Wie herkent dit schip ?

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

Misschien even opnieuw inloggen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door ichthus »

ik was ingelogd Kees ,anders kan ik toch niet schrijven , nadat ik op verstuur gedrukt had ,kreeg ik de melding om in te loggen ,dus in dat andere blokje gekeken,niks en weer niks, daar om heb ik ook geen zin meer om foto,s te plaatsen groet Wim
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

niet te gauw opgeven wim niet alles gaat altijd goed kijk maar naar kees z,n spreuk ;)
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door ichthus »

Hallo allen,na dat gezegd hebbende verschijnt op het bietentopic een foto van..... Allen , toeval of niet ,dit heb ik niet bedacht ! Terug naar dit onderwerp ,ik heb nog een mooie spreuk Piet ; gaat het mis ? ja het gaat mis !; deze is niet van mij.
Dus hier maar door met herkennen, de Entreprise waar op ik geboren ben in 1941 en vanaf 1952 Luctor ,heb ik de koop- en verkoopactes in mijn bezit . sterker nog ik heb de scheepsbel met inscriptie ENTREPRISE 1928 hier in de gang hangen ik ken de hele geschiedenis ,drie keer terug ontdekt in zuid Frankrijk steeds als SHANTI de laatste keer in Shagni ,het aantal eigenaren zal ik jullie besparen de gr Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

Jou ENTERPRISE is op het forum al meer gepasseerd Wim, o.a bij luxe motoren maar de meeste foto's zijn weg, jammer. Zoek maar eens met de zoekfuctie.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

piet42 schreef: 28 apr 2018 15:40 wie herken deze klipper dacht eerst aan de zeemeeuw van vd vliet maar er zijn teveel verschillen

foto ghna
Na enig denkwerk en gepluis gevonden denk ik, in het boek over de cementschippers; De Grijze Vloot; De FOURAGE III van Koppelaar uit Hardinxveld, er stond volgens mij een zware Industrie in;
Afbeelding
Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen dacht ik.
Met dank overgenomen uit voormeld boek.
Groet; Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Wrijfhout »

piet42 schreef: 29 apr 2018 13:08 bedoelen jullie deze ambulant soms achterboeing oke maar golfbrekertje voorop nee

https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/7875/
Deze Ambulant is als klipper gebouwd, na aanvaring heeft het schip een motorkop gekregen. Heb de hele levensloop naar VB gestuurd maar men heeft twijfels en daardoor niks ingevuld.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Wrijfhout »

Fourage III 01.jpg
Fourage III 01.jpg (209.89 KiB) 1711 keer bekeken
Ik ga met je mee Kees: Fourage III

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

kees ik denk dat we daar van uit kunnen gaan heel veel over een komsten zelfs het draaidje /ketting als reling is nog net te zien op de foto van ghna bedankt voor het volhouden kees foto van harry is ook duidelijk komt achterschip ook in zicht het reling werk naast de stuurhut enz
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door piet42 »

hier de complete foto met ook de leendert er op voor de stad r.dam en express 57 gelijk weer de volgende voor wie herken


Afbeelding

ghna
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie