Spitsenvaart.
Re: Spitsenvaart.
Als het wat groter moet kan je, in de meeste browsers, <ctrl>+<+>
(ook geschreven als control+) in toetsen, zo vaak je maar wilt.
Maar de kwaliteit gaat er niet op vooruit.
Terug naar normaal met <ctrl>+<0>.
Maar gewoon wat groter zou me ook liever zijn.
(ook geschreven als control+) in toetsen, zo vaak je maar wilt.
Maar de kwaliteit gaat er niet op vooruit.
Terug naar normaal met <ctrl>+<0>.
Maar gewoon wat groter zou me ook liever zijn.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Spitsenvaart.
Dat klopt helemaal ze zijn heel slecht en er is niet veel meer aan te sleutelen .
Ik vond het wel iets wat nu in de meeste gevallen is verdwenen daarom toch geplaatst maar ik begrijp de reactie best wel.
Ik heb best nog wel redelijk wat plaatjes en die worden wel beter en kunnen groter worden geplaatst. Op varend maas Mezieres Canal de Est Branche Sud de kanaal brug over de Mosel. Nancy Sluis Frouard naar de Mosel Afvarend Mosel met voor ons de Hirundo
gr, schier
Ik vond het wel iets wat nu in de meeste gevallen is verdwenen daarom toch geplaatst maar ik begrijp de reactie best wel.
Ik heb best nog wel redelijk wat plaatjes en die worden wel beter en kunnen groter worden geplaatst. Op varend maas Mezieres Canal de Est Branche Sud de kanaal brug over de Mosel. Nancy Sluis Frouard naar de Mosel Afvarend Mosel met voor ons de Hirundo
gr, schier
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Spitsenvaart.
Bedankt Schier, nu geniet ik dubbel.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Spitsenvaart.
gr, schier
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Spitsenvaart.
Hier liggen we beneden de sluis van Wambrechies daar stond opvarend aan stuurboord een jenever stokerij
en aan de kant van het water stonden een aantal grote houten kuipen op palen waar het rest product in opgeslagen werd
Daar kwamen boeren dit product ophalen voor veevoer ze moesten dan met een grote stok roeren in die kuip en dan konden ze
hun kar vol laten lopen met dit spul je kon als het ware een soort dranklucht ruiken als je daar voor lag.
schier dan zal het deze sluis geweest zijn
en aan de kant van het water stonden een aantal grote houten kuipen op palen waar het rest product in opgeslagen werd
Daar kwamen boeren dit product ophalen voor veevoer ze moesten dan met een grote stok roeren in die kuip en dan konden ze
hun kar vol laten lopen met dit spul je kon als het ware een soort dranklucht ruiken als je daar voor lag.
schier dan zal het deze sluis geweest zijn
- Bijlagen
-
- wambrechies genievre distillerie ecluse 1024.jpg (191.08 KiB) 1658 keer bekeken
-
- wambrechies genievre distillerie.jpg (109.45 KiB) 1658 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Spitsenvaart.
ik herkende hem gelijk ,nog voor dat ik gelezen had dat jij het er bij had gezetSchier Hameete schreef: En als ik het goed heb komen we hier de Erasmus tegen
gr, schier
heel herkenbaar aan zijn roeiboot van Markusse uit Utrecht ondersteboven voor de roef
en let op ,de mast overeind om vroegtijdig gezien te worden in de bochten
gr
leo
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Spitsenvaart.
Piet,
je schreef:schier dan zal het deze sluis geweest zijn
En dat klopt helemaal het is wel een heel mooi plaatje van Wambrechies
en jawel de kuipen precies zoals ik ze in gedachten voor me zag toen ik het schreef.
De sluis was iets anders geworden de grote wielen op de deuren
voor de verlaten waren er later niet meer dat zijn gewone slingers geworden.
Die sluis was niet breed weet ik nog wel als we scheef lagen wat met zand nog wel eens gebeurde moesten we hem
voor die sluis recht scheppen anders ging het allemaal wat zwaar.
En Leo zonder meer herken jij de Erasmus daar twijfelde ik niet aan en jij hebt een punt de mast omhoog met de vaarvlag
dat had ik ook geleerd tijdens mijn leer periode bij pa aan boord maar je ziet het er sluipt toch snel iets van gemak in en onze vlag
staat maar op een doorvaart hoogte van de laagste bruggen.
gr, schier
je schreef:schier dan zal het deze sluis geweest zijn
En dat klopt helemaal het is wel een heel mooi plaatje van Wambrechies
en jawel de kuipen precies zoals ik ze in gedachten voor me zag toen ik het schreef.
De sluis was iets anders geworden de grote wielen op de deuren
voor de verlaten waren er later niet meer dat zijn gewone slingers geworden.
Die sluis was niet breed weet ik nog wel als we scheef lagen wat met zand nog wel eens gebeurde moesten we hem
voor die sluis recht scheppen anders ging het allemaal wat zwaar.
En Leo zonder meer herken jij de Erasmus daar twijfelde ik niet aan en jij hebt een punt de mast omhoog met de vaarvlag
dat had ik ook geleerd tijdens mijn leer periode bij pa aan boord maar je ziet het er sluipt toch snel iets van gemak in en onze vlag
staat maar op een doorvaart hoogte van de laagste bruggen.
gr, schier
Re: Spitsenvaart.
wambrechie foto met klapbrug net boven de sluis tijdens vloed regime was het best een zware brug
het water liep al bijna over de sluis als je de sluis uitdraaide dan werd toch het vloerkleed in de keuken
opgerold door de sluismeester want dan draaide je met het schroefwater alles onderwater en moest de Volvo
penta z'n best doen om er boven te komen
of was dat nog een sluis/brug hoger volgens mij had je direkt boven de brug een bocht naar bb ??
hier gaat de rails ook al wel naar bb
Als je dan nu ziet hoe ruim het vaarwater is geworden
het water liep al bijna over de sluis als je de sluis uitdraaide dan werd toch het vloerkleed in de keuken
opgerold door de sluismeester want dan draaide je met het schroefwater alles onderwater en moest de Volvo
penta z'n best doen om er boven te komen
of was dat nog een sluis/brug hoger volgens mij had je direkt boven de brug een bocht naar bb ??
hier gaat de rails ook al wel naar bb
Als je dan nu ziet hoe ruim het vaarwater is geworden
- Bijlagen
-
- wambrechies ecluse pont 1024.jpg (249.75 KiB) 1621 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Spitsenvaart.
Piet,
Uitvaren aan de bovenkant van Wambrechie kon inderdaad zwaar zijn met veel water afvoer.
En wat Wambrechie ook had opvarend aan stuurboord bij de brug een hele goede bakker in de sluis er naar toe
en als het wat lang duurde bij de bakker in de brug weer aan boord met een lekker stokbroodje.
De volgende sluis opvarend st Helene had met veel water afvoer ook zijn bijzonderheden opvarend was het dan wel gemakkelijk
als de sluismeester een verlaat in de bovendeuren opzette dan kwam er ook wat stroom uit de sluis en voer dat gemakkelijker in.
Want doordat de beide stuw (riolen) direct naast de sluis zaten ging je dikwijls een of andere kant op.
En afvarend had je met veel waterafvoer ook gemak van een opgezet verlaat in de bovendeur want als je net de sluis uitwas stroomde (neerde) het water
heel erg terug in het midden voor de sluis en ging je snelheid er uit.
Er zijn eens zo achteruit terug gegaan en de hoeken van de sluis waren hard met dan meestal zichtbare gevolgen
als een deukje in het achterschip
gr, schier
Uitvaren aan de bovenkant van Wambrechie kon inderdaad zwaar zijn met veel water afvoer.
En wat Wambrechie ook had opvarend aan stuurboord bij de brug een hele goede bakker in de sluis er naar toe
en als het wat lang duurde bij de bakker in de brug weer aan boord met een lekker stokbroodje.
De volgende sluis opvarend st Helene had met veel water afvoer ook zijn bijzonderheden opvarend was het dan wel gemakkelijk
als de sluismeester een verlaat in de bovendeuren opzette dan kwam er ook wat stroom uit de sluis en voer dat gemakkelijker in.
Want doordat de beide stuw (riolen) direct naast de sluis zaten ging je dikwijls een of andere kant op.
En afvarend had je met veel waterafvoer ook gemak van een opgezet verlaat in de bovendeur want als je net de sluis uitwas stroomde (neerde) het water
heel erg terug in het midden voor de sluis en ging je snelheid er uit.
Er zijn eens zo achteruit terug gegaan en de hoeken van de sluis waren hard met dan meestal zichtbare gevolgen
als een deukje in het achterschip
gr, schier