Ik denk dat Bart eigenlijk de duwboot in Paraquay bedoelde, de ex Zeeleeuw, want die lijkt natuurlijk meer op de Wiking.
Jongeman vind ik wel wat
grt Wim
Nog eentje van de ExPiz Varuna die in dezelfde ploeg als de Auguste en de Nelson en de Palamas vaart . Deze scheepen worden ongeveer 1 x per jaar gedokt en op gekalefatert . Wat ander tankers daar betreft niets of weinig aangedaan , gisteren avond zitten chatten met een Nigeriaan die op diverze tankers daar heeft gevaaren . De laatste was de Pauline die een paar maanden geleeden ook voor sloop werd aangeboden . Maar die zag er nog goed uit , maar deze Pauline kwam weer in de vaart . De man heeft er 6 weeken mee gevaren en vorige week was het over. Geen werk meer voor het schip en heel de bemanning er af , ze mogen aanboord blijven maar zonder loon. E n gebeurd veel dat die jongens een week geen loon krijgen en dan hoopen ze maar dat er weer werk opduikt . De eigenaaren van die tankers koopen totaal niets. Geen verf zeep etc etc . Resultaat is heel de tijd nieuwe bemanningen er op die niets hebben om het schip bij te houden en zonder of weinig loon er bij motiveert niet om iets te doen aanboord . En wat de Pauline betreft hebben ze groote problemen met de stuurboord motor die uit mekaar moet. En deze man vraagde me of ik iemand in Nigeria weet die een kaptein nodig heeft want daar geen werk geen loon . Van de staat krijg je niets daar
Hier een fraaie foto van af de sleepboot MTS Vegeance met de tankers Anthony en de Camille op sleep naar Nigeria . Hier is het goed te zien dat de sleepboot het zachtjes aan doet in deze golven . Want als je goed kijkt zijn ze vrij hoog , de kaptein schreef me dat ze daar 10 daagen met 3 knoop hebben gevaaren met deze vrij grove zee voor een binnenvaart tanker.
Foto : Met dank aan de bemanning van de Mts Vegeance.
Bijlagen
Sleep Anthony Camille.jpg (107.7 KiB) 1617 keer bekeken