Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
Rijntijger
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2018 08:23

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Rijntijger »

Soprano heeft wel degelijk een stork werkspoor.
Niet geschoven is niet genoeg geladen.
Rijntijger
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2018 08:23

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Rijntijger »

Is de tejaro nog eens gespot na vertrek in Brest?
Niet geschoven is niet genoeg geladen.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Rijntijger schreef: 03 apr 2018 10:17 Is de tejaro nog eens gespot na vertrek in Brest?
Nadien niets meer van vernomen
viewtopic.php?t=6756&start=456#p360120
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De oude Piz Varuna nu Vajara begint er vies vuilen slecht uit te zien . Foto genomen 15 Maart 2018
Bijlagen
Vajara 15 maart 2018.jpg
Vajara 15 maart 2018.jpg (76.33 KiB) 1486 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Kees Keijzer »

maarpol schreef: 03 apr 2018 20:55 De oude Piz Varuna nu Vajara begint er vies vuilen slecht uit te zien . Foto genomen 15 Maart 2018
De ex GRAAFSTROOM van van der Sluijs.
Groet.Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Vraagje : Hoeveel man waaren er in Holland aanboord bij gewoone vaart op zo n schip ??, geen vol cintinu
Groeten Martin

Roest rust nooit.
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door mbs gerrit jan »

Ik denk 3 man, dat is de minimum bemanning voor de rijnvaart op een 110 meter.
Johan van der Voet
Ms Solutio
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

mbs gerrit jan schreef: 03 apr 2018 22:31 Ik denk 3 man, dat is de minimum bemanning voor de rijnvaart op een 110 meter.
Bedankt en dat dacht ik al en in Nigeria zitten ze er met 10 man op . De pest voor deze Varaja is dat er een Indische kaptein en stuurman en navigator op ziet en de rest Nigerianen . Ik heb nooit een nette Indische zeeboot binnen zien komen . Altijd roest vies en vuil , maar 90 % van de resterende tankers daar zien er zo uit . En veelen zijn verdwenen , gezonken op de kust aan de grond en ongeveer een 25 stuks die gearresteerd liggen daar en eendeel gesloopt. Ik schreef een Nigeriaan dat toen ik in de binnenvaart begon de eigenaar van die sleepboot weinig geld had maar de man verlangde wel dat de boel schoon gehouden werd . Hij zij of het niet netjes in de verf zit moet het schoon zijn want water is gratis , en ik schreef een andere Nigeraan dat aan het schip kan je zien of het een goeie of slechte kaptein is . De man zette geen prijs op deze uitdrukking van me , en nog een foto van deze Vajara met een andere tanker in de achter grond . Ik ben niet zeeker welke het is , daar in die ploeg vaaren de Auguste en de oude Nelson en de Auguste en de Palamas
Bijlagen
Vajara 15 maart 2018-2.jpg
Vajara 15 maart 2018-2.jpg (67.09 KiB) 1345 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door mbs gerrit jan »

Ben een paar keer in India geweest, daar word op een enkele uitzondering na ook geen druppel verf gesmeerd, maar begreep dat de bemanning zelf niet mocht verven, volgens de wet daar mag er bedrijfsmatig alleen maar door erkende schilders geverfd worden. Misschien in Nigeria ook vergelijkbare regelgeving?
Johan van der Voet
Ms Solutio
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door falcon »

maarpol schreef: 04 apr 2018 12:07
mbs gerrit jan schreef: 03 apr 2018 22:31 Ik denk 3 man, dat is de minimum bemanning voor de rijnvaart op een 110 meter.
Bedankt en dat dacht ik al en in Nigeria zitten ze er met 10 man op . De pest voor deze Varaja is dat er een Indische kaptein en stuurman en navigator op ziet en de rest Nigerianen . Ik heb nooit een nette Indische zeeboot binnen zien komen . Altijd roest vies en vuil , maar 90 % van de resterende tankers daar zien er zo uit . En veelen zijn verdwenen , gezonken op de kust aan de grond en ongeveer een 25 stuks die gearresteerd liggen daar en eendeel gesloopt. Ik schreef een Nigeriaan dat toen ik in de binnenvaart begon de eigenaar van die sleepboot weinig geld had maar de man verlangde wel dat de boel schoon gehouden werd . Hij zij of het niet netjes in de verf zit moet het schoon zijn want water is gratis , en ik schreef een andere Nigeraan dat aan het schip kan je zien of het een goeie of slechte kaptein is . De man zette geen prijs op deze uitdrukking van me , en nog een foto van deze Vajara met een andere tanker in de achter grond . Ik ben niet zeeker welke het is , daar in die ploeg vaaren de Auguste en de oude Nelson en de Auguste en de Palamas
Hallo Martin,

De tanker op de achtergrond is de Alexandris, ex Gulf Oil 99. Hij drijft dus nog!

Groet,

Kees
Plaats reactie