun werk neer op de locatie in Amsterdam.

Havenmedewerkers leggen zaterdag werk neer
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

mastodont schreef: 06 apr 2019 11:37 het is geen duwbak maar een ponton(dek schuit) van 30x6 geladen met oud damwand
het bakje is op de een of andere manier heden nacht los gebroken en in het vaarwater terecht gekomen voor de sluis
ca 20 a 30 meter uit de kant
het was toen al in zo een positie dat het niet zichtbaar was op radar en er was geen ankerlicht te zien
de Grevelingen is er tegen aan gevaren tijdens het invaren van de oostsluis
het is mij niet bekend of het bakje daar door gezonken is of dat het omgeslagen is door dat het damwand afgelopen nacht is gaan schuiven
er zou een bok opschutten rond 14:30 om het te lichten
wel word geprobeerd om het damwand met een gewone kraan en duikers uit het vaar water te halen voor die tijd
zo snel als het kan gaan ze weer schutten met de oostsluis
de midden ligt er nog uit , geen tij
dus het is erg druk voor de westsluis
ik ben aan boord en lig er bij met de boot
gr
leo
TERNEUZEN - Een duwbak die bij de Oostsluis in Terneuzen lag is afgelopen nacht gezonken.

Duwbak ( ponton ) gezonken bij Oostsluis in Terneuzen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie