Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

I rustig in Nigeria en niet veel te vinden nu maar komt nog wel denk ik , wat betreft de Nigeria handel ziet het er wel zwart uit voor eigenaars en makelaars van enkelwandige tankers in Europa . Dat heeft verband met de verkiezingen daar de laatste dagen waar de president die ze de laatste 4 jaar gehad hebben de verkiezingen won. In Buharu en voor zijn tijd 5 jaar geleeden met de President Goodluck Jonathan was alles mogelijk en de illigale olie handel vierde hoogtijd . Maar toen Buhari winde 4 jaar geleeden werd het feest al gouw minder en zeeker de afgeloopen 2 jaar met veel meer controles zijn er zeer veelen tegen de lamp geloopen . En voor de deze verkiezingen beloofde Buharu nog harder te werks te gaan tegen deze illigale handel diefstal en korruptie. De scheepen die in arrest liggen zijn waar van ik weet

De Camille de Rana De Somtrans III De Marina De Laurana De Anna II De Samos De Regina De Ellen De Chopin De Pallas De Anton

. Maar waarschijnlijk een deel waarvan ik niet weet maar komen vroeger of laater wel te voorschijn . En hier onder 2 links naar 2 bekende tankers die geadverteerd worden daar international maar ook div andere tankers direkt lokaal in Nigeria geadverteerd. Maar ik zie ook in Europa dat er een hoop oude rommel te koop word aangebooden.

Maar als Buhari niet gewonnen had maar de tweede wat een Miljardair is had het zeeker weer klondyke geworden voor de oile dieven en handel in enkelwandige tankers

https://www.maritimesales.com/JOE20.htm

https://www.maritimesales.com/KEP10.htm
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

Poeh, ze vragen nog 1,7 miljoen voor die Kepler, da's nog geen kattepis...
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door mbs gerrit jan »

Eemspoort schreef: 28 feb 2019 14:06 Poeh, ze vragen nog 1,7 miljoen voor die Kepler, da's nog geen kattepis...
Inderdaad... bij de meeste vergelijkbare tankers houd het wel op met 4 ton.
Johan van der Voet
Ms Solutio
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

mbs gerrit jan schreef: 28 feb 2019 20:20
Eemspoort schreef: 28 feb 2019 14:06 Poeh, ze vragen nog 1,7 miljoen voor die Kepler, da's nog geen kattepis...
Inderdaad... bij de meeste vergelijkbare tankers houd het wel op met 4 ton.
4 Ton is dat de sloopprijs ?? Of wel wat geeft een slooper voor zi iets ???
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door k-k »

Misschien dat Joop1 dat weet te vertellen. Gr. Klaas.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Westeind »

Een kempenaar doet nu ca 17000€ in de sloop dus dan is 4 ton nog veel
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Westeind schreef: 01 mar 2019 08:08 Een kempenaar doet nu ca 17000€ in de sloop dus dan is 4 ton nog veel
Word wel een oude tanker rond 1600 Ton Ca 50.000
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Bij Port Harcourt sloop scheepen maar zit een staartje aan ze liggen allemaal gezonken en zijn meerdere plaatsen in Nigeria waar het er zo uitziet
Bijlagen
Nigeria sloop.jpg
Nigeria sloop.jpg (82.89 KiB) 1471 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door falcon »

maarpol schreef: 28 feb 2019 14:00 I rustig in Nigeria en niet veel te vinden nu maar komt nog wel denk ik , wat betreft de Nigeria handel ziet het er wel zwart uit voor eigenaars en makelaars van enkelwandige tankers in Europa . Dat heeft verband met de verkiezingen daar de laatste dagen waar de president die ze de laatste 4 jaar gehad hebben de verkiezingen won. In Buharu en voor zijn tijd 5 jaar geleeden met de President Goodluck Jonathan was alles mogelijk en de illigale olie handel vierde hoogtijd . Maar toen Buhari winde 4 jaar geleeden werd het feest al gouw minder en zeeker de afgeloopen 2 jaar met veel meer controles zijn er zeer veelen tegen de lamp geloopen . En voor de deze verkiezingen beloofde Buharu nog harder te werks te gaan tegen deze illigale handel diefstal en korruptie. De scheepen die in arrest liggen zijn waar van ik weet

De Camille de Rana De Somtrans III De Marina De Laurana De Anna II De Samos De Regina De Ellen De Chopin De Pallas De Anton

. Maar waarschijnlijk een deel waarvan ik niet weet maar komen vroeger of laater wel te voorschijn . En hier onder 2 links naar 2 bekende tankers die geadverteerd worden daar international maar ook div andere tankers direkt lokaal in Nigeria geadverteerd. Maar ik zie ook in Europa dat er een hoop oude rommel te koop word aangebooden.

Maar als Buhari niet gewonnen had maar de tweede wat een Miljardair is had het zeeker weer klondyke geworden voor de oile dieven en handel in enkelwandige tankers

https://www.maritimesales.com/JOE20.htm

https://www.maritimesales.com/KEP10.htm
Hallo Martin,

We weten nu dat de Zaanstroom nog ergens in het Donaugebied drijft en niet in Nigeria (of Malta) vertoeft!

Groeten,

Kees
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik wist dat deze Zaanstroom daar al lang ligt en is het laatste jaar meerdere malen in Nigeria te koop gezet
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie