Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

scannen0087.jpg
scannen0087.jpg (205.62 KiB) 948 keer bekeken
Het Haringvliet ooit.
gr.Bas
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

scannen0088.jpg
scannen0088.jpg (230.37 KiB) 946 keer bekeken
Wat denk je van de Leuvehaven.
gr.Bas
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Binnenvaarder »

Ik denk dat de sleepboot "Schoonhoven" met sleep door de Binnenhavenbrug gaat, foto is zeer waarschijnlijk uit het Poortgebouw genomen. Je kunt vanaf de Spoorweghavenbrug (koffiemolenbrug) nooit een foto maken vanuit deze hoogte. De dukdalven komen ook niet overeen met de invaart van de Spoorweghaven.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Ongveer 1964 65 Metrobouw ,was toen niet best met het werk op de beurs.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

Binnenvaarder ik denk dat je gelijk hebt. Zeker i.v.m. de hoogte waarop de foto is genomen van uit het oude Poortgebouw. Ik had het moeten weten, ben er vaak zat doorgevaren. Zal de ouderdom wel zijn. Die dikke dukdalf lieten ze je na het opdraaien tegen aan zakken en zo kon de boot je zo naar binnen trekken.
gr.Bas
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Uit de oude doos.

Bericht door karelzijpe »

Het was toen niet best, Kees ! Ronduit gewoon armoe troef. Ik ging zelf persoonlijk de militaire dienst( '64-3) in voor een wedde van fl. 1,50 per dag. Ook geen vetpot :D
Financiële ondersteuning vanuit het "thuisfront"was ook moeilijk gezien de slapte op de beurs, Gelukkig nog een potje over van "Damco", waar ik echt goed verdiend heb in een jaar tijd.

Maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met "Hagenaar"daar voor de Binnenhaven ?

Karel
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kapitein Spok »

Karel met een Hagenaar wordt hier ook een schip aangeduid met de afmetingen 54 bij 7.15

De benaming Hagenaar is best wel verwarrend omdat die naam eerder is gegeven aan aak-schepen van 100 tot max 150 ton die rond 1900 gebouwd zijn op de maximale afmetingen om op diverse plaatsen in en door Den Haag te kunnen varen.
De kleinste in deze soort was de zgn. Wagenbrugger die zo laag was dat hij onder de genoemde brug door kon.

Wat de datering van de foto van de Leuvehaven betreft:
Dit is later dan 1964.
Aan de Maaskade ligt namelijk al de Jos Vranken en volgens mij is deze Hugo Basedow pas in 1966 door IMT omgebouwd en aan de Maaskade afgemeerd.

In 1985 is dat schip naar Nijmegen verhuisd en door vrijwilligers omgebouwd tot Kerkschip, wat het nu nog altijd is.
Morgenvroeg om 11 uur is er zoals iedere zondag een Eucharistieviering, waarbij ik de eer heb daarbij de koster te mogen zijn.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Theo, bedankt voor het jaartal, ik keek naar de metro bouw en de duurde ook enige jaren. de Binnenhaven ben ik ook wel mee eens door de aangehaalde argumenten. Goede dienst morgen
Groet Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kapitein Spok »

Kees, voor morgen...Bedankt!
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

scannen0093.jpg
scannen0093.jpg (148.16 KiB) 1253 keer bekeken
Hierbij een beeld van de Rijnhaven eind zestiger jaren en de Maaskade met het kerkschip van Kapitein Spok.
gr.Bas
Bijlagen
scannen0091.jpg
scannen0091.jpg (179.5 KiB) 1253 keer bekeken
Plaats reactie