Actueel nieuws 2019

Alles over binnenscheepvaart
Tim S.
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Tim S. »

Binnenvaart schreef: 05 mar 2019 14:42
Binnenvaart schreef: 04 mar 2019 13:10 Am Samstag, 02.03.2019, fuhr sich gegen 08:50 Uhr ein mit rund 2200 Tonnen Raps (Futtermittel) beladenes GMS im Bereich der Ausfahrt des linksrheinischen Geisenrückenfahrwassers in der Bergfahrt fest.

PP-ELT: GMS fährt sich im linksrheinischen Geisenrückenfahrwasser fest


Seit dem Wochenende steckt bei St. Goar ein mit Raps beladenes Güterschiff auf dem Rhein fest - an diesem Dienstag soll es aus seiner misslichen

Festgefahrenes Schiff soll am Dienstag weiterfahren können
Drei Tage nach der Havarie eines niederländischen Güterschiffes bei St. Goar haben am Dienstag die Bergungsarbeiten begonnen.

Festgefahrenes Schiff bei St. Goar entleert
Photos:
https://www.binnenschifferforum.de:7081 ... 1551820231
https://www.binnenschifferforum.de:7081 ... 1551820238
https://www.binnenschifferforum.de:7081 ... 1551820269
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

De fracties van de ChristenUnie en het CDA vragen uitleg over de stellige bewering van premier Mark Rutte, zondag in Leeuwarden, over de realisatie van de brede sluis bij Kornwerderzand.

Kamer wil uitleg Rutte over sluis Kornwerderzand
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Pirna. Dass die Elbe einst wichtiger Transportweg war, ist derzeit in einer Sonderausstellung im StadtMuseum Pirna zu erleben.

Elbeschifffahrt früher: Hochbetrieb auf dem Fluss
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door k-k »

Wim52 schreef: 05 mar 2019 22:58
wilfried schreef: 05 mar 2019 18:32
Binnenvaart schreef: 05 mar 2019 14:51 EEFDE - De tweede sluis in het Achterhoekse Eefde krijgt een voor Nederland unieke sluisdeur. Rijkswaterstaat liet de deur in aanbouw dinsdag zien bij de fabrikant in Krimpen a/d IJssel.

Niet heffen of draaien, maar zakken: Eefde krijgt unieke sluisdeur
volgens mij waren deze dingen al op de moesel uniek!!
Het is meer oude wijn in nieuwe zakken. De oude sluizen van Maasbracht en Roosteren hadden ook van die zakkende/ kantelende deuren in het bovenhoofd van de sluis

Gr. Wim
Wim, Als ik zo het model zie lijkt het me dat de deur in het horizontale vlak draait en dat het ronde deel in de drempel val. Een soortgelijk systeem heeft de Thameskering bij Londen. De deuren in Maasbracht waren recht, met het scharnierpunt op de bodem. Het systeem voor Eefde heeft het voordeel dat de deur de nis schoon houdt. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaarder »

Als ik mij goed herinner hadden alle kleine sluizen op het WDK ook kanteldeuren, zag ze tenminste altijd onder water verdwijnen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

ASCHACH/DONAU. Verbund, Österreichs größtes Stromunternehmen, saniert die Schiffsschleuse in seinem Wasserkraftwerk in Aschach an der Donau, mit über 23 Metern die tiefste Schleuse an der Donau in Österreich.

In Aschach wird Österreichs tiefste Schiffsschleuse saniert
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Dronten - De sluiskolk van de Kampersluis bij Ketelhaven wordt donderdag en vrijdag schoongemaakt. De werkzaamheden vinden dagelijks van 07.00 tot 16.00 uur plaats. De sluis is dan gestremd voor de scheepvaart.

Kampersluis tijdens schoonmaak gestremd voor scheepvaart
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

STADSKANAAL -Dit jaar is het 200 jaar geleden dat het 3e Verlaat of Buinersluis in het Stads-kanaal is gebouwd.

Vervlogen tijden ... over de Buinersluis in het Stads-kanaal
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wim52
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:34
Locatie: Lanaken-Belgie

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Wim52 »

k-k schreef: 06 mar 2019 12:57
Wim52 schreef: 05 mar 2019 22:58
wilfried schreef: 05 mar 2019 18:32

volgens mij waren deze dingen al op de moesel uniek!!
Het is meer oude wijn in nieuwe zakken. De oude sluizen van Maasbracht en Roosteren hadden ook van die zakkende/ kantelende deuren in het bovenhoofd van de sluis

Gr. Wim
Wim, Als ik zo het model zie lijkt het me dat de deur in het horizontale vlak draait en dat het ronde deel in de drempel val. Een soortgelijk systeem heeft de Thameskering bij Londen. De deuren in Maasbracht waren recht, met het scharnierpunt op de bodem. Het systeem voor Eefde heeft het voordeel dat de deur de nis schoon houdt. Gr. Klaas.
Klaas

Heb wellicht wat te snel gereageerd, zonder de feiten goed te controleren, wat overigens redelijk gemakkelijk is met internet. In het blad Cobouw wordt uitgelegd hoe het werkt en wijkt inderdaad behoorlijk af van de kanteldeuren in Maasbracht en Roosteren.

Gr. Wim
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

TERNEUZEN - Op het Kanaal van Gent naar Terneuzen heeft de politie verschillende overtredingen geconstateerd bij een scheepscontrole.

Schipper betrapt met slechte tachograaf
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie