Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Avensis »

maarpol schreef: 17 dec 2018 15:26 Julie 2012 Foah in Ghana welk beunschip/zuiger ligt hier voor anker ??? Ik denkde Ex Paulus de Korte
Klopt.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik weet niet of die Almerode al weg is naar Nigeria maar werd daar 24 Desember 2018 te koop aan geboden. Ziet er dan naar uit dat die nog niet verkocht is daar .

https://jiji.ng/ikeja/watercrafts-vehic ... 14376.html

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
sennah
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 okt 2008 09:18

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door sennah »

beste martin verdraai mijn woorden niet dat je verkeerd zie, het kapitaal daar ga het om kijk amerika kijk nederland we verkopen die schepen zelf en die gasten lullen mee de staat slik wel belasting van dat verkochte schip en zeg dan dit kost meer voor het milieu en zo lang ze maar zelf in die dure auto auto s blijven rijden en met die gekte is het milieu niet geholpen en dat bedoel ik er mee we gaan met het milieu mee zolang het ons zelf uit kom als de grote man er maar rijk van word
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

2 Rups maschienes er voo en ze scheuren de handel zo op het land.
Bijlagen
Werf lagos.jpg
Werf lagos.jpg (160.11 KiB) 2118 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

November 2018 een wat betere foto van de Explorer bij Port Harcourt nieuw in de verf gezet.
Bijlagen
Explorer November 2018-2.jpg
Explorer November 2018-2.jpg (109.63 KiB) 2070 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Palamas Desember 2018
Bijlagen
Palamas desembe 2018.jpg
Palamas desembe 2018.jpg (66.1 KiB) 1912 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Is geen binnenvaart maar wel een tanker te koop voor sloop en misschien dat iemand er iets bekends in ziet . Kan ook wel die Citerna zijn waar meerdre foto s van zijn een stukje terug op dit topic.
Bijlagen
Onbekend (1).jpg
Onbekend (1).jpg (45.15 KiB) 1747 keer bekeken
Onbekend (2).jpg
Onbekend (2).jpg (45.41 KiB) 1747 keer bekeken
Onbekend (3).jpg
Onbekend (3).jpg (45.83 KiB) 1747 keer bekeken
Onbekend (4).jpg
Onbekend (4).jpg (41.55 KiB) 1747 keer bekeken
Onbekend (5).jpg
Onbekend (5).jpg (76.19 KiB) 1747 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
jos_br
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 nov 2010 23:27

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door jos_br »

maarpol schreef: 30 dec 2018 18:07
DPLA schreef: 30 dec 2018 16:51
sennah schreef: 30 dec 2018 08:51 jullie zien het verkeert , het milieu dat is er voor geld op te leveren niet om
de aardbol schoon tehouden gebruik het zo dat het geld op levert.
Hallo Sennah,

Ik zie het niet verkeerd hoor, uiteindelijk betalen we met z'n allen de rekening, betreffende het Milieu, want de vervuiling houdt niet op bij de grens van Nigeria. :oops: :(

We moeten ook aan de toekomst denken van onze kinderen en onze kleinkinderen.

Misschien kan/wil Martin (Maarpol) er iets over zeggen, hoe in Nigeria tegen het Milieu wordt aangekeken.
Of zijn ze in Nigeria helemaal niet met het Milieu bezig en gaat het er inderdaad alleen maar over : Wat levert het Nigeria op !
Het miljeu daar word geen aandacht aanbesteed zijn nog maar heel weinig mensen daar die zich daar mee bemoeien . Maar is wel wereld wijds bekend dat Nigeria een heel korrupt land is waar alle problemen de wereld uit zijn door een deel Dollars te betaalen . Ik gebruik zeer veel tijd aan Nigeria en lees een deel in kranten daar en wat er geschreeven word op sosiale media . De olie busines is de grootste boos doener met deze enorme illigale raffinering in de creeken en die cruide steelen door een pijplijn af tet tappen . Is niet de olie industri zelf maar ald die bandieten die met die handel bezig zijn die wel voor het grootste deel van de verontreiniging staan . Maar ook langs rivieren en creeken daar veel verontreiniging niet alleen olie maar ook veel vuilnis met bergen plastic die daar rond drijven. En ook dat enorme aantal met wrakken die daar in de creeken en langs de kust ver srijd liggen daar volgt ook veel verontreiniging mee. En ja deze oude tankers ook die in die illigaale handel vaaren daar want bij de meeste kan je zien dat het heel gewoon is dat er veel olie gemorst word en of overloopt aan dek bij ze. Mat deze tankers is de zaak wel zoo dat de bemanning voor een habbekrats vaaren en alle risico s nemen maar dat de groote mannen daar achter nul risico nemen maar wel het prifit opstrijken GROOTE GELD . Ik zie ook dat een deel van de mannen waar ik daar contact mee hebt en zoals BV die Ino schip uitgevaaren is ze zonder werk zitten want hoor of zie ze dan niet meer. Ja de laatste tijd een deel vraagen gehad van zulke mannen van die verdwenen tankers of ik een baan voor ze hebt of om banen weet daar. Wat verontreiniging betreft even gGoogelen zoekwoord OILTHEFT .
Buiten het feit dat je hier duidelijk verwoordt hoe het daar gesteld is, geeft het ook te denken -en word ik er weleens kwaad om- wat men hier doet om vooral het eigen straatje schoon te vegen door allerhande, niet werkende dingen te bedenken, met het idee dat we onder een kaasstolp zitten in NL.......
Lees daarom graag jouw dingen Martin!

Jos.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Mei 2017 1500 Pk Deutz aan het werk op zee onder weg van ghana naar Warri ( Zuid Nigeria) De Pallas

https://drive.google.com/open?id=1L-m2J ... c0K-6j5P1W
Bijlagen
Pallasapril 2017.jpg
Pallasapril 2017.jpg (99 KiB) 1623 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

2017 Maart De Explorer op de rede van Tema (Ghana) liggen wel kort bij land voor anker , niet veel voor nodig voor deze vloot op de kijen zit.
Bijlagen
Explorer 2016.jpg
Explorer 2016.jpg (81.03 KiB) 1504 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie