Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ik dacht eraan om ze vol te purren/kitten.
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Wim Geerling »

Is een optie voor nu, ik laat meestal een rvs bodem in het pijpje zetten voor dat het geplaatst word in soort gelijke gevallen.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Oké Erik, was al benieuwd naar ‘Rotterdam’.
Dochter en schoonzoon rond de 4uur , voor dochter de 10 e, dus ‘n speldje plus handje van de burgemeester.
Die koelwater-uitlaat in de Moervaart ook meegemaakt ( met 86 meter). ‘Je moet eigenlijk andersom gaan liggen’ sprak ‘n slimme man..
Die Beneden-zeeschelde was eitje, zeker?
Je ruim ziet er altijd nog heel goed uit; zonder nadenken kan alles erin!
Delden,leuke bestemming;vroeger ging er wel eens zout van Hengelo naar Wetteren; die losplek heb je nu gezien..😀

Groet,Jan.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Voor mij was het de negende keer Rotterdam, naast nog wat andere locaties. Dus wie weet vgd jaar ook een handje vd burgemeester. Ik weet alleen niet of ik daar op wacht, maar dat zien we vgd jaar dan wel.

De tijd was 3:32 deze keer, niet bepaald om over naar huis te schrijven. Maar ik had er, afgezien van een paar lange duurlopen, dan ook niet voor getraind. Dat beviel prima, eens een keer geen enkele blessure tijdens de voorbereiding 8)
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Meer dan prima, tussen alle varen en vliegen door!
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

veen1195 schreef: 14 apr 2019 16:43
Die koelwater-uitlaat in de Moervaart ook meegemaakt ( met 86 meter). ‘Je moet eigenlijk andersom gaan liggen’ sprak ‘n slimme man..


Die Beneden-zeeschelde was eitje, zeker?

Groet,Jan.
Ik kijk altijd naar de voorspelling van de windrichting ten tijde van laden- of lossen, voor de planning hoe ik ga liggen. Liever de kop vol meuk dan de woning.

De beneden zeeschelde vind ik inderdaad appeltje-eitje, afgezien van de golven van de snelle containerjongens. En met niet meer dan 6-7 Bft.

Of bedoel je de Bovenschelde (Gent-Antwerpen)? Die zou ik niet als appeltje-eitje willen beschouwen. Ik zat in die bochten op het puntje van m'n stoel hoor. Volgende keer weet ik wat er komt en zal het ongetwijfeld relaxter worden.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Ik hoor een vraag opkomen over die putsen..

Niemand? :(
Wat hangen die putsen op een bijzondere plek? :mrgreen:
Verder weer een prachtige reportage Erik.

grt Wim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Kijk Wim, aan jou heb ik wat :)

Bij Cargill in de Moervaart was ik net begonnen met laden, met een keurig schoon en droog ruim. Door het laden viel-ie een tikje scheef, en toen liep er ineens water het ruim in, natuurlijk nét toen de controleur langskwam om monsters te nemen. :shock:
We hebben beiden staan kijken waar het vandaan kwam en dat was het voorste gebint. Hoe komt daar nu water in terecht zou je zeggen.
Mijn theorie is dat als ik het ruim uitspuit er blijkbaar water in die gebinten komt. Via de grendels die er trouwens voor Jan Joker in zitten want de gebinten zijn vastgelast.

Dus ik heb daar nog even snel lopen dweilen totdat het stopte. In Izegem heb ik er gaten ingeboord, en er kwam een goede 100ltr water uit. Weer een beetje minder verlies :wink:

Dat druppelde een hele tijd na en ik wilde verder strippen. Vandaar die putsen.

Nog een afkit-projectje :lol:
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Ja, bedoelde beneden Merelbeke. Ik dacht tegen stroom beginnen dus water genoeg maar rond Dendermonde krijg je stroom mee en daar zitten i.d.d.wat vervelende bochten.
(Zelf 3 keer daar gevaren met 62 m en nee, sprak niet helemaal vanzelf).
Ik meende dat de gestuwde Schelde ‘bovenschelde’ heette en de eb en vloed-Schelde in België ‘beneden-zeeschelde’maar weet het niet voor 100 procent zeker.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Schier Hameete »

Volgens het (oude ) Algemeen reglement der Scheepvaartwegen van het koninkrijk ,wordt het stuk Schelde tussen vanaf het benedenhoofd
van de Sluis Gentbrugge de Boven Zeeschelde of ook wel gewoon Zeeschelde genoemd.
Dit stuk loopt dan tot aan de Nederlandse Belgische grens bij Zandvliet het stuk is 108 kilometer lang.
En zover ik het nog weet wordt het ook wel de Neerschelde genoemd.
Zoals je al schrijft Erik grote bochten maar wel een mooi natuurgebied . Mooi om stukken langs te fietsen Aan beide zijden is de dijk bijna geheel voorzien van een fietspad.
Een mooi scheepvaart en visserij museum in st Amands en in Baasrode bij de oude werf ook een mooi scheepvaart museum. Beide de moeite waard om eens te bezoeken.
En Rupelmonde met in de Graventoren een stukje geschiedenis van Mercator. en ook heeft Rupelmonde een oude getijde molen.
Wetteren -Neerschelde.jpg
Wetteren -Neerschelde.jpg (192.71 KiB) 2023 keer bekeken
Nog een oud plaatje van Wetteren uit een lang verleden.
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie