Binnenvaart schreef: ↑04 mar 2019 13:10Am Samstag, 02.03.2019, fuhr sich gegen 08:50 Uhr ein mit rund 2200 Tonnen Raps (Futtermittel) beladenes GMS im Bereich der Ausfahrt des linksrheinischen Geisenrückenfahrwassers in der Bergfahrt fest.
De fracties van de ChristenUnie en het CDA vragen uitleg over de stellige bewering van premier Mark Rutte, zondag in Leeuwarden, over de realisatie van de brede sluis bij Kornwerderzand.
Binnenvaart schreef: ↑05 mar 2019 14:51EEFDE - De tweede sluis in het Achterhoekse Eefde krijgt een voor Nederland unieke sluisdeur. Rijkswaterstaat liet de deur in aanbouw dinsdag zien bij de fabrikant in Krimpen a/d IJssel.
volgens mij waren deze dingen al op de moesel uniek!!
Het is meer oude wijn in nieuwe zakken. De oude sluizen van Maasbracht en Roosteren hadden ook van die zakkende/ kantelende deuren in het bovenhoofd van de sluis
Gr. Wim
Wim, Als ik zo het model zie lijkt het me dat de deur in het horizontale vlak draait en dat het ronde deel in de drempel val. Een soortgelijk systeem heeft de Thameskering bij Londen. De deuren in Maasbracht waren recht, met het scharnierpunt op de bodem. Het systeem voor Eefde heeft het voordeel dat de deur de nis schoon houdt. Gr. Klaas.
Als ik mij goed herinner hadden alle kleine sluizen op het WDK ook kanteldeuren, zag ze tenminste altijd onder water verdwijnen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
ASCHACH/DONAU. Verbund, Österreichs größtes Stromunternehmen, saniert die Schiffsschleuse in seinem Wasserkraftwerk in Aschach an der Donau, mit über 23 Metern die tiefste Schleuse an der Donau in Österreich.
Dronten - De sluiskolk van de Kampersluis bij Ketelhaven wordt donderdag en vrijdag schoongemaakt. De werkzaamheden vinden dagelijks van 07.00 tot 16.00 uur plaats. De sluis is dan gestremd voor de scheepvaart.
volgens mij waren deze dingen al op de moesel uniek!!
Het is meer oude wijn in nieuwe zakken. De oude sluizen van Maasbracht en Roosteren hadden ook van die zakkende/ kantelende deuren in het bovenhoofd van de sluis
Gr. Wim
Wim, Als ik zo het model zie lijkt het me dat de deur in het horizontale vlak draait en dat het ronde deel in de drempel val. Een soortgelijk systeem heeft de Thameskering bij Londen. De deuren in Maasbracht waren recht, met het scharnierpunt op de bodem. Het systeem voor Eefde heeft het voordeel dat de deur de nis schoon houdt. Gr. Klaas.
Klaas
Heb wellicht wat te snel gereageerd, zonder de feiten goed te controleren, wat overigens redelijk gemakkelijk is met internet. In het blad Cobouw wordt uitgelegd hoe het werkt en wijkt inderdaad behoorlijk af van de kanteldeuren in Maasbracht en Roosteren.