Binnenvaart schreef: ↑08 dec 2018 19:23Na maanden extreme droogte staat het water in veel Europese rivieren zo laag dat schepen met minder lading moeten varen en industriële bedrijven in de problemen komen. Wij voeren mee met de Martinique op de IJssel. ‘Op dit moment stroomt er nog 40 centimeter water onder de boot.’
Soms is de berichtgeving van journalisten niet altijd correct.
Men schrijft dan de Martinique 85 meter lang is, dit klopt niet !
Ik ken namelijk dit schip, die is toch echt 110 meter x 11,45 meter.
De Martinique is 109.98 meter lang, (110 meter) scheelt maar 24.98 meter, (25 meter) of te wel 8 Teu (containers) per laag.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Binnenvaart schreef: ↑08 dec 2018 19:23Na maanden extreme droogte staat het water in veel Europese rivieren zo laag dat schepen met minder lading moeten varen en industriële bedrijven in de problemen komen. Wij voeren mee met de Martinique op de IJssel. ‘Op dit moment stroomt er nog 40 centimeter water onder de boot.’
Soms is de berichtgeving van journalisten niet altijd correct.
Men schrijft dan de Martinique 85 meter lang is, dit klopt niet !
Ik ken namelijk dit schip, die is toch echt 110 meter x 11,45 meter.
De Martinique is 109.98 meter lang, (110 meter) scheelt maar 24.98 meter, (25 meter) of te wel 8 Teu (containers) per laag.
Pieter,
Volgens mij zou hij op 25 mtr zelfs 4 Teu's neerzetten en 4 breed maakt dan 16 Teu per laag.
Binnenvaart schreef: ↑08 dec 2018 19:23Na maanden extreme droogte staat het water in veel Europese rivieren zo laag dat schepen met minder lading moeten varen en industriële bedrijven in de problemen komen. Wij voeren mee met de Martinique op de IJssel. ‘Op dit moment stroomt er nog 40 centimeter water onder de boot.’
Soms is de berichtgeving van journalisten niet altijd correct.
Men schrijft dan de Martinique 85 meter lang is, dit klopt niet !
Ik ken namelijk dit schip, die is toch echt 110 meter x 11,45 meter.
De Martinique is 109.98 meter lang, (110 meter) scheelt maar 24.98 meter, (25 meter) of te wel 8 Teu (containers) per laag.
Pieter,
Volgens mij zet hij op 25 mtr 3 Teu's neer en 4 breed maakt zelfs 12 Teu per laag.
grt Wim
Hallo Wim,
Foutje van mij.
Excuses hiervoor
Ik ben uitgegaan van 1 Teu : is 12 meter, dit zou betekenen op 25 meter 2 x12 meter = 24 meter x 4 breed is 8 Teu per laag, maar dit moet 16 Teu zijn.
(ik ben hier altijd mee in de war)
1 Teu is 6 meter lang, dus op 25 meter 4 Teu in de lengte (24 meter) en 4 Teu breed is dus : 4 x 4 = 16 Teu per laag.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Binnenvaart schreef: ↑09 dec 2018 08:57Duisburg - Aus Sicht der Binnenschiffer hat das Niedrigwasser in diesem Jahr den Sanierungsstau bei den Wasserstraßen deutlich gemacht.
Das extreme Niedrigwasser hat 2018 Engpässe im deutschen Wasserstraßen-Netz deutlich gemacht. Die Binnenschiffer wollen unabhängiger vom Wetter werden und fordern, dringend notwendige Projekte endlich anzupacken.
Das extreme Niedrigwasser hat 2018 Engpässe im deutschen Wasserstraßen-Netz deutlich gemacht. Die Binnenschiffer wollen unabhängiger vom Wetter werden und fordern, dringend notwendige Projekte endlich anzupacken.
Am Samstag, 8.12.2018, gegen 15.55 Uhr fuhr ein 80 Meter langes Gütermotorschiff auf dem Main-Donau-Kanal zu Tal aus der Schleuse Riedenburg aus und wollte auf der Steuerbordseite an einem Festmachedalben anlegen.
Goed nieuws voor scheepvaart, want het waterpeil is spectaculair gestegen. Van een historisch lage 6,5 meter in oktober, ging het waterpeil in december binnen enkele dagen omhoog naar 8,6 meter boven NAP.