Actueel nieuws 2018.

Alles over binnenscheepvaart
wilfried
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door wilfried »

Binnenvaart schreef: 11 sep 2018 19:57 Een Zwitsers rivercruiseschip heeft vanmiddag op het IJ bijna een aanvaring veroorzaakt met een binnenvaartsschip.

Riviercruiser veroorzaakt bijna aanvaring met vrachtschip op IJ: 'Du kannst nicht fahren, klootzak!'
film gezien. begrijp de ophef niet .de voorganger van die schipper voor gewoon voor bij passagier schip lag stil zag zelf dat er achteruit werd gemaakt.deze twee mensen hebben hulp nodig.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

„Het is lastig om jonge mensen te interesseren voor de binnenvaart.” Dat zegt schipper Marinus Hoogendoorn. Hij zoekt een matroos. „ Die heeft toekomst, veel afwisseling en een goede verdienste.”

„Veel kansen voor matroos binnenvaart”
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaarder »

Ik heb het filmpje een paar keer bekeken. Wat ik op het filmpje zie lijkt het erop dat het pass. schip stil ligt en hij er bijna bovenop vaart aan de achterkant. Ik zie in ieder geval niet dat het pass.schip al aan het draaien is.
Let wel: dit is de indruk die ik krijg als ik het stukje film zie die door een ander is gefilmd.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Een schipper, die in 2015 was gekapseisd met zijn motorboot op de Nieuwe Maas in Rotterdam, is door de rechter vrijgesproken.

Schipper omgeslagen motorboot gaat vrijuit

De rechtbank in Rotterdam heeft vandaag een 51- jarige schipper vrijgesproken na een ongeval met de boot die hij bestuurde.

Vrijspraak voor schipper omgeslagen boot bedrijfsuitje
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Ein Frachtschiff, das vergangene Woche bei Regensburg festgesetzt wurde, darf jetzt seine Fahrt fortsetzen.

Regensburg: Frachtschiff darf weiterfahren
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

KÖLN Ein Tankschiff hat sich in der Nacht zu Donnerstag auf dem Rhein in Köln festgefahren.

Schifffahrt auf dem Rhein zeitweise gesperrt

Die Havarie hatte sich am frühen Donnerstagmorgen (13.09.2018) zwischen vier und fünf Uhr ereignet.

Tankschiff bei Köln wieder frei

Köln - Ein Tankschiff hatte sich in der Nacht zu Donnerstag gegen 4.20 Uhr auf dem Rhein in Köln festgefahren.

Rheingrund wird untersucht Liegengebliebenes Tankschiff wurde freigeschleppt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
wilfried
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door wilfried »

Binnenvaarder schreef: 12 sep 2018 16:52 Ik heb het filmpje een paar keer bekeken. Wat ik op het filmpje zie lijkt het erop dat het pass. schip stil ligt en hij er bijna bovenop vaart aan de achterkant. Ik zie in ieder geval niet dat het pass.schip al aan het draaien is.
Let wel: dit is de indruk die ik krijg als ik het stukje film zie die door een ander is gefilmd.
mvg
Geert
dat heb ik ook zo gezien. en een ander heeft dit niet gefilmd..
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door pieter53 »

zwitsers-rivercruiseschip-veroorzaakt-bijna-aanvaring-met-vrachtschip

Ik heb het filmpje gedownload en vertraagd afgedraaid.
Volgens mij heeft het passagiersschip een draai over BB ingezet.
Een eind naar BB komt echter een tankschip aan stormen (Misschien een oploper van de Procontra of misschien dacht hij nog ruim voor langs te kunnen)
De schipper van het passagiersschip ziet zich daardoor genoodzaakt hard achteruit te slaan.
De schipper van de Procontra heeft daar waarschijnlijk niet op gerekend (dacht er achterlangs te kunnen) en stormt dus ook door.
In ieder geval ligt dat passagiersschip niet zo maar in een paar tellen helemaal dwars in het vaarwater en zit er een ander schip boven op.

Het is bij iedereen bekend dat het op dat gedeelte van het IJ een heksenketel kan zijn.
Men zoudt daar rekening mee moeten houden.
En volgens mij, maar ik ben maar een zondagsschipper, kan er als men blijft opletten en tijdig zijn snelheid en koers aanpast weinig fout gaan.
Dus ik denk dat we hier niet alle schuld maar op één persoon af kunnen schuiven.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door DPLA »

Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Emsbüren (ots) - Am Donnerstagvormittag ist es an der Schleuse Hesselte am Dortmund-Ems-Kanal zu einem Schiffsunfall gekommen.

Emsbüren - Schiffsunfall in Schleuse

Emsbüren. An der Schleuse Hesselte am Dortmund-Ems-Kanal in Emsbüren ist es am Donnerstagvormittag zu einem Schiffsunfall gekommen.

25.000 Euro Schaden bei Unfall in Schleuse in Emsbüren
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie