Actueel nieuws 2018.

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door pieter53 »

Janna schreef: 23 jul 2018 13:24 Volgens mij was er net een container neergezet door de kraan. Die er daarna als een haas vandoor ging :lol:
Je zou best eens gelijk kunnen hebben....
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door nestor »

Ach vroeger ging er ook nog weleens een deklastje over boord, dus er is nog niet veel veranderd :roll:
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Als de lage waterstanden aanhouden, dreigt een groot probleem voor de toelevering van bouwmateriaal.

Droogte gevaar voor levering én kosten bouwmateriaal: schepen vervoeren minder zand en grind
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 23 jul 2018 13:24 Volgens mij was er net een container neergezet door de kraan. Die er daarna als een haas vandoor ging :lol:

IK heb nooit meer dan 5 lagen meegemaakt, maar ik heb dan ook maar heel even rondgekeken in de containervaart.
De bovenste lagen zaten ook zonder stackers denk ik, want ze schoven maar zo weg. Wat ik gezien heb werd vanaf de 3e laag gestackerd.

Marco kan er wel meer over vertellen denk ik.
Even het filmpje nog even goed bekeken en inderdaad wordt er een container aan bakboord neergezet.

Onbegrijpelijk dat men 5 of 6 lagen op elkaar zet zonder te stackeren, dit is vragen om moeilijkheden.
Dit kan en mag een schipper toch niet goedvinden dat er niet gestackerd word, uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor de lading.
Tja, we zullen maar zeggen : Het gaat meestal goed !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Twaalf bruggen in Amsterdam blijven vanaf vandaag dicht. Door de warmte is het metaal uitgezet, waardoor de bruggen "op slot zitten", zegt een woordvoerder van de gemeente.

Bruggen Amsterdam dicht vanwege hitte, deel scheepvaart gestremd
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door de graaf »

zover mij bekend is moet de schipper stackeren
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

De bergers die zaterdagmiddag zijn begonnen de twee gezonken boten bij de Botlekbrug te bergen, hebben zondag ook de tweede boot boven water gekregen.

Ook bij Botlekbrug gezonken zeilboot geborgen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
addio
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:44

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door addio »

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut geen ervaring heb met containers en containerschepen.
Maar als ik de hoogte van de stuurhut bezie lijkt mij dat de laatste container welke geplaatst is op de 4e laag is neergezet.
En dan over wel of niet gestackerd. Nogmaals, geen enkele ervaring, maar volgens mij zie ik toch dat de buitenste containers als geheel omvallen, en niet schuiven. In mijn beleving zou dat betekenen dat de buitenste containers gestackerd zijn.
Er is ook ergens geschreven dat ze normaal 6 hoog laden, maar er staat toch niet dat ze NU 6 hoog laden? Ik ben ik abuis?

In dezen ben ik de spreekwoordelijke stuurlui, dus geen enkele op- of aanmerking of wat voor commentaar wat het gebeurde betreft.

ADDIO
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door pieter53 »

Als ik de foto bekijk, zie ik drie lagen boven de den.
De schipper heeft het in het Schuttevaer artikel over zes lagen. Dus drie lagen in het ruim....
Schuttevaer 23-7-18 Patric Naaraat schreef:Een softwarefout in het containerstuwprogramma is er de oorzaak van dat het containerbinnenvaartschip Comienzo in de nacht van vrijdag op zaterdag 21 juli 40 containers verloor in de Rotterdamse Amazonehaven. Tijdens de belading met zes lagen containers maakte het schip plotseling slagzij en kieperde een deel van de lading overboord. Mogelijk varen meer schepen rond met deze softwarefout.
ps. Is deze Jan Oorburg, een zoon van Jan Oorburg van de Jadi?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Actueel nieuws 2018.

Bericht door Binnenvaart »

GUSTAVSBURG - Zwei niederländische Kapitäne waren in eine Schlägerei an der Kostheimer Main-Schleuse bei Gustavsburg verwickelt.

Zwei niederländische Schiffskapitäne prügeln sich an Kostheimer Main-Schleuse
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie